KTR Forum
Voertuigenforum => Trailers => Topic gestart door: wannes op september 14, 2016, 12:27:44 pm
-
Hey iedereen
Wat denken jullie, is dit een correcte oorlogse jeep trailer of een na oorlogse ?
De gedrukte verstevigingen zitten mooi hetzelfde al bij een goeie.
Er is wel geen drain plug aanwezig in de bodem.
Groetjes
-
Heb zelf niet gekeken maar de link moet het antwoord geven.
http://jeepdraw.com/Chucks_Trailers.html (http://jeepdraw.com/Chucks_Trailers.html)
Grtz Moos
-
Perfect
Dank u wel.
-
Wannes , laat je ons nog wel je bevindingen weten ;-) ? Vr gr Henk B.
-
Zit er een klep achterin?
-
Wat mij meteen opvalt is de handrem handle en de inkepingen in de versteviging van de trekbalken
De halve rondjes moeten een V vorm zijn en de handle is net als een A en T-Ford
(http://jeepdraw.com/images/USA_AUST_BANTAMc.jpg)
Geen drainplug kan zijn dat de vloer een keer vervangen is. normaliter zit er één plug in de vloer aan de achterkant bijrijders zijde.
Als er een tweede plug rechts voor zit is het zo wie zo na oorlogs M-100 etc.
Voor de rest kan ik van 1 of 2 foto's niet herleiden of het een oorlogs (MB-T T-3 T-6 Converto, Gemco etc.) is of dat het na oorlogs M-100 M416 ( met hoekige spatborden) of Bantam T3-C (met laadklep en zonder remmerij)
Waar je op moet letten is:
Veren (jeep achter veren)
As (met remtrommels zelfde als MB - GPW)
A-frame
3 gats steunpoot scharnierpunt (3-hole swivel) ( naoorlogs heeft 2 gaten)
correct trekoog (worden nu weer na gemaakt) (dunne steel, na-oorlogse van een M100 M416 passen wel maar de steel is dikker de Zwitserse zijn weer voorzien van kleinere ogen)
9 schalmen ketting met een groter oog aan de "wedge" en aan de haak (totaal 11 schalmen)
details over een resto:
http://www.jeepdraw.com/WILLYS_TRAILER_RESTORATION.htm
http://jeepdraw.com/Trailer.html
waar op te letten:
http://jeepdraw.com/Chucks_Trailers.html
-
De handremhendel is naoorlogs , deze zit oa in de M38A1. Dan zit er in de chassishoek onder de handremhendel een plaatje met een groot rond gat met daaromheen 4 kleine gaatjes .Hier heeft een 12 polige NATOstekker gemonteerd gezeten .De M100 had dit ook .Deze had een losse demontabele kabel welke je zelfs kon omdraaien . Voorop de M100 zat een afsluitbaar bakje om deze kabel in op te bergen .De M100 had verder nog op ieder hoek aangelaste handvaten , deze zitten op deze aanhanger niet .Misschien eraf geslepen? Het typeplaatje zat aan de voorkant ,boven de handrem. De M100 had nog wel de ronde spatborden en de jeepnaven , de latere M416 had de hoekige spatborden en andere naven. Vr gr Henk B.
-
En toen bleef het stil..........
-
Heeft inderdaad wat trekjes van een M100. De ronde vorm van het plaatje in de profiel van de triangel is ook hetzelfde