Hoy,
ik heb weer eens de carburator proberen af te stellen nl. de meteringrod je weet wel die messing stift.
De stift moet volledig onder zijn (afsluiten ) bij stationair toerental. Mengselschroef 3 toertjes uitgedraaid, schroef van de luchtklep uitgedraaid ( ergens in een manual gelezen dat die klep moet dichtstaan

? ) Stiftje afgesteld.
Moment van de waarheid, choke een beetje uit en starten, nikske. Enkel wanneer je de handgas uittrek start de motor. resultaat : schroef van de luchtklep indraaien tot de motor stationair blijft draaien. Schroef is nu bijna helemaal ingedraaid. Maar nu komt de stift ook mee omhoog en is in principe de afstelling niet meer juist want ze moet afsluiten bij stationair toerental. Mijn vraag is : hoe ver moet je de luchtklep open afstellen, zodat de motor blijft stationair draaien om dan, met deze opening, de stift af te stellen ?
Volgens mij krijg je de motor zonder luchttoevoer nooit gestart en moet die klep een paar millimeter open staan. Maar telkens als je deze corrigeert komt die stift ook mee omhoog. Info graag.