KTR Forum
Voertuigenforum => Middelzware voertuigen => Topic gestart door: hhbirnie op februari 16, 2014, 11:03:30 am
-
Op donderdag 30 Jan 2014 zag ik een foto van een ambulance voorbij komen op de list. Na wat heen en weer gemaild en gebeld voor wat technische ondersteuning, gingen we woensdag 5 feb met 3 man sterk richting Goor. Na een uurtje er op, er onder en er om heen gelopen te hebben was de zaak beklonken. Zaterdag de levering.Nu was het afwachten en piekeren over een afdak.
Zaterdag 8 feb, 5 jaar en een week later na de aflevering van m'n 1ste project,de jeep.
(https://lh3.googleusercontent.com/-Z1Z3nduT73w/UvkhQ1fRGMI/AAAAAAAABxE/GQsm4Kx4iH0/w959-h719-no/P1010177.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-bNBMLx56ABk/UvkhY2IITuI/AAAAAAAAByE/5Bvr8K-4w78/w959-h719-no/P1010185.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-fchjed_Jf1U/Uvkhb-ZkJ9I/AAAAAAAAByY/eswPNSzK42g/w959-h719-no/P1010186.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-KjWs_qU5Vjg/Uvkher3yy4I/AAAAAAAAByk/pXRNuuOGw_U/w959-h719-no/P1010188.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/Vh2RzL8-TSPIHXEsjIe6A7EKTtj-AR7uu52SXjIXpuI=w270-h202-p-no) (https://lh4.googleusercontent.com/nZoVEGfgzSgA2n-AIfcXVo-WL1oF1fUIgj5SPZtnWrg=w270-h202-p-no) (https://lh5.googleusercontent.com/yCsRJG7FKlfRJ-xbCTavbtmqPmELTMZW6G9yxUTZFXA=w270-h202-p-no) Voor de neus komt z'n nieuwe onder komen.
(https://lh4.googleusercontent.com/Rd3dIiXXfYBbr52ui9AcnQGy35KezEJaqwDUng9ywkY=w270-h202-p-no) (https://lh4.googleusercontent.com/_iFfMNwzoONqrDRS8C7KH2Sw8eTuHb-j3IOkQpVbbOM=w270-h202-p-no) (https://lh6.googleusercontent.com/le-48bqtwPz3IXgyI7ckbsDTZy8BFSqu5QVsgFfICzs=w270-h202-p-no)
(https://lh6.googleusercontent.com/quiskiujzipD2Dg1YXQzDlhqL12ff9BsrDIUhbC4RH8=w270-h202-p-no) (https://lh6.googleusercontent.com/8TW2tJ5qNzOwdiHuRbddHMDNiTrS-9irpKpgS0nu-xg=w270-h202-p-no) (https://lh4.googleusercontent.com/QbdX-Ij_oxHVtlKBB_d6y1_51pxLMtWV_fEpsEiHJKo=w270-h202-p-no)
De technische ondersteuners bedankt.
Gr Birnie
-
Gefeliciteerd met de aanwinst. :duimomhoog:
-
Het complete ambulance-interieur is een dikke plus!!!
-
Ben benieuwd naar het restauratie topic wat hopelijk komen gaat.
Grtz Moos
-
Hey,
Ziet er zeker niet slecht uit.
Ex Noors leger, maar dat is normaal een gematigde plus!
Auto's werden daar goed onderhouden.
Je hebt wel (zoals bijna alle ex-Noorse WC54) wat staalplaten over de body gezet.
Als je die weghaalt, kan het mee/ of tegenvallen.
Mocht je er evt aan gaan lassen, dan wel de isolatie weghalen, daar zit origineel papier tussen = brand.
Ik zie ook dat je op het dak nog een kruis hebt zitten.
Heb je op de voorzijde van het dak (boven de voorruit) ook nog een ster zitten?
Succes met de restauratie!!!
Dat hij binnenin compleet is, is al een hele plus!
