Auteur Topic: Harley Davidson WLA  (gelezen 57992 keer)

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #45 Gepost op: april 26, 2013, 13:21:49 pm »
Hoe zit dat met sommige onderdelen die wit moesten zijn?Greetz

Het zijdeksel van de gearbox, de oliepompen en de klepstoterhuizen op de eerste drie subtypes 42WLA waren wit geschilderd.
Vanaf Type IV 42WLA waren zowel het volledige motorcarter met oliepompen, klepstoterhuizen als de versnellingbakken OD geschilderd...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Louie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 344
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #46 Gepost op: april 26, 2013, 13:21:58 pm »
Da boek heb ik al jaren, ook doorgelezen, ja ja doorgelezen maar ben er nooit achter kunnen komen waarom het een wel wit moet en het andere weer niet.Greetz Louie. 8)

Offline Louie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 344
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #47 Gepost op: april 26, 2013, 13:23:12 pm »
Oké, maar is er ook een waarom, waarom juist die dingen wit moesten zijn.

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #48 Gepost op: april 26, 2013, 13:26:17 pm »
Oké, maar is er ook een waarom, waarom juist die dingen wit moesten zijn.
Ze vonden het een mooi kleurtje, denk ik.

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #49 Gepost op: april 26, 2013, 13:29:51 pm »
Wittenie ;D
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #50 Gepost op: april 26, 2013, 13:43:43 pm »
Nooit enig bewijs voor gevonden, maar ooit is me verteld dat olielekken er sneller zichtbaar op zouden zijn... Voor zover olielekken op een Liberator abnormaal zouden zijn...  ;D

Onderdelen kwamen waarschijnlijk zo rechtstreeks uit burgerproductie...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #51 Gepost op: april 26, 2013, 13:56:22 pm »
Nooit enig bewijs voor gevonden, maar ooit is me verteld dat olielekken er sneller zichtbaar op zouden zijn...
Wordt bij meer motor-ruimten en motor-onderdelen gedaan. Dus opzich best plausibel. Motorruimten bij schepen worden vaak om die reden ook wit geverfd.

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #52 Gepost op: april 26, 2013, 14:19:51 pm »
Bij die Harley tent in Esbeek?

Nope, bij Heritage Classics, was een bedrijf in Hilvarenbeek gespecialiseerd in HD classics voor veul geld.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #53 Gepost op: april 26, 2013, 14:20:37 pm »
Je moet eigenlijk het boek van Bruce Palmer hebben, how to restore your military Harley....heb het ooit gehad en weer doorverkocht, brengt nu erg veel do re mi op ;D

Ik heb beide, the military and civilian how to restore, daar komt mijn "witte" wijsheid ook vandaan.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #54 Gepost op: april 26, 2013, 18:41:18 pm »
Vandaag besteed aan het schoonmaken en spuiten van de beugels voor het koppelings en rempedaal, de primaire cover en nog wat los spul.



Begint al ergens op te lijken.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #55 Gepost op: april 26, 2013, 19:02:58 pm »
Woenderbaar sjuen ja....je zou er bijna niet meer op durven rijden en vies maken ;D
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #56 Gepost op: april 26, 2013, 19:20:58 pm »
Woenderbaar sjuen ja....je zou er bijna niet meer op durven rijden en vies maken ;D

Dat is toch iets wat wel gaat gebeuren, het ding moet rijden, en niet mooi staan te wezen (daar is hij trouwens niet mooi genoeg voor).

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #57 Gepost op: april 26, 2013, 21:11:10 pm »
De moer die je gebruikt hebt achteraan de steun van het koppelingspedaal hoort vooraan als stop voor de tip van de schommelpedaal...
Achteraan hoort een special nut met verzonken rand die het plaatje naar de skid plate vasthoudt samen met de steun...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #58 Gepost op: april 26, 2013, 21:30:58 pm »
De moer die je gebruikt hebt achteraan de steun van het koppelingspedaal hoort vooraan als stop voor de tip van de schommelpedaal...
Achteraan hoort een special nut met verzonken rand die het plaatje naar de skid plate vasthoudt samen met de steun...

FF de moer van achter naar voor dan en op zoek naar die "special" want die zat er niet op.
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #59 Gepost op: april 26, 2013, 22:30:25 pm »
Gesloten nut vooraan 2932-38

Burgerversie zonder skidplate achteraan gelsoten nut 2932-32

Voor de montage van de skid plate bracket: nut 2813-40M

BTW normaal gaat de SNL morgen op de post
« Laatst bewerkt op: april 26, 2013, 22:40:58 pm door Johan Willaert »
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator