vervolg,
De Jeep kan dus op veel benzine soorten rijden, let wel dat je de ontsteking niet afsteld volgens boekje, de benzine's waren vroeger trager..
Afstellen kun je op gehoor doen of met vacuummeter (ervaring gewenst).
Doe je het volgens boekje, dan staat de ontsteking te laat en heb je: vermogensverlies, warmteontwikkeling, niet mooi lopen, minder rendement.
Ik zelf heb, jawel: 1.75 mm van de kop gefreesd, hogere compressie dus, en wie het heeft over een 6v jeep die niet wil starten.. die van mij al 7 jaar perfect! Een kanttekening, bij hoge toeren (echt hoog) slaat een klep tegen de bougie, dit is gelijkertijd een begrenser dusss..
tevens heb ik iets meer ruimte voor de kleppen in de kop gemaakt..
Ontstekingsvervoeging in de verdeler is ook heel belangrijk! zorg dat dit juist werkt, anders loopt hij stationair perfect, maar heb je hoger in toeren niks geen vermogen en veel warmteontwikkeling!
nu weer aan het werk,
Willem Keizer