Het belangrijkst wat lijkt te missen, is de verwarming, daar zit nu een ander soort kachel in dan origineel.
Groeten
Frank
-
(https://lh6.googleusercontent.com/-YuDmr16o070/VGt9NTdt9NI/AAAAAAAACB8/cA9PRbjjFYo/w894-h671-no/P1010392.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-Iw7qeyqvST8/VGt9OTIDOGI/AAAAAAAACCE/CLTFZhf37JY/w894-h671-no/P1010396.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-DGymKZaLp6M/VGt_dSbMqFI/AAAAAAAACCQ/Txt2yXFgdEg/w894-h667-no/dodge%2Bremmen.jpg)
Het was even een tijdje stil. Hoop werk gehad voor de bouw van een onderkomen(carport). Na Normandië op een laag pitje de remmen uit elkaar gehaald. Cilindertjes vernieuwd en verse remolie. Daarna best wel even bezig geweest met de bedrading om alles juist te laten branden. Een remmen test ritje ging prima, dus vol goede moet weer terug naar huis 2 meter voor dat ik de dam in draaide..... slaat de motor af, midden op de weg. Maar uit eindelijk weer starten en onder de carport. Het lijkt op vacuüm in de tank. Die storing nog eens verder onderzoeken en dan in voorjaar een RDW bezoekje voor een kenteken.
Gr Birnie
-
tjek even je rubber brandstof slangen.
-
Nadat de dodge stil had gestaan met brandstofproblemen heb ik het groot aangepakt. Tank gespoeld met fijn grit,leidingen gespoeld, carburateur en brandstofpomp uit elkaar gehaald. Nadat alles weer gemonteerd was een keuring bij de RDW aangevraagd. Het liep niet helemaal zoals ik had verwacht. Het chassisnr was niet duidelijk genoeg. Dus een vervolg afspraak voor een VIN-test. Nadat het chassisnr aan de andere kant opnieuw was ingeslagen volgde een nieuwe afspraak voor de technische keuring. S'morgens op tijdelijke kenteken nog gauw even een remmentest gedaan op testbank,links achter week af. Bij de RDW week het onderling nog teveel af. De RDW heeft daar een foefje voor om dit goed te krijgen op de rembank. Helaas vonden ze 1 remleiding te dicht langs een fuseekogel lopen en een brandstof druppel aan het filter en vulslang. Dus nogmaals een kort bezoekje voor de rest punten deed mij het op 15-09-2015 het kenteken op de Dodge wc 54 krijgen.
De volgende stap is het vervangen van diverse bekabeling. Dit zit met kroonsteentjes en tape gemonteerd.
(https://lh3.googleusercontent.com/-UejprZvUg88/Viik18HS01I/AAAAAAAAABo/zx_HwrlA1UQ/h120/P1070336.JPG) (https://lh3.googleusercontent.com/-wK7FRmLMyVs/Viik2T3aCAI/AAAAAAAAABs/O8IHqEvYrqU/h120/P1070338.JPG)
Remschoenen schuren
(https://lh3.googleusercontent.com/-DZYRSxypipk/ViildLOY0nI/AAAAAAAAACA/GOKGKGCgtUw/h120/P1050372.JPG) (https://lh3.googleusercontent.com/-C0AY5lsW9EE/ViilakoVReI/AAAAAAAAAB4/ahCX-XGPLiA/h120/RIMG0047.JPG)
Bezoekje RDW
(https://lh3.googleusercontent.com/-_ELmi56UaJs/Viir8rYfNYI/AAAAAAAAACQ/BontgHeplrE/h120/P1070475.JPG)
DZ-02-39
Gr Birnie
-
Kijk vrind super heb je het brandstofprobleem op kunnen lossen.
Nu veel plezier met het opknappen. Ik vind het trouwens een leuke auto :duimomhoog:
-
Boven het raam zit een soort fels rand of is dit een sierstrip?.....op een ww2 voertuig?
Heeft iemand zo'n rand al eens gemaakt(foto's graag) en hoe heet deze bewerking?
