Auteur Topic: Harley Davidson WLA  (gelezen 41664 keer)

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #60 Gepost op: april 26, 2013, 22:48:19 pm »
Net ff de `special ` besteld  :duimomhoog:

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #61 Gepost op: april 27, 2013, 07:43:33 am »
Citaat
BTW normaal gaat de SNL morgen op de post

Thnx  :duimomhoog:
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #62 Gepost op: april 27, 2013, 18:59:40 pm »
Vandaag het gros van de dag bezig geweest met de uitlaat.
Deze hing langs alle kanten te lekken onder de motor en heeft nooit fatsoenlijk vast gezeten.
Op een of andere manier waren alle beugels te groot en zaten alle pijpverbindingen los.

Een voor een alle beugels opnieuw op maat gemaakt, pijpuiteinden weer rond gemaakt, alles ontroest en gespoten.

Nu hangt het acceptabel.

Er zit nog een beugel in de bestelling en met deze gemonteerd zou het weer tip top moeten zijn.




Heb nu nog een vraagteken.

Een beugeltje wat ik niet kan plaatsen, letterlijk en figuurlijk.

Het lijkt op de clamp coil control 4163-40 maar waar het dan thuishoort, geen idee.



Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.842
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #63 Gepost op: april 27, 2013, 19:33:58 pm »
Het lijkt op de clamp coil control 4163-40 maar waar het dan thuishoort, geen idee.



4162-30 houdt je spark control wire coil vast aan de achterste bout rechts van de voorste cilinder van de motor...
Zie foto Palmer's big book page 63

Daar lees ik ook toevallig dat de witte verf er kwam door een oorlogstekort aan zilververf...
« Laatst bewerkt op: april 27, 2013, 22:42:46 pm door Johan Willaert »
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #64 Gepost op: april 27, 2013, 19:45:18 pm »
Het plaatje moet dus nog om de kabel heen geplooid worden en met beide gaten over de cilinder bout als ik het goed begrijp.

grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.842
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #65 Gepost op: april 27, 2013, 19:52:07 pm »
Het plaatje moet dus nog om de kabel heen geplooid worden en met beide gaten over de cilinder bout als ik het goed begrijp.

Herinner ik mij wel iets van, ja... Beide gaatjes zijn gelijk toch????
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #66 Gepost op: april 27, 2013, 20:27:54 pm »
Herinner ik mij wel iets van, ja... Beide gaatjes zijn gelijk toch????

Nope,

Het een is een rondje, het ander een "slot" .
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.842
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #67 Gepost op: april 27, 2013, 20:40:31 pm »
Dan zou het wel eens 11136-37 kunnen zijn...
Cable Clip die de speedo kabel vasthoudt aan het frame onder de tanks aan de achterste bolt van de tanks
Meet eens de diameter van de ronding??? merk je vanzelf of het voor de spark control wire past of the speedo kabel

Maar het kan ook een 6143-40 zijn die de remkabel aan de linkervoorvork vastklemt... Zie palmer big book 126-127

Je hebt echt wel dringend die SNL nodig... ;D
« Laatst bewerkt op: april 27, 2013, 21:14:32 pm door Johan Willaert »
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #68 Gepost op: april 27, 2013, 21:17:18 pm »
De diameter van de ronding is te klein voor de tellerkabel, het moet dus iets zijn wat van het stuur komt.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.842
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #69 Gepost op: april 27, 2013, 22:27:16 pm »
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is het inderdaad 4163-40 die de remkabel vasthoudt aan de voorvork ter hoogte van de shackle...

Je ziet op de foto eveneens Washer, Fork, Stud Lock 4133-40 en Nipple, Stud, Grease 4124-38A met daarop de smeernippel... De clamp zit onder de nipple stud vast op Stud, Brake Shackle 4133-36

Daarnaast heb je twee maal clip 4162-30 nodig; eentje houdt de spark coil vast aan de cilinder zoals hierboven reeds beschreven en een tweede houdt de throttle kabel vast aan het frame vooraan met een onderste tankbolt... zie TM9-879 pages 130 en 189


De clips en clamps zijn één van de vele tegenstrijdigheden in de originele manuals...

« Laatst bewerkt op: april 27, 2013, 22:45:36 pm door Johan Willaert »
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #70 Gepost op: april 27, 2013, 22:42:48 pm »
Zou logisch zijn want het (niet bestelde) klemmetje zat bij alle onderdelen die ik nodig had voor de ankerplaat en schommels.

En ik had daar inderdaad niets zitten, nu dus wel  :duimomhoog:

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.842
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #71 Gepost op: april 27, 2013, 22:47:22 pm »
Zou logisch zijn want het (niet bestelde) klemmetje zat bij alle onderdelen die ik nodig had voor de ankerplaat en schommels.

En ik had daar inderdaad niets zitten, nu dus wel  :duimomhoog:

Grtz Moos

Op de WLC had je dit evenmin want daar loopt de remkabel vooraan en niet achter de voorvork...
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #72 Gepost op: april 28, 2013, 07:25:33 am »
Op de WLC had je dit evenmin want daar loopt de remkabel vooraan en niet achter de voorvork...

Vandaar mijn opmerking: daar had ik niks zitten  ;D
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #73 Gepost op: mei 05, 2013, 22:13:27 pm »
Ik had en ik denk vele met mij een probleem met de lagers van mijn voorwiel.
Het WLA voorwiel wordt gelagerd door losse kogels die in een vaste lagerbaan van het wiel lopen.
Als deze lagerbaan versleten / beschadigd is moet het hele naafdeel vervangen worden door een nieuw (of in ieder geval goed) exemplaar.
Nu zijn NOS naven zeldzamer dan een kip met tanden en een repro kost ook al gauw een paar honderd eurie en dan moet het zaakje nog over gespaakt worden.
Na wat zoekwerk heb ik een bedrijfje gevonden die daar een oplossing op heeft gevonden: de naaf uitdraaien en vaste lifetime gesmeerde lagers plaatsen met een vulbus ertussen zodat er ook niets meer afgesteld hoeft te worden.
Het is niet origineel, maar werkt als een tierelier en je ziet er niets van aan de buitenzijde.





beide kanten uitgedraaid.





En beide kanten opnieuw gelagerd.
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Louie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 344
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #74 Gepost op: mei 05, 2013, 22:32:58 pm »
Kerel ge bent goed bezig!!! :duimomhoog: