het hobbelen kan verschillende oorzaken hebben.
veel ben ik het tegen gekomen als men nieuwe "schoenen" op de oude zitting plaatste d.m.v. klinknagels. als deze nagels niet heel erg goed vast zitten kan een beetje speling al voor wrikken zorgen met hobbelen als gevolg. Ook een "rond" uitziende trommel kan een kleine afwijking hebben.
meestal heeft het lager geen invloed hierop. Wel kan je de schoenen niet juist gesteld hebben waardoor het aangrijppunt op de voor en achterschoen te veel afwijkt.
in de dodge zitten inspectie gaatjes voor de afstelling ik weet niet of dat voor een jeep ook zo is.
Deze inspectie gaten zorgen voor een perfecte afstelling en kan je het ook mooi visueel beoordelen
Zelf ben ik voorstander van nieuwe voeringen vulkaniseren op de de oude schoenen en de radius laten uitdraaien in je trommel. kost voor een set (4 schoen en 2x trommel uitdraaien) ca 200,- ofwel 100,- per wiel of 400,- per voertuig (althans dat betaalde ik vorige week) . dan kan je weer 10 jaar remmen is mijn ervaring