Gr Birnie
(https://lh3.googleusercontent.com/-eeTtlPImBUI/VjXiqeRmIdI/AAAAAAAAACo/TUVNlhTZIow/s600-Ic42/Raam.jpg)
-
Dit is een opvulstrip tussen het dak en de voorruit, als je die wilt vervangen moet je het hele dak eraf halen... , als de "naad" waar het profiel verdwenen (bijna) waterdicht is , zou ik hem mooi schoon stralen en een dummy strip erop lijmen of lassen, dat geeft denk ik het mooiste resultaat.
Groeten
Hendrik
-
Leuke proefritjes samen. Eerst met de jeep en daarna nog even met de Dodge.
Gr Birnie
(https://lh3.googleusercontent.com/-9-6zTqQw61M/VqtLeo5i1GI/AAAAAAAAu_4/p4sZEgVKAhM/s640-Ic42/P1070883.JPG)(https://lh3.googleusercontent.com/-dHPt0Q21z70/VqtLdo-r35I/AAAAAAAAu_w/r1_a8PcqkI8/s128-Ic42/P1070866.JPG)
-
Na voldoende na gedacht te hebben over de aanpak de slijptol in het dak gezet. Een waterspuit bij de hand om te voorkomen dat het papier in brand vliegt.
(https://live.staticflickr.com/65535/50728808628_cb7b92cf97_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729635792_aa31a9c2fa_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729537266_eb0c4c12de_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729635672_604f0f207c_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729661987_f23002790c_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50728834633_245d589731_c.jpg)
-
De andere kant vd Dodge ging op de zelfde wijze.
Het dakraam was een moeilijker project ivm de bochten.
(https://live.staticflickr.com/65535/50729708517_942c258379_c.jpg)
Beetje ouderwets kloppen.
(https://live.staticflickr.com/65535/50728882508_821a7896d7_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729611686_5c162a8994_c.jpg)
De spijkertjes zijn een hulpmiddel om de plaat vast te houden bij het hechten.
(https://live.staticflickr.com/65535/50729709067_e21f3674f4_c.jpg)
Andere kant.
(https://live.staticflickr.com/65535/50728882333_e01e3ef0f5_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729708962_3ec9dfb1e5_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729708792_42501d2e57_c.jpg)
Gr Birnie
-
Mooi project hoor, en veel eer van je werk als ze klaar is
Vraagje, de naad boven de ramen laat je die bestaan? Of las je de voorkant vast aan de achterkant
Pas je wel op voor de ramen!!!
Las spetters gaan er niet meer uit
-
De naad tussen voor en achter laad ik intact. De strip er over moet origineel om gevouwen plaat zijn maar ik neem hier een dikkere strook metaal voor.
Ik wilde de dodge naar de andere kant zetten maar de startmotor bromt alleen. Dus dat eerst maar even oplossen vd week. Zo ben je aan het lassen en plaatwerken en zo weer aan het sleutelen.
Gr Birnie
-
Goed bezig Hans. Benieuwd naar het resultaat.
gr.
Cees
-
Het plaatwerk van de rand zit er in. Het donkere is een beschermspray(lasbaar) De kleine uitstekende stripjes zijn bevestigings stripjes voor de daklijst die over de naad komt. In de daklijst komen kleine sleufjes waar de stripjes door steken.
(https://live.staticflickr.com/65535/50728882063_24bfb0617c_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729611186_6296e89cbc_c.jpg)
Gr Birnie
-
Kunstig :duimomhoog:
Grtz Moos
-
De daklijst, gaatjes boren uitvijlen, klaar en dat 10 keer. De stripjes zitten achter de dakrand vast. De daklijst trek ik er strak tegen aan en las dan de sleuf dicht.
