Auteur Topic: Operation Amherst "lucky Strike" 2013  (gelezen 9016 keer)

Offline Willem

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 148
Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Gepost op: maart 03, 2013, 17:13:21 pm »
Operation Amherst “Lucky Strike” 2013


Op 12,13,14 April 2013 organiseert de Stichting Pockettour voor alle leden en donateurs van de KTR,  samen met diverse re-enactmentgroepen, dit geweldige weekend op het ex-militair oefenterrein Baggelhuizen te Assen.
Naast de mock battles, displays en de shows zal er ook een rit uitgezet worden die ons langs de historische punten van de operation Amherst brengt!
Hiernaast worden er 200 tot 300 man aan re-enactors verwacht dus gezelligheid gegarandeerd!!


Meer informatie op www.pockettour .nl

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2013, 18:23:29 pm »
Ben d'r ook. Als re-enacteurdinges.

Offline Green Betty

  • Civilian
  • *
  • Berichten: 2
    • www.nooroostlinie.tk
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2013, 20:09:32 pm »
Jammer dat de stichting Pocket toer het altijd heeft over de noordelijke route van het onderwater gezet gebied heeft van de bevrijders van de stad Groningen naar Appingedam en Delfzijl. Terwijl de Duitsers zich overgaven aan de troepen die de zuidelijke route namen. Op de site van http://www.pockettour.nl staat een logo van: Lang geleden maar niet vergeten.
Het is lang geleden dat er veel dorpen aan de zuidelijke kant zijn beschoten en gebombardeerd door Flak geschut van stelling Dollard Sud , stelling Emden en stelling Termunten oa Wagenborgen en Woldendorp voor 80% vernietigd.
Het is wel vergeten.
Jammer dat de stichting Pocket toer daar niet een beetje meer aandacht aan besteed op hun site dan alleen maar een bron vermelding bij historie.
Hebben die mensen niet verdiend.

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2013, 21:13:50 pm »
Jammer dat de stichting Pocket toer het altijd heeft over  etc etc.

Ik zou zeggen maak er een topic van onder "historie" op dit forum met verhalen en foto;s.
Ben reuze benieuwd want ik moet eerlijk zeggen dat ik de plaatsen niet eens ken, laat staan wat er in de oorlog mee gebeurd is.

Dus....

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Willem

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 148
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2013, 21:49:22 pm »
Bedankt voor de Info Green Betty!

Na spoedoverleg kan ik als medeorganisator jou dan ook van harte uitnodigen om ons van meer informatie te voorzien zodat wij dit wellicht op de site kunnen plaatsen.

Echter zijn wij tijdens de ritten niet alleen actief in het uiterste noorden, op jouw site http://www.noordoostlinie.tk/ zie ik, dat je in 2012, in Zuidlaren aanwezig was bij onze tour, en dat is Drenthe. Afgelopen Wezuperbrugweekend 2012, hebben we een rit uitgezet vanaf Wezuperbrug met allerlei ommetjes richting Veele en weer terug via Stadskanaal. Dit is een rit van zo'n 5 uur geweest die ons langs vele historische plekken gebracht heeft, waar zowel de Nederlandse O-linie, als de SAS en de Poolse bevrijders centraal hebben gestaan.
Ik denk dat ik ook nog wel een routeboekje heb liggen van deze rit.

Of kom gerust eens bij ons langs want zover wonen wij niet van elkaar af, krijg je ook een routeboekje Wezuperbrug 2012 mee!


met vriendelijke groet,

Willem Keizer (Stadskanaal)

Offline paul emondt

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 404
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2013, 21:20:25 pm »
Willem. komt er nog een inschrijfformulier via de TS? Zijn er ook wapens toegestaan? En is er ook overnachting in na bij gelegen sta caravan of bed en breakfest, hotel mogelijk? Groet Paul E.

Offline Green Betty

  • Civilian
  • *
  • Berichten: 2
    • www.nooroostlinie.tk
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2013, 21:27:38 pm »
Ben er mee bezig (zie site www.noordoostlinie.tk ) om een reportage te maken over 1 van de stellingen rondom Delfzijl - stelling Termunten - Daar stond 128 mm Flak geschut ( Het zwaarste Duitse geschut op Nederlandse grondgebied + de nodige 105 mm geschut en de rest , radar en zo.) ter verdediging van de Duitse havenstad Emden.
Niet dat dat hielp want Emden is zo plat gegooid door iets van 600 vliegtuigen , dat het in de stad Groningen dag leek
Zodoende kom je van alles tegen.
Weet dus ook dat het niet maar zo gaat. Was de bedoeling dat het al klaar was , net zo als de aanval op Noord Nederland en de Wons stelling. Zo weten ook maar weinig mensen dat de Duitsers ook via Nieuweschans met de panzertrein Nederland binnen vielen.

Ook van dat de zuidkant van de Delfzijl pocket maar weinig belicht is.
Ja , we waren ook in Zuidlaren die dag , was leuk. Als ik het goed heb was dat de 1e keer dat jullie een andere route waren gereden. Normaal ging de rit van Groningen via Appingedam naar Delfzijl , al jaren.
Dat bedoel ik dus.
Ben dus aan het zoeken gegaan op het net en weet dat er mensen zijn die zich daar helemaal in verdiept hebben en ongeveer het hele verhaal op papier hebben.
Voor ons is het allemaal gein en lol , al heeft Korporaal Kobus Kok (onze boordschutter )de oorlog zelf meegemaakt
Voor jullie van de Pocket toer , jullie dragen iets uit , de Delfzijl Pocket en ook operation Amherst (valt ook veel over te vinden )
Alles wat ik weet heb ik ook van anderen of uit de boeken.
Ook uit een boek , de ooggetuige verslagen van de luchtaanvallen van een stuk of 12 Typhoons  op het gehucht Winschoter Hoogebrug waar 2 huizen bleven staan van de 19.
Je haalt je altijd wat op de nek door zoiets te doen , een reportage maken.

Het is een goed idee om er een topic over te beginnen.
Er meld zich vast wel iemand die het hele verhaal weet , internet gaat snel.


Ben al een keer bij je geweest in Knoal .

Het boven staande zit misschien wat raar inelkaar maar het zij zo.

Offline Willem

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 148
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #7 Gepost op: maart 09, 2013, 23:33:45 pm »
Paul,

Van harte welkom!
Het van der Valk hotel is letterlijk op kruipafstand aanwezig via een pad door de bosschages!
Wapens is ook geen probleem, natuurlijk wel aangeven bij de inschrijving!
Inschrijvingen gaan digitaal via www.pockettour.nl

Groeten!



Offline Willem

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 148
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #8 Gepost op: maart 25, 2013, 22:52:15 pm »
Nog een leuk detail is dat we het hele weekend, overdag de gelegenheid hebben om het volledige terrein te gebruiken, ook tracks-Tanks zijn welkom! En dat zijn wel enkele kilometers zandpaden!

Filmpje 2007:   http://www.youtube.com/watch?v=dEp3-TPm1Nc


Groeten,

Willem Keizer
 

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #9 Gepost op: maart 26, 2013, 09:36:45 am »
Komen er dit jaar ook tankjes?

Offline Willem

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 148
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #10 Gepost op: maart 26, 2013, 11:17:47 am »
Vanuit onze kant (ktr):

- bren carrier (baby tankje)
- M5 high speed
- toezegging M5 Stuart
En natuurlijk alle mooie en welbekende wielvoertuigen!!

verder weet ik niet wat de re-enactors meenemen, dit gaat via hun club.

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #11 Gepost op: maart 26, 2013, 11:52:40 am »
Gaan er nog heren van hier, vanuit het Zuiden, over de weg met hun voertuigen naar dit evenement?

Zoja, dan wil ik wel overwegen mee te rijden in de colonne, zonee, blijft de Dots thuis.

Offline Autocar

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 920
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #12 Gepost op: maart 26, 2013, 15:39:58 pm »
Gaan er nog heren van hier, vanuit het Zuiden, over de weg met hun voertuigen naar dit evenement?

Zoja, dan wil ik wel overwegen mee te rijden in de colonne, zonee, blijft de Dots thuis.

De enige Brabo die over de rivieren rijdt is Rob Nieuwpoort, maar die is dan ook import.............
De rest zie je nooit!!!!!!!!!!!!

Autocar

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #13 Gepost op: maart 26, 2013, 16:17:18 pm »
De enige Brabo die over de rivieren rijdt is Rob Nieuwpoort, maar die is dan ook import.............
De rest zie je nooit!!!!!!!!!!!!
Autocar

Nou nou nou, ik ben anders sinds 1980 toch menig keer in de Harskamp geweest, heb nog ooit eens wat rond Zestienhoven gedaan, heb met een DUKW tegenover de Yab Yum gelegen

Kom nog wel eens van huis af, maar inderdaad Beltring, Duxford en de Ardennen liggen inderdaad onder de natte drempel.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Operation Amherst "lucky Strike" 2013
« Reactie #14 Gepost op: maart 26, 2013, 16:40:06 pm »
De enige Brabo die over de rivieren rijdt is Rob Nieuwpoort, maar die is dan ook import.............
De mijne heeft ook maar 1 rivier gehaald, die andere was toch een burg te ver.... 8)