KTR Forum
Voertuigenforum => Middelzware voertuigen => Topic gestart door: robin.f op februari 13, 2017, 20:27:18 pm
-
Hallo iedereen,
Ik heb al een tijdje een dodge wc 51. Sinds ik deze heb gekocht kraakt het als ik naar een andere versnelling ga. Mijn verkoper zei dat dit normaal was bij zo oude auto's. Sinds kort vind ik dat het geluid nog wat harder is geworden. Is dit normaal? ??? ???
-
Hallo iedereen,
Ik heb al een tijdje een dodge wc 51. Sinds ik deze heb gekocht kraakt het als ik naar een andere versnelling ga. Mijn verkoper zei dat dit normaal was bij zo oude auto's. Sinds kort vind ik dat het geluid nog wat harder is geworden. Is dit normaal? ??? ???
Heb je gecontroleerd of er genoeg olie in de versnellingsbak zit?
-
Heb je gecontroleerd of er genoeg olie in de versnellingsbak zit?
Neen dat heb ik nog niet gedaan zal zo spoedig mogelijk kijken als er genoeg olie op zit. Zal nog iets laten weten als ik het heb gedaan alvast bedankt voor mij te helpen.
-
Wat je ook kan doen is de olie verversen
Kun je gelijk zien of er veel vervuiling in de vorm van slijpsel in zit
-
Je dubbel klutst toch wel neem ik aan? :rijden: bij mij ging hij ooit moeilijk in zijn achteruit, bleek de schakelvork los te zitten
-
Je dubbel klutst toch wel neem ik aan? :rijden: bij mij ging hij ooit moeilijk in zijn achteruit, bleek de schakelvork los te zitten
Ja dat doe ik zal is zien als de schakelvork los zit.
-
Weet er iemand welke olie het beste is voor de versnellingsbak?
-
Lekkere dikke minerale olie
Ik gebruik SEA 80 W 90 HP GL-4 Valvoline
Zit in de voor en achteras, versnellingsbak, tussenbak en stuurhuis
-
Ik heb pas ondervonden als ik van een versnelling naar neutraal ga (1 x koppelingspedaal druk) en dan naar een andere versnelling ga maar dan 2 x koppelingspedaal druk hoor ik het niet meer echt kraken maar moet wel voorzichtig zijn. Vroeger deed ik van versnelling 1 x koppelingspedaal naar neutraal en dan 1 x koppelingspedaal naar volgende versnelling dus in totaal 2 x koppelingspedaal indrukken. Hoe doen jullie het 2x of 3x? ??? ???
-
Rob.f , stel je rijdt in de 3 en je wilt naar 4. Koppeling in (gas los) , van 3 naar N , koppeling los , koppeling in , van N naar 4 , koppeling los , gas geven . Je wilt nu van 4 naar 3 . Koppeling in , van 4 naar N ,koppeling los , even wat(tussen) gas geven , koppeling in ,van N naar 3 , koppeling los , gas geven . Zo hoort het . Bij terugschakelen dus met gevoel wat ''tussengas'' geven ,is afhankelijk van de snelheid . Vr gr Henk B.