(https://live.staticflickr.com/65535/50729708622_58130b49fe_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729708582_66757e1117_b.jpg)
-
Een compilatie van Twente- Achterhoek 2017.
https://www.youtube.com/watch?v=7tCTxj7soMU
Gr Birnie
-
Afgelopen zomer verder gegaan met de daklijst boven het raam. In de daklijst heb ik sleufjes gevijld. Stripjes vast gelast in de sleuf tussen cabine en achterkant. Om het waterdicht te maken de ruimte vol gekit. Vervolgens de daklijst over de stripjes geplaatst, sleufjes dichtgelast en rest vd strip afgeslepen.
(http://[img]https://live.staticflickr.com/65535/50728882063_24bfb0617c_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729611186_6296e89cbc_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729708622_58130b49fe_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729708582_66757e1117_b.jpg)
Gronden en aflakken.
(https://live.staticflickr.com/65535/50729635632_c233412647_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729635607_ca6fe4320f_z.jpg)
-
Na het raam heeft de restauratie wat stil gelegen en heb ik genoten van het gebruik van de Dodge. Nieuwsgierig geworden of er een hoodnr onder de oude noorse verf zat ben ik begonnen met voorzichtig schuren.
(https://live.staticflickr.com/65535/50729805202_6bd4485e64_b.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50729805142_8d5a177992_b.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50728978458_54f86417c0_b.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50728978373_2692a94ddd_b.jpg)
-
ik zie nix?
-
Uuhh, Hans ik zie niet veel maar ben wel nieuwsgierig ;D
Gr.
Cees
-
Op de pc zie ik mn foto's wel op mn gsm zie ik ze idd ook niet. Weet iemand dit op te lossen?
Gr Hans
-
Ik zie de foto's niet op de PC en ook niet op mobiel.
Geen idee waar je de foto´s vandaan upload?
Er zit een knopje onder het vakje waar je tekst invoert: "Bijlagen en andere opties". Daar het bestand selecteren en vanaf je PC uploaden. Wel even de foto verkleinen naar max. 300kb!
-
Om een vage reden zijn de foto's niet meer zichtbaar. Via bijlage en andere opties lukt het niet terwijl bestand kleiner dan 300kb is.
Hier onder een tijdelijke link naar een compilatie.
https://photos.google.com/album/AF1QipO4yvSc6TNGdUdGUCR8nuLB8lHGTGIUuxZVLsS4
Gr Hans
-
Compilatie
-
comp 2
-
comp3
-
comp4
-
comp5
-
De compilatie was van afgelopen jaar. De volgende zijn van okt 2019.
Treeplank verwijderd om beter bij onderkant spatbord te kunnen.
-
Nadat de plaat was verwijderd en het rotte stuk er uitgeslepen was,is de balk er achter in roest werende primer gezet(kleurt zwart op).
-
Nu moet er eerst een dikke plaat iets gebogen worden voor deze er in gezet kan worden.
Gr Hans
-
Mooi werk is ijzerwerk :D
-
Strak werk Hans. Begint schot in te komen. :duimomhoog:
Gr.
Cees
-
Nieuw plaatje er in, plaatje er op. Kwastje er over.Links is klaar.
-
Links was slecht maar rechts nog erger. Qua werk is er eigenlijk geen verschil. Plaatje er uit nieuwe er in :D.
-
Eens kijken of de komende vakantie ruimte heeft voor wat ijzerwerk :duimomhoog:
Gr Hans
-
Rijdend project? :rijden:
-
Rijdend project? :rijden:
Ja Technisch is de ambu 90%. Slecht plaatwerk wil ik aanpakken, maar oude verf komt door de noorse verf heen. Dus ben voorzichtig om geen Bubba restauratie te doen.
Gr
-
Wij hebben de WC62 ook zo gereden in het begin, technisch in orde houden. Maar toen overleed de motor en nu ligt ie flink uit elkaar.
Vooral het roestmonster in de cabine heeft ons flink beziggehouden. Nu staat 70% weer in het groen en de rest in de primer.
-
Weer een stuk plaatwerk vervangen.
(https://i.postimg.cc/sxH1FzhQ/P1170408.jpg)
(https://i.postimg.cc/WbKtX2Vx/P1170409.jpg)
Afgelopen jaar wat last gehad van een slecht startende dodge. Ene keer goed starten,andere keer knudde. Een draadje tussen de plus-accu en bobine deed hem weer starten, het lopen was perfect. Bij de jeep had ik ook een keer zo'n soort vage storing. De oudere doorgewinterde sleutelaars zeiden vaak zorg goed voor je massa punten dat start 6 volt ook prima. Even ruggespraak gehouden op de ktrlist en zie daar een goed startende dodge.
De min aan het blok.... roest en vuil tussen de ringen en moer. Vanaf de plus ook oxidatie, wat losse contacten en een halve draadbreuk......
(https://i.postimg.cc/J4tGNsfb/Massa-accu-blok1.jpg)
(https://i.postimg.cc/DfxS4rMv/Draadbreuk1.jpg)
-
Het volgende herstel project de linker deurstijl
(https://i.postimg.cc/kMTQm28Z/P1170410.jpg)
-
Goed bezig Hans, mooi project. :duimomhoog:
Gr.
Cees
-
Het volgende herstel project
Deur er uit, slijptol er in! :duimomhoog:
-
(https://i.postimg.cc/NFVDw1yX/P1170432.jpg)
Het leek zo'n onschuldig klein plekje.
(https://i.postimg.cc/7LMKTGcv/P1170441.jpg)
Inderdaad....deur er uit slijptol er in.
(https://i.postimg.cc/0jrn3tNx/P1170443.jpg)
(https://i.postimg.cc/hj2M2Fcp/P1170455.jpg)
(https://i.postimg.cc/SKpZs7g7/P1170467.jpg)
Uit pizzadoos een kartonnen model gemaakt vervolgens,ouderwets kokertje kloppen.
(https://i.postimg.cc/k4JfNM32/P1170473.jpg)
Eerste deel lijkt goed.
-
Ik vond tussen de beplating ook nog een deurvanger. Blijkbaar er tussen gevallen en gewoon een andere geplaatst. Hier onder een link naar een klein filmpje over de roest in de deur sponning.
https://www.youtube.com/watch?v=8H9qkVThe1s
-
Verdiep je eens in RX5 roeststopper.
Ik spuit dit in ruimtes waar je niet meer bij komt om te conserveren.
Heel dun en kruipt tussen alle naden
-
Wij hebben ondertussen ook al de nodige RX5 gebruikt voor kiertjes etc. :duimomhoog:
Overschilderbaar (op Alkydharsbasis).
-
Ik gebruik ook een roeststopper zoveel mogelijk in de gaten en kieren. Het lassen met ouder ijzer met nieuw blijft altijd een kriem.
-
Eerst kartonnnen mallen, dan de stalen stukjes.
(https://i.postimg.cc/P5TFq30t/P1170477.jpg)
(https://i.postimg.cc/28pKs8wL/P1170479.jpg)
(https://i.postimg.cc/X7wz4SHH/P1170484.jpg)
Het precies plaatsen van het scharnier zal moeten lukken met behulp van een draadeind om de exacte afstand te bepalen. Scharnier hechten, deur passen en aflassen ;D :gestoord: Het klinkt zo eenvoudig..... :o
(https://i.postimg.cc/GhyHpzGS/P1170487.jpg)
-
(https://i.postimg.cc/52nymy7j/P1170491.jpg)
De draadeind houdt de juiste afstand tijdens het hechten van de steun voor het scharnier.
(https://i.postimg.cc/k5H5kZdm/P1170492.jpg)
Deur is afgehangen en past, vervolgens aflassen.
(https://i.postimg.cc/65VyyYCr/P1170530.jpg)
Wat plaatbewerking voor de juiste vorm.
(https://i.postimg.cc/8z1sWMbq/P1170536.jpg)
(https://i.postimg.cc/mrkDp4Jj/P1170540.jpg)
Afdekplaat er op gelast en glad geslepen.
