Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Trailers / Re: Kenteken ben hur na restauratie
« Laatste bericht door Carlo Gepost op november 02, 2021, 07:01:36 am »
Met een NATO koppeling en trekoog krijg kom je ook niet verder dan een ongekeurde 750kg. Dat zie je bij de Defenders die een geremd Sankey trailertje er achter willen hangen.

Komt omdat voor de Nederlandse wet de NATO koppeling niet bestaat. Of er moeten inmiddels dingen veranderd zijn natuurlijk...
32
Trailers / Re: Kenteken ben hur na restauratie
« Laatste bericht door rmeer Gepost op november 01, 2021, 07:29:55 am »
Dank je wel Carlo.
Mooie info.  De trekoog lijkt mij het minst problemen geven.  We hebben onlangs een Zweedse aanhangers met trekoog kunnen voorzien van een kenteken. Wel was deze met papieren. Het koste inderdaad wat moeite maar na twee maal aanbieden en wat huiswerk over vergelijkbare koppelingen ging het toch door.

De ben hur zal idd lastig zijn ivm de rem inrichting.
33
Trailers / Re: Kenteken ben hur na restauratie
« Laatste bericht door Carlo Gepost op oktober 31, 2021, 08:39:49 am »
Volgens mij kan je op een Ben Hur geen kenteken (meer) krijgen.
Er is 10-15jaar geleden, gok ik, nog een soort generaal pardon geweest om er een kenteken op te krijgen via de RDW.

Het heeft te maken met twee dingen:
1: de soort koppeling die gebruikt wordt, welke officieel geen type-goedkeuring heeft.
2: het feit dat hij niet geremd is zorgt er voor dat de maximale toegestane massa 750kg is. Het laadvermogen van 1ton + eigengewicht (iets van 560kg) maken dat je er ruim 2x boven zit.

Maar: bij een maximaal totaal gewicht van 750kg en een deugdelijke koppeling (wat onze koppelingen zeker zijn) mag je er wel met een witte (of blauwe) plaat mee rijden zover ik kan beoordelen. Want tot 750kg zijn de eisen veel minder streng.
Wel het type plaatje thuis laten waaruit het werkelijke laadvermogen blijkt) en de losbreek-kettingen echt vast zetten met D-sluitingen oid (de originele haken zijn niet genoeg, kunnen los gaan).
34
Trailers / Kenteken ben hur na restauratie
« Laatste bericht door rmeer Gepost op oktober 28, 2021, 08:12:28 am »
Hallo

Momenteel ben ik bezig een “Woody” te restaureren.
Als het tzt klaar is zou ik graag een kenteken er op hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ofwel : voordat ik hem verder strip moet ik hem dan laten schouwen of bent de rdw er genoegen mee dat er geen papieren bij zijn?

Hij is doorgebruikt in het NL er staat namelijk wel een KL nr ingslagen
Heeft iemand hier onlangs ervaring mee gehad?
35
Trailers / Re: BEN HUR trailer nummer/maker
« Laatste bericht door Remko Gepost op oktober 26, 2021, 20:36:45 pm »
Harmen,

Ingeslagen nummers op trekbalken kom je wel vaker tegen, ook op jeep trailers.

Dit was denk ik een poging om de onderdelen bijelkaar te houden (chassis nummer inslaan in de gedemonteerde trekbalken)

Helaas is moeilijk te zeggen wie de fabrikant is, aangezien er in WW2 ongeveer 26 fabrikanten van dit soort trailers zijn geweest.

American Bantam
Ben Hur Mfg. Co., Milwaukee, Wisconsin
Century Boat Works
Checker Motors Corporation
Covered Wagon Co., Michigan
Dorsey Trailer
Gerstenslager
Henney Motor Company
Hercules Body
Highland Body & Trailer Mfg. Co, Cincinnati
Hobbs Trailer & Equipment Inc, (then) Texas
Hyde,
Keystone RV,
Mifflinburg Body Company, (were in) Pennsylvania
Naburs,
Nash-Kelvinator,
Omaha Standard Body,
Pke,
Queen City,
Redman's Trailers, Connecticut,
Steel Products,
Streich,
Strick Trailers, Indiana,
Transportation Equipment Corp, Missouri
Truck Engineering Corporation, Indiana
Willys Overland,
Winter Weiss Defense Trailers, Denver, Colorado

Dus de keuze is reuze.

misschien dat deze link je kan helpen aan onderdelen...

https://forums.g503.com/viewforum.php?f=28&sid=3af66b620bf5fbd039e8fe5df2470d39

Succes met de restauratie.
36
Trailers / BEN HUR trailer nummer/maker
« Laatste bericht door Harm Gepost op oktober 18, 2021, 18:47:20 pm »
Goedemiddag,
Ik ben een BEN HUR aan het opknappen en kom alleen nummer 06196 op de distel/triangel tegen, weet iemand waar ik kan zien wie de bouwer is ?
En weet iemand waar ik de achterklep pennen kan kopen?
Alvast bedank.
Groet Harmen
37
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / Re: Benzine
« Laatste bericht door Remko Gepost op oktober 12, 2021, 11:21:12 am »

Het enige wat bij een jeep voor problemen kan zorgen is het flexibele leidingkje net onder de startmotor..... en dan het membraan in de brandstof pomp volgens mij. 

Als je deze ethanol-proof hebt lijkt me de rest geen probleem.
(en dan de verbranding van ethanol is koeler dan die van gewone peut, minder last van vapor lock in de stalen leiding langs het spruitstuk  :duimomhoog: )

38
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / Re: Benzine
« Laatste bericht door Carlo Gepost op oktober 03, 2021, 18:44:15 pm »
Valt me wel op dat sinds de E10 is ingevoerd bijna elk pompstation ook 98 E5 aanbied, voorheen had je althans hier enkel euro 95.

Ja klopt, verkoop van 98 is flink toegenomen begreep ik.

Mijn jongste auto is uit '98 dus ik ben gestandaardiseerd op 98. Gunstig voor de logistiek zullen we maar zeggen.  ;D
39
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / Re: Benzine
« Laatste bericht door Richard Gepost op oktober 02, 2021, 13:00:32 pm »
Valt me wel op dat sinds de E10 is ingevoerd bijna elk pompstation ook 98 E5 aanbied, voorheen had je althans hier enkel euro 95.
40
Algemene techniek en voertuigmarkeringen / Re: Benzine
« Laatste bericht door Remko Gepost op september 28, 2021, 11:21:30 am »
Interessant, welke merken zij nog meer ethanol-vrij?

Uiteraard is er geen enkele garantie dat ze ook ethanol-vrij blijven...

BP ultimate (deze pomp zit bij hem om de hoek)

en anders een refractometer / ethanol meter kopen....  kun je makkelijk zelf testen.

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10