KTR Forum
Voertuigenforum => Amphibische voertuigen => Topic gestart door: Ceesw op april 23, 2015, 08:47:17 am
-
Ik ben op dit moment bezig met de koeling van mijn GPA, mijn temperatuur liep op een moment op tot 220 gr F . Ik heb de thermostaat verwijderd en gekontroleert ging pas open op 220 gr. Dus stuk. Het bleek dus een nieuw type te zijn een zogenaamd Wax-pellet model met een kleine doorstroom opening. Nu blijkt het dat het oude model Elbow type meestal een veel grotere doorstroom opening heeft, wat ik denk dat erg belangrijk is voor de GPA + dat als hij stuk is de klep open blijft staan zie forum artikel in de bijlage.
(http://www.cj-2a.com/parts/cooling/thermostat/new_old_tstat-2L.jpg)
http://www.thecj2apage.com/forums/thermostats_topic4714.html
Cees
-
Ik zou gaan voor geen thermostaat, heb je in ieder geval een grote doorstroomopening en warm worden doet zo'n drijfsijsje al als je er maar naar kijkt.
Grtz Moos
-
Moos,
Nou dat valt wel mee als alles goed is dan staat de temp op 180 gr. ook met varen enkel als je in ze 3e versneling vol gas vaart kan de temp. oplopen maar normaal in de 2e versneling gaat het goed.
Cees