(https://i.postimg.cc/RVxWSjJC/P1170542.jpg)
-
Een heuse reconstructie! :duimomhoog:
Ik ben blij dat wij dat (wat de cabine betreft) achter de rug hebben. De hele cabine gesloopt, deel voor deel gerepareerd en weer in elkaar gelast! Nu nog de boel in elkaar zetten....
-
Het rechterportierstijl.
(https://live.staticflickr.com/65535/50719927337_8687589150_z.jpg)
Na wat wroeten met een schroevendraaier.
(https://live.staticflickr.com/65535/50718984616_72fd694a09_b.jpg)
Slechte stukken er uitslijpen.
(https://live.staticflickr.com/65535/50719927112_0d35a8d19f_z.jpg)
Nieuwe stukken er in.
(https://live.staticflickr.com/65535/50719210648_e2dbeab4e2_z.jpg)
Scharnierhoogte bepalen mbv draadeind.
(https://live.staticflickr.com/65535/50719103708_e2509b9fd4_z.jpg)
Blauwe stuk is van een H-profiel en aan de achterkant zitten moeren om de deur vast te zetten.
(https://live.staticflickr.com/65535/50720033617_745f8c56f9_z.jpg)
Ook deze kant is af.
(https://live.staticflickr.com/65535/50719926927_9bee2750b2_b.jpg)
-
Weer een klus plat. Goed bezig Hans.
-
Op voor gaande pagina's miste wat foto's. Die zijn nu weer bij gezet.
Gr Hans
-
Mooi werk Hans, maar ook een maar ja vraag. Waarom blijft bij de hele klus, die naar ik aanneem lege oranje Jerry can op zijn plaats zitten. :oeps: :oeps:
-
;D Die heb ik nog van William Booy gehad als aankleding. Als ik hem er afhaal slingert hij vast weer ergens voor mn voeten. Tzt een goeie er op. En ach.... kleurt een beetje bij het door de Noorse verf komende rode kruizen. :gestoord:
-
Die Jerrycan moet je mooi matgeel spuiten, valt ook op en is harstikke origineel Engels ;-)
Grtz Moos
-
Volgende stap de rechter beplating verwijderen.
(https://live.staticflickr.com/65535/50738767663_b2d2ced0d6_b.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50739608602_d2c91b8e17_b.jpg)
De verborgen schade, een stevige deuk.
(https://live.staticflickr.com/65535/50739504691_70fb488ebb_b.jpg)
Aftekenen voor het slijpen.
(https://live.staticflickr.com/65535/50738767458_7ccdb412f9_b.jpg)
Papieren isolatie nat spijten voor het slijpen.
(https://live.staticflickr.com/65535/50739608432_79c72fab17_b.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50738767293_dfb0061097_b.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50740004382_7a6d731823_b.jpg)
Papieren isolatie opgetilt. Zichtbaar het hardboard van de binnenkant. Rechts in de hoek zat spul wat je ook in de oude stoelbekleding tegen komt.
(https://live.staticflickr.com/65535/50738767198_b17b5f181e_b.jpg)
-
Rechts in de hoek zat spul wat je ook in de oude stoelbekleding tegen komt.
Muizennesten ;D
Grtz Moos
-
Brandbare papieren isolatie verwijderd.
(https://live.staticflickr.com/65535/50893757556_0675bf1839_b.jpg)
Nieuw stuk in Noorse plaat voor hergebruik.
(https://live.staticflickr.com/65535/50893757491_58becfcfca_b.jpg)
plaat vertikaal ingeslepen om deuk er uit te halen.
(https://live.staticflickr.com/65535/50893757156_43319f9e76_b.jpg)
Papieren isolatiematten.
(https://live.staticflickr.com/65535/50893044468_27d9b19472_b.jpg)
Uithalen diverse deuken.
(https://live.staticflickr.com/65535/50893044438_8479bdba8e_b.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/50893044363_1231e9787f_b.jpg)
Aan de lengte vd bout zie je dat de deuk naar buiten getrokken is.
(https://live.staticflickr.com/65535/50893873502_c48e484caa_b.jpg)
Nog even snel wat kleine gaatjes vd schroefjes vd noorse plaat dicht gelast. Even vergeten dat ik een stuk isolatie had terug geplaatst. Een van de gaatjes zat thv de isolatie.
(https://live.staticflickr.com/65535/50893044218_64a0df8326_b.jpg)
De boosdoender.
(https://live.staticflickr.com/65535/50893757196_917c4fc203_b.jpg)
Met waterspuit water in de dubbele wand gespoten en rap isolatie verwijderd.
(https://live.staticflickr.com/65535/50893873297_731e5bb967_b.jpg)
:duimomhoog:
-
Heb je toch nog wat aan je NBCD opleiding Hans. ;D
-
Plaat passen
(https://live.staticflickr.com/65535/51035350032_94cfa19ea3_c.jpg)
Plaat hechten met kleine lasjes om vervorming te voorkomen
(https://live.staticflickr.com/65535/51035349957_5aea8f02bb_c.jpg)
Aflassen
(https://live.staticflickr.com/65535/51034514353_9e0c8df085_c.jpg)
las plamuren
(https://live.staticflickr.com/65535/51035243911_cd5760d9a4_c.jpg)
-
(https://live.staticflickr.com/65535/51096042741_7e6c7cb161_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51096123079_19eb42e175_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51096139012_92ea18889f_c.jpg)
De noorse beplating losgeschroefd.
(https://live.staticflickr.com/65535/51096138992_d7f380843b_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51096138982_4bb57fb5b7_c.jpg)
Bovenste beplating verwijderd.
(https://live.staticflickr.com/65535/51096847400_fac35ea11d_z.jpg)
Het deels zichtbare kruis schoon gemaakt. Ik overweeg om de noorse verf voorzichtig te verwijderen zodat het hele kruis zichtbaar wordt.
-
(https://live.staticflickr.com/65535/51152210086_756a0440c8_b.jpg)
Spuitplamuur
(https://live.staticflickr.com/65535/51152996924_248ed40099_b.jpg)
Grondverf
(https://live.staticflickr.com/65535/51153313325_66de10ac8b_b.jpg)
Groen ;D
Tot zo ver niks spannends
Aangezien er meer sporen waren gevonden van oude markeringen heb ik op oude foto's gekeken waar nog meer markeringen zouden kunnen zitten. Heel voorzichtig nat schurend werd een en ander zichtbaar.
(https://live.staticflickr.com/65535/51153015244_9f07c1d931_b.jpg)
Voorbeeld tekst er bij.
(https://live.staticflickr.com/65535/51153313395_754f9fa56a_b.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51152209791_8939d50053_b.jpg)
Bingo
(https://live.staticflickr.com/65535/51152266306_b8bb68c712_z.jpg)
Let op de afstand Caduceus en "United States Army"
(https://live.staticflickr.com/65535/51151562117_f55067e947_b.jpg)
Onder het gevonden Caduceus lijkt er nog een te zitten( rechts het roomwitte vlek met licht rood)
-
Ter info het teken is geen Esculaap maar een Caduceus. Dit wordt vaak verkeerd benoemd.
Bron: Internet.
Caduceus: De kerykeion (Oudgrieks: κηρύκειον) of caduceus (Latijn voor 'herautenstaf') is een staf die een koerier of onderhandelaar ongehinderde doorgang moest verlenen in het oude Griekenland.
Esculaap: De esculaap of aesculaap is een oud Grieks symbool geassocieerd met de Griekse halfgod Asclepius, astrologie en met medicijnen en genezing.
-
Het is even geduldig schuren maar heel langzaam komt er meer in zicht. Ik heb ook even op de bumper voor en bumperettes achter gezocht met schuren maar daar lijkt jammer genoeg niks te vinden tot nu toe.
(https://live.staticflickr.com/65535/51188244007_0fabb063b3_c.jpg)
-
Onder tussen de rechter achterhoek ook onder handen genomen.
(https://live.staticflickr.com/65535/51182358768_13c4666972_z.jpg)
De techneuten in Schwabisch Gemund repaire shop zullen wel geschrokken zijn nadat ze de snijbrander er op gezet hebben. De papieren isolatie was geblakerd door brand.
(https://live.staticflickr.com/65535/51182926849_567c30517f_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51182358683_96a75ee14c_c.jpg)
Uithalen van wat kleine deuken.
(https://live.staticflickr.com/65535/51183226465_0437c17504_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51182358493_41c733f275_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51182358363_df1081be39_c.jpg)
De rechter onderhoek
(https://live.staticflickr.com/65535/51189178168_1c37a56636_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51188960206_baa03e8f76_c.jpg)
-
Goed bezig Hans. Ik kom snel kijken bij je. Leuk uitje om met de Jeep te doen.
Gr.
Cees
-
Het afronden van de hoek.
(https://live.staticflickr.com/65535/51454048939_04971da640_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51454265920_f19bd70db7_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51454048744_e688c41733_z.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51453307791_b1e8901b2b_z.jpg)
-
De rechterachterdeur.
(https://live.staticflickr.com/65535/51454432640_623d3fbec9_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51452710902_0f06444f2e_c.jpg)
Onder de Noors aangebrachte plaat komt helaas slechte verf vrij.
(https://live.staticflickr.com/65535/51453720298_45b597bde4_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51452710707_784cc3a9e0_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51454433125_749993a68d_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51453475566_4009c01453_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51452710332_12ac08b107_c.jpg)
(https://live.staticflickr.com/65535/51454432720_783d992822_c.jpg)
-
Weer een stukje rode kruis.
(https://live.staticflickr.com/65535/51739129646_94ce30f8bc_b.jpg)
-
Go wat zal ik die lelijke maar, origineel uitziende Dodge gaan missen. Straks een fabriek nieuw Dodge WC 54.
Mooi werk Hans dat wel.
-
Weer wat vooruitgang geboekt. Nog 1 vak van het kruis en dan de andere kant vd Dodge. Het kleine kruisje laat ik nog even staan. Tussen het grote kruis en het kleintje zit nog een laag wit. Ik laat dit even zo want ik wil kijken of ik hier tijden aan kan koppelen om zo misschien iets meer te vinden over mn Ambu.
(https://live.staticflickr.com/65535/51848457097_9150beb26b_b.jpg)
-
(https://live.staticflickr.com/65535/51848504817_054b40f6ba_b.jpg)
Ik ben bezig met een fotodatabase. Hoodnr's en Divisies op basis van oude foto's. Mijn Ambu is gebouwd onder contract nr. W-398-QM-w-652 tot W-374-ORD-2864, 11636 Voertuigen.
Ik probeer een andere Ambu hoodnr in de buurt van de mijne te vinden met foto bewijs en Divisie er op. Vervolgens moet ik uitzoeken hoeveel ambulances in die Divisie hebben gediend. Het aantal voertuigen in de divisie en het verschil tussen beide hoodnr's geeft me een goed idee van waar mijn ambulance gediend zou kunnen hebben.
Op mijn linker bumperret denk ik een 8 ontdekt te hebben en wat wit onder de 8. Er zijn dus al veel afdelingen die niet met een 8 beginnen en misschien wel heeeel veel met..... Maar je moet ergens beginnen.
-
Zaterdag 8 feb 2014
(https://live.staticflickr.com/65535/51893060710_78a7302244_z.jpg)
Woensdag 16 februari 2022. Noorse platen zijn verwijderd en slechte stukken vervangen. Daklijst hersteld en Rode kruis en Caduceus tevoorschijn geschuurd.
(https://live.staticflickr.com/65535/51892495543_b4844b3af3_z.jpg)
-
Gaaf hoor, zo laten :duimomhoog:
-
Niks meer aan doen, mooi zo laten.
Technisch in orde maken en dan de weg op :duimomhoog: