Auteur Topic: Vuiltjes in de sproeier.  (gelezen 1130 keer)

Offline dispatchrider

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 243
Vuiltjes in de sproeier.
« Gepost op: januari 25, 2023, 21:45:59 pm »
Hallo, ik heb met mijn GPWtje altijd goed gereden, tot aan de zomer! Toen begon ze opeens te stotteren onder het rijden. Onderzoek leverde een verstopte naald op (verticale, naast de vlotterbak, met een afdichtschroef).
Je denkt dan aan rommel in de tank, de leidingen etc.. Ik heb de carburateur ultrasoon schoongemaakt, alles dat vervangen kon worden ook vervangen (naalden, plunjer, pakkingen), de filters zijn schoon (beide!), maar het helpt niet. Waar komt de zwarte rommel vandaan? Ritje gemaakt en na 50 meter weer hetzelfde probleem, dicht! Vandaag maar eens even de hele benzinepomp uit elkaar gehaald, en de onderste ring van kurk was niet al te best. Plus er zat een randje rommel in de pomp, die je er met een schroevendraaier uit moest krabben. Maar of dit het is? Heeft nog iemand deze ervaring?

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 453
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #1 Gepost op: januari 26, 2023, 07:55:38 am »
Storing zoeken op afstand is altijd moeilijk. Het zou de brandstof kunnen zijn. E10 geeft allerlei problemen. Ik weet dat een BSA door E10 niks meer deed. Brandstof vervangen starten lopen.
Zomaar een tip,
Gr Hans

Offline dispatchrider

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 243
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #2 Gepost op: januari 26, 2023, 15:13:23 pm »
Dankjewel Hans,
E10 is sowieso uit den boze. Dank voor de tip :)

Offline MartinK

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 162
  • "You're never beaten until you admit it."
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2023, 09:06:41 am »
Zijn het wel vuiltjes. Is het niet misschien je condensator?
MartinK
1943 Dodge WC52 (gehad)
1942 Ford GPW

Offline dispatchrider

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 243
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2023, 11:48:42 am »
Was dat maar waar. De codensator is het niet, maar wel goed bedacht. Nee, de verticale sproeiernaald zit direct na het begin van de rit vol met zwarte deeltjes. Nu heb ik inmiddels ontdekt dat de onderste kurkring van de benzinepomp niet al te best meer is. In de rand waar deze ring in ligt, zit ook nogal wat vuil. Plus roestvorming. Als je er met een vinger doorheen gaat, is die bruin.
Hoe dan ook:
Tank: schoon (nieuwe tank)
Benzinefilter: schoon
Leidingen: schoon
Pomp: filtertje laat géén vuil zien, kurk matig
Carburateur: alle interne delen vernieuwd inc de plunjer, en ultrasoon gereinigd.
Wáár kan het dan nog aan liggen?

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2023, 19:24:46 pm »
Als het zwart is zou het materiaal van de slangen kunnen zijn
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline dispatchrider

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 243
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2023, 20:45:12 pm »
De enige slang die er in zit, zit naast het blok. Zo'n klein gummi slangetje. Maar dat heb ik ook vernieuwd. Helaas!

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #7 Gepost op: januari 28, 2023, 19:38:51 pm »
Ergens vloeibare pakking gebruikt?
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline dispatchrider

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 243
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2023, 12:19:57 pm »
Nee, ik zou niet weten waar.

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.056
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #9 Gepost op: januari 30, 2023, 18:11:25 pm »
Modern wegwerp filter zetten na tank nog voor filter op fire-wall. Of de 1945 upgrade uitvoeren... rechtstreeks met (modern) filter van tank naar pomp. Minder kans op vacuum lekjes en vuil.

Had laatst ook gestotter en dacht aan (modern) filter maar die had ik net vervangen. Contactpuntjes waren weer eens ingebrand. Vervangen en condensator ook. Loopt weer top.. nu nos contactpunten gevonden, die repro's van nu branden zo in.
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline dispatchrider

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 243
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #10 Gepost op: januari 30, 2023, 19:43:14 pm »
We zijn nog zoekende, maar hebben inmiddels wat ontdekt. Wordt vervolgd.

Offline dispatchrider

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 243
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #11 Gepost op: februari 01, 2023, 17:52:12 pm »
Zie het gat in de het filter. Ouderdom!
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2023, 10:26:54 am door Remko »

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #12 Gepost op: februari 04, 2023, 10:16:25 am »
Ik zie ook een gat in het filter, maar komen daar de zwarte stukjes vandaan?
Want dat was de vraag
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline dispatchrider

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 243
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2023, 10:18:58 am »
Op de plek waar de pomp was vastgezet tegen het blok (dus bij de pakking) is nogal veel vloeibare pakking gebruikt. Dat zou het kunnen zijn.

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.056
Re: Vuiltjes in de sproeier.
« Reactie #14 Gepost op: februari 04, 2023, 10:31:15 am »
Pomp heeft flink wat corrosie.. vloeibare pakking zou geen probleem moeten geven lijkt me. Tenzij van die silicone spul of gebruik van teflon tape.
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...