Voertuigenforum > Middelzware voertuigen

Lekkage remcilinders Dodge WC 51

<< < (2/3) > >>

Olaf van der Holst:
Gisteren hele dag aan het ploeteren geweest met de remmen
Wiel eraf, remtrommel eraf, remklauwen eraf , onderste stelbouten gangbaar gemaakt. Remcilinder schoongemaakt en weer de veer met rubber en alu cups erin gemaakt. Stofkappen gemonteerd. Krijg ik met geen mogelijkheid de afstelling meer op orde... help!

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen. Ik mis hier een brok ervaring.  Woon in Beekbergen bij Apeldoorn.
Verneem het graag.  Gr Olaf

paul emondt:
Bel Ed vd Brink in Loenen of Hendrik v Oorschot.ook in ded buurt

Olaf van der Holst:
Ik ga kijken of ik deze personen kan vinden. Komt vast goed.
Van Oorspronk bedoel je denk ik. Daar heb ik in het verleden al eens via berichten contact mee gehad.

rmeer:
goeie morgen even een reactie / inhaken op dit bericht:

Ik heb onlangs mijn voeringen laten vernieuwen en de trommels laten uitdraaien.
de voeringen zijn nu perfect pas. de onderste stel bouten kan ik aan draaien wat ik wil maar zorgt er niet voor dat ik de schoen tegen de trommel krijg. dit was ook het geval bij de oude schoenen. nu heb ik toch wel lekkage uit het cilinder. mijn vragen:
1: kunnen de onderste stel bouten ook versleten raken / zouden die ook eens vervangen moeten worden?
2: als ik lekkage heb kan dat komen doordat ik met monteren de schoenen zo diep mogelijk heb weggedruk met een sjorband om de veer er makkelijker op te krijgen?

gelukkig rem ik op siliconen en geeft de lekkage geen verfafbeit perikkelen.

Rob N:
Tja, is altijd leuk dikkere remschoenen en uitgedraaide trommels.

Als je aan de onderste stelbouten draait dan moeten de schoenen zich verplaatsen van voor naar achter en van boven en naar beneden.
Als dat niet zo is dan moet je dit inderdaad oplossen door nieuwe bouten

Antwoord op vraag 2 is ja

Heb je zelf de nieuwe dikte remvoering bepaald en de maat van uitdraaien?

Er zijn hier vast mensen die hierover iets willen zeggen 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie