Voertuigenforum > Algemene techniek en voertuigmarkeringen
Schakel schema aanhanger
rmeer:
Ik wil wel vier draden gebruiken. Gewoon licht , rem plus twee maal knipper.
Volgens mij moet dat kunnen
rmeer:
--- Citaat van: Remko op april 19, 2023, 09:09:09 am ---Dan knipperen de lampjes wel als je onverhard rijdt. :duimomhoog:
--- Einde van citaat ---
maar ja dat geeft vast een mooi effect
Remko:
--- Citaat van: rmeer op april 20, 2023, 14:00:08 pm ---Ik wil wel vier draden gebruiken. Gewoon licht , rem plus twee maal knipper.
Volgens mij moet dat kunnen
--- Einde van citaat ---
zo heb ik het ook,
Ik had plannen om een extra massa draad die wel in de 5 aderige kabel zat, met een extra massa connector op één of andere manier met de jeep te verbinden.
Toen ik merkte dat ik genoeg massa had via het trekoog, heb ik dit idee laten vervallen.
p.s.
ik heb wel LED lampjes gebruikt in de behuizing met daaroverheen dan de metalen huls met rode lens
https://www.harrieabc.nl/ (even de goede opzoeken) (rode LED achter een rode lens wekt super.... )
rmeer:
Ik heb de reguliere verlichting er in zitten. Met massa over het oog (op een gepoederde trekoog) heb ik een mooie massa. Vooralsnog lijkt het prima.
De knippers zitten op de plek van de BO unit in de lamp. Deze heb ik open gemaakt, de lamp er uit gesoldeerd , een gat in het centrum van het BO “plastic” gemaakt. De unit van binnen zwart gespoten en de lamp voorzien van een siliconen oranje hoesje. Je ziet het bijna niet dat dat deze lamp is aangepast maar knippert en rem-licht werken goed.
Remko:
--- Citaat van: rmeer op april 24, 2023, 13:04:29 pm ---Ik heb de reguliere verlichting er in zitten. Met massa over het oog (op een gepoederde trekoog) heb ik een mooie massa. Vooralsnog lijkt het prima.
De knippers zitten op de plek van de BO unit in de lamp. Deze heb ik open gemaakt, de lamp er uit gesoldeerd , een gat in het centrum van het BO “plastic” gemaakt. De unit van binnen zwart gespoten en de lamp voorzien van een siliconen oranje hoesje. Je ziet het bijna niet dat dat deze lamp is aangepast maar knippert en rem-licht werken goed.
--- Einde van citaat ---
Net als ik, ik heb dan 2 linker achterlichten genomen voor de grotere BO opening..
Voor knipper heb ik de onderste BO lamp gesloopt en alleen het plastic van de bulb tegen de 'deksel' van het achterlicht geplakt. Een Oranje LED lampje er in en werkt prima (en helder).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie