Auteur Topic: Restauratie Dodge WC 62  (gelezen 36709 keer)

Offline Patrick

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 64
  • We are not lost, we are in Normandy
    • Screaming Ducks
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #30 Gepost op: juli 11, 2013, 11:51:46 am »
Nog wat kleine dingetjes afplakken en inpakken zodat deze meteen mee gespoten konden worden met het grote werk



Ook het nieuwe oliefilter was binnen gekomen. Erg fijn, dan kan ik direct in 1 keer door met de olie verversen als de Dodge weer op de brug staat.

Member of the Screaming Ducks LHA
Dodge WC62 driver

Offline Patrick

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 64
  • We are not lost, we are in Normandy
    • Screaming Ducks
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #31 Gepost op: juli 11, 2013, 12:04:26 pm »
De grondverf was ondertussen droog en klaar voor de eerste laag groene verf   :)



En vanaf dit moment ging het heeeeel hard!!  ;D









Wieltjes een nieuwe kleur gegeven.





Zelf nog even de spuit gehanteerd en de bak gespoten. Erg leuk om het resultaat van je eigen werk te zien. De rest van het spuiten heb ik over gelaten aan de pro's ;-)



De bandjes even een beetje kleur gegeven. Het zal er waarschijnlijk niet lang op blijven zitten en ik wil toch te zijner tijd oorlogsprofiel banden maar het smoelt wel erg goed als ze er weer onder zitten  :duimomhoog:






Member of the Screaming Ducks LHA
Dodge WC62 driver

Offline Patrick

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 64
  • We are not lost, we are in Normandy
    • Screaming Ducks
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #32 Gepost op: juli 11, 2013, 12:16:15 pm »
En nog wat resultaat foto's van het eerste weekend spuiten.



Toen de verf droog was kon ik het toch niet laten om alvast wat dingen te monteren. Deksels, achterklep, reflectoren...Ik wilde de Dodge zo graag weer in elkaar zetten...















Op zaterdag hadden we nog een groep Belgische veteranen van de Brigade Piron over de vloer die vol bewondering keken naar al het materiaal dat we hadden staan en opknapten. De waardering die ze uitspraken voor al het werk dat we doen om dit materiaal rijdend te houden laat je toch weer even zien waar je het eigenlijk allemaal voor doet  :D


Al met al hebben we 4 en 5 mei heel goed besteed.
Member of the Screaming Ducks LHA
Dodge WC62 driver

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #33 Gepost op: juli 11, 2013, 13:09:00 pm »
Hmm, zou je dat pioneer rek niet aan de buitenkant van de klep monteren? Stuk handiger met in/uit stappen en dingen inladen. Dan heb je een 'gladde' vloer.

Offline Patrick

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 64
  • We are not lost, we are in Normandy
    • Screaming Ducks
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #34 Gepost op: juli 11, 2013, 13:19:54 pm »
Hoi Arthur,

Ja klopt. Daar zit ik nog mee. Zeer waarschijnlijk ga ik dit ook nog doen. Maar de gereedschapsset is ook nog niet compleet. Ik mis het pikhouweel en volgens mij moet je ze ook nog vast zetten met straps? Die moet ik ook nog even ergens vandaan toveren.

Maar ik ben het met je eens, het scheelt een hoop blauwe plekken met uitstappen ;-)
Member of the Screaming Ducks LHA
Dodge WC62 driver

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #35 Gepost op: juli 11, 2013, 14:13:07 pm »
Ik mis het pikhouweel en volgens mij moet je ze ook nog vast zetten met straps? Die moet ik ook nog even ergens vandaan toveren.
Die zitten inderdaad met lederen riemmetjes vast. En de 3 tools zijn altijd wel te vinden, eventueel na-oorlogs.

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #36 Gepost op: juli 11, 2013, 14:41:17 pm »
Als je de gereedschappen niet of nooit gebruikt kun je ze ook eerst vastzetten met een ty-rap of een rvs borgdraadje en daaroverheen een riempje

Toch sneu als je aan je achterligger moet gaan uitleggen waarom hij met zijn mooie auto over een pikhouweel is heen gereden  :-X
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #37 Gepost op: juli 11, 2013, 14:46:42 pm »
Rek binnen of buiten hebben elk voor- en nadelen...

Rek langs binnen geeft problemen bij in en uitstappen, maar rek langs buiten geeft problemen bij het volledig openhangen van de klep...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Patrick

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 64
  • We are not lost, we are in Normandy
    • Screaming Ducks
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #38 Gepost op: juli 11, 2013, 15:08:46 pm »
Een week later kwam ik terug om de voorkant van de Dodge aan te pakken. Allereerst kwam het "spannende" moment of de remcilinders op de voorwielen nog goed waren. Anders zou ik weer een dag kwijt zijn met schoonmaken en reviseren. Gelukkig bleek alles helemaal in orde te zijn. Dat scheelde weer ;-)



Daar het nog al had geregend en er meer onderweg was, hebben we maar snel en provisorisch een spuitcabine gefabriceerd. Buba Joe anno 2013 zullen we maar zeggen ;-)



Ondertussen even het stuur en de meters afgeplakt en de motor afgedekt zodat deze niet mee gespoten konden worden.





En ook nu weer ging het hard toen we eenmaal begonnen waren. Het weer hielp ook een handje mee, 1 goede stort bui maar toen was het meeste spuitwerk al klaar en onderhand al weer bijna droog.












Member of the Screaming Ducks LHA
Dodge WC62 driver

Offline Patrick

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 64
  • We are not lost, we are in Normandy
    • Screaming Ducks
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #39 Gepost op: juli 11, 2013, 15:11:32 pm »
S'middags de Dodge weer binnen gezet om maar alvast verder te gaan met opbouwen. De achterkant had immers al een hele week kunnen drogen dus ik kon verder met de opbouw er weer op te zetten.













Het complete hekwerk zat er vrij snel weer op en het begon weer ergens op te lijken.
Member of the Screaming Ducks LHA
Dodge WC62 driver

Offline Patrick

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 64
  • We are not lost, we are in Normandy
    • Screaming Ducks
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #40 Gepost op: juli 11, 2013, 15:24:14 pm »
Toen ik lekker bezig was met opbouwen had ik het idee dat ik wat gemist had. Ik had een hele stapel met onderdelen liggen. Netjes gespoten en gesorteerd maar toch had ik het idee dat ik wat vergeten was. De voorruit....stom! Die stond verborgen in een hoek zodat deze niet zou beschadigen al die tijd dat alles in de opslag stond. Dus snel alles licht geschuurd en afgeplakt zodat dit alsnog gespoten kon worden.





Terwijl de voorruit gespoten werd en kon drogen besloot ik de stoelen maar alvast te monteren. Deze waren immers al een tijdje klaar en zo konden we de Dodge ook wat "comfortabeler" de garage in en uit rijden.



De lederen bescherm kap weer gemonteerd. Ik miste wat schroeven en het leer was op 1 hoek gescheurd. Dus voor nu even provisorisch vast gezet met een grote ring. Daar verzin ik wel weer wat op :-)





Member of the Screaming Ducks LHA
Dodge WC62 driver

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #41 Gepost op: juli 11, 2013, 15:34:56 pm »
Zo dan, in deze snelheid is het morgen rijden  :rijden:
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Patrick

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 64
  • We are not lost, we are in Normandy
    • Screaming Ducks
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #42 Gepost op: juli 11, 2013, 16:25:14 pm »
Haha, de Dodge is al af. Had alleen nog geen tijd om dit topic helemaal bij te werken. Ik heb de Dodge ook al overgebracht naar de regio Rotterdam waar ik woon. Was een lekker stuk rijden vanuit het oosten van het land over de A15 ;-)

Er komen nu nog foto's van het opbouwen van de voorkant en het letteren etc maar die moet ik nog even uitzoeken. Ik heb van het hele project meer dan 4000 foto's geschoten en vele filmpjes gemaakt. Dus het is soms even spitten :-)
Member of the Screaming Ducks LHA
Dodge WC62 driver

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #43 Gepost op: juli 11, 2013, 20:10:17 pm »
Rek langs binnen geeft problemen bij in en uitstappen, maar rek langs buiten geeft problemen bij het volledig openhangen van de klep...
Voor dat open hangen zitten die 2 kettingkjes er aan he. Zodat de klep horizontaal open blijft staan, ipv naar beneden hangt. Als ie horizontaal zit, komt het rek en gereedschap niet tegen het voertuig.

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Restauratie Dodge WC 62
« Reactie #44 Gepost op: juli 11, 2013, 21:22:32 pm »
Daarom schreef ik ook volledig... Maar we begrijpen elkaar...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator