Johan W kom er maar in! 
Mr Numbers to the (almost) rescue... ;-)
Johan,
Het 1st Engineer Had wel degelijk verschillende WC Trucks op hun Organisatietabel, zowel in het Battalion HQ als de verschillende Engineer Companies (A-B-C)
Vanaf 1943 tot februari 1945 gebruikte de 1st Division een combinatie van witte bumpers voor en achter, ster op de motorkap met cirkel en Chemical Agent Detection Paint, POM code op bumper kant bestuurder, Tactical sign op voorbumper kant passagier en zijkanten.
Het Tactical sign voor het 1st Engineer Combat Battalion was een okergele rechthoek met diagonale zwarte streep.
De POM Code voor het Bn HQ & SV Company was 43283 (rood-geel-rood)
Hierbij een foto (de enige gekende tot nu toe en gevonden na dat we het markeringen boek hadden geschreven) van een Jeep van het HQ 1st Engineer Battalion.
Je ziet de witte motorkapnummers al dan niet boven op de fabrieksblauwe markering.
Ster niet echt zichtbaar
Bumper met witte tippen, zwarte markering en van links naar rechts:
Tactical Sign, 1-1E ster in het midden en dan HQ6 ( de POM code komt daarnaast, hier niet zichtbaar)
Het was gebruikelijk om het Tactocal Sign te herhalen op de zijkant van de body,voor een, Dodge WC ofwel voor het achterwiel ofwel er achter afhankelijk van waar je de ster plaatst.
Witte Bumpers achteraan met de normale markering 1-1E en HQ? ofwel in het zwart op de witte bumpers ofwel in het wit op de achterklep, maar zonder de tactische markering.
Ik zou gaan voor een HQ-2
Als je mijn opzoekwerk wilt steunen, kan je ook het boek kopen...
Vragen: stuur me maar een mailtje of je Tf nummer