Auteur Topic: USMC Holden Ambulance restauratie  (gelezen 59684 keer)

Offline Rene

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 343
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #60 Gepost op: februari 28, 2012, 13:20:37 pm »
Tussen MB 431301 en MB 438041 is de uitlaat veranderd.(april 1945)

Deep mud type (A9090).

Dat is tegelijk met het benzine filter (die is in de tank belandt) (A-15507).

Op de foto's te zien klopt dit met jullie jeep.

Groet René
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2012, 13:23:26 pm door Rene »
Jeep is 60% done, parts are 70% on order, family is 80% hungry, bank account is 90% empty, wife is 100% pissed

Willys MB 152669 06-19-1942
Ford GPW 259933 05-10-1945 verkocht

Offline Bob Leguit

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 57
Ford GPA 3762
Ford GPA 1757
Willys MB 1942
Ford GPW 1943
Bantam T3
Willys MBT
Harley Davidson WLA 1943
Dodge wc 57

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 119
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #62 Gepost op: februari 29, 2012, 09:14:34 am »
Ok maar dan denk ik toch dat de uitlaat niet zo hoord onder deze Willys, want hij is van Februari '45 en het serienummer begint volgens mij met 41
Dan zal er ooit wel iemand een modificatie gemaakt hebben in de loop der jaren.
Ik kan namelijk de etra achterste chassisplaat van de foto niet vinden bij ons.


Bedankt voor de info in ieder geval!

Groeten Maarten

Offline GlennV

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 66
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #63 Gepost op: februari 29, 2012, 10:05:36 am »
Bij Willys zit de één na laatste beugel vast aan de driehoekige plaat. Niet aan een apart plaatje ..... dat is Ford.

Zie : http://www.g503.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=169955

Mvg,
Glenn

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 119
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #64 Gepost op: februari 29, 2012, 13:48:54 pm »
Bij Willys zit de één na laatste beugel vast aan de driehoekige plaat. Niet aan een apart plaatje ..... dat is Ford.

Zie : http://www.g503.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=169955

Mvg,
Glenn

Bedankt voor je reactie.

Inderdaad nu zie ik het.

Weet iemand ook waar ik deze uitlaat onderdelen kan kopen? Ik heb ze namelijk tot nu toe alleen in Amerika gevonden bij "army jeep parts.net".


Bedankt


Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #65 Gepost op: februari 29, 2012, 16:12:50 pm »
Jaap Rietveld wel denk ik
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 119
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #66 Gepost op: maart 01, 2012, 09:19:10 am »
Jaap Rietveld wel denk ik

Doet deze Jaap Rietveld ook onderdelen versturen? Of kun je bij hem alleen kopen als je naar hem toe gaat?

Bedankt

groeten maarten

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #67 Gepost op: maart 01, 2012, 09:27:31 am »
Jaap komt ze zelfs brengen als het nodig is, hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan, tenzij je het combineert met de beurs in het midden van het land ( Breda)  ;D

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 119
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #68 Gepost op: maart 02, 2012, 11:41:57 am »
Weer even een update van gisterenavond.
Het demoteren gaat verspoedig.

De motor is nu helemaal kaal en schoon.



Laatste trommel eraf


Dan de klok maar eens open maken en kijken wat daar de staat van is, goed zover we kunnen zien en geen speling.


De stuurkogels of homokeneet of hoe je het ook wil noemen ging er ook goed vanaf.


Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 119
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #69 Gepost op: maart 09, 2012, 10:46:06 am »
De Vooras is mooi schoon geworden en kan nu in de menie. Het zelfde geldt voor de linker voornaaf, ankerplaat en remtrommel.




Offline Ronald H.

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 216
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #70 Gepost op: maart 09, 2012, 11:02:45 am »
een beetje jaloers ;D maar een mooie restauratie :duimomhoog:

maar je gaat wel snel Maarten, doe je dit alleen?????????
2nd Inf. Div...... Second to None.........Indianhead

Ford GPW 1944

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.127
  • Remko Gooijert
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #71 Gepost op: maart 09, 2012, 11:18:16 am »
Maarten,

Wiel lagers waren nog goed??  zie op

http://i759.photobucket.com/albums/xx237/maartensliphorst/Willys%20MB%20Holden%20Ambulance/CIMG5598.jpg

de buitenringen van de conische lagers nog zitten....  als de lagers goed zijn, mooi laten zitten.  

Zijn de lagers (met name de rollichanmen dan wel de cup's) niet meer goed, dan altijd 'cup' en 'cone' tesamen vervangen

Cone and Rollers = Timken 18590
Cup = Timken 18520


(aangepast, had per ongeluk de diff lager nummers gemeldt)
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2012, 14:46:42 pm door Remko »
Remko

G503 1943 MB
G622 198628  U.S.N. 107917 28-04-1944 Louisville KY
G529 T3  B 50633 s.n.# 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (verkocht)
G529 08-'42 in onderdelen
1944 Zwitserse infanterie paarden / trek /duwkar

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 119
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #72 Gepost op: maart 09, 2012, 14:26:51 pm »
een beetje jaloers ;D maar een mooie restauratie :duimomhoog:

maar je gaat wel snel Maarten, doe je dit alleen?????????

Ja we hebben er flink de snelheid erin. Tot nu toe werk ik er samen met mijn schoonvader aan. En dat 2 avonden per week (voorlopig want het is nu even rustig in de avonduren). En als schoonvader niks te doen heeft word er nog meer aan gewerkt  ;D

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.127
  • Remko Gooijert
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #73 Gepost op: maart 09, 2012, 14:57:13 pm »
Maarten,

Kijk even op de onderkant van het blok(waar de carter-pakking weer op komt) naast het achterste lager (vliegwiel kant)

op jou foto net boven linker lager


daar staat als het goed is een datum ingeslagen XX XX XX  maand-dag-jaar zoals bijv.



dit is de datum dat het blok machinaal bewerkt is (boren, kotteren, honen, etc)

Er staat ook een giet datum op het blok, een soort opgeschroeft plaatje net onder waar anders de startmotor zit.


Dit is de giet datum (alleen maand en dag)

meestal zit er ong. 5 dagen tussen gieten en machinaal bewerken.
Remko

G503 1943 MB
G622 198628  U.S.N. 107917 28-04-1944 Louisville KY
G529 T3  B 50633 s.n.# 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (verkocht)
G529 08-'42 in onderdelen
1944 Zwitserse infanterie paarden / trek /duwkar

Offline maarten

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 119
  • Wa ge het, hoefde niet te kopen
Re:USMC Holden Ambulance restauratie
« Reactie #74 Gepost op: maart 09, 2012, 15:05:16 pm »
Maarten,

Wiel lagers waren nog goed??  zie op

http://i759.photobucket.com/albums/xx237/maartensliphorst/Willys%20MB%20Holden%20Ambulance/CIMG5598.jpg

de buitenringen van de conische lagers nog zitten....  als de lagers goed zijn, mooi laten zitten.  

Zijn de lagers (met name de rollichanmen dan wel de cup's) niet meer goed, dan altijd 'cup' en 'cone' tesamen vervangen

Cone and Rollers = Timken 18590
Cup = Timken 18520


(aangepast, had per ongeluk de diff lager nummers gemeldt)


Hoi Remko,

De wiellagers zijn nog goed, buiten dat ze droog gestaan hebben en vol met opgedroogd vet zitten. De lager schalen zien er redelijk uit maar de binnenste is aan vervanging toe, zodra we volgende week de nieuwe lagers en schalen gehaald hebben (ook nieuw conische lagers voor de stuurpennen in de voorste naven) dan worden ze vervangen. En natuurlijk lagers +schalen zoals je zegt.

Heb je nog een advies waar je de lagers het beste kan kopen (prijs bewust bedoel ik)?

Bedankt