Auteur Topic: Harley Davidson WLA  (gelezen 44889 keer)

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #105 Gepost op: augustus 11, 2013, 19:23:17 pm »
Tussen het schilderen van buitenboel door ook nog wat aan de bike gedaan.

Tanks in de primer gezet en de benzine ook al in zijn groene kleurtje.

Een steunklem aan de uitlaat gezet en de versnellingspook geschuurd en gespoten.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #106 Gepost op: augustus 20, 2013, 21:29:14 pm »
Na heel lang niets bijzonders aan de HD gedaan te hebben, vanavond de bike toch maar weer een duwtje in de richting gegeven.
Tanks, leidingen en dashbord geplaatst.







Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Louie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 344
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #107 Gepost op: augustus 21, 2013, 09:59:26 am »
Ge bent goe bezig jonghu!!Welke markeringen komen erop??Of witte da nog nie!!!Greetz Louie.

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #108 Gepost op: augustus 21, 2013, 10:09:43 am »
Ge bent goe bezig jonghu!!Welke markeringen komen erop??Of witte da nog nie!!!Greetz Louie.

Ster, nummer en de markings van de MP section 2nd Armored division.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Pascal.

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 102
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #109 Gepost op: augustus 21, 2013, 19:24:15 pm »
Keurig, begint weer ergens op te lijken zo!  :duimomhoog:
Ik mis een condensator bij de dynamo, of hadden de eerste bouwjaren die niet?

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #110 Gepost op: augustus 21, 2013, 22:53:34 pm »
Keurig, begint weer ergens op te lijken zo!  :duimomhoog:
Ik mis een condensator bij de dynamo, of hadden de eerste bouwjaren die niet?

Heeft er nooit op gezeten en staat ook niet in de parts list dus wie het weet mag het zeggen.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Louie

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 344
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #111 Gepost op: augustus 22, 2013, 10:08:59 am »
Ster, nummer en de markings van de MP section 2nd Armored division.

Grtz Moos


Oké :duimomhoog:

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #112 Gepost op: augustus 22, 2013, 20:54:01 pm »
Net ff de fuel line vastgezet, het zadel gespoten (nee niet het leer), schakelpook geplaatst en aangesloten.
Beide tanks voorzien van een laagje juiste vloeistof om te kijken of alles wel dicht is.

Morgen het zadel erop, accu erin en dan zou hij moeten kunnen lopen.

Ben benieuwd.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.044
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #113 Gepost op: augustus 23, 2013, 07:57:04 am »
Begin jij nou ook te ff ;D

ff t zz :koffie:
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2013, 07:59:29 am door Richard »
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #114 Gepost op: augustus 23, 2013, 08:10:57 am »
Begin jij nou ook te ff ;D

ff t zz :koffie:

25 minuten is ook maar ff, ik ben tenslotte geen Stud aan het restaureren.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Pascal.

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 102
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #115 Gepost op: augustus 23, 2013, 20:04:11 pm »
Heeft er nooit op gezeten en staat ook niet in de parts list dus wie het weet mag het zeggen.

Grtz Moos

SNL G523 van 30 okt '43, blz 27:

HRD-1600-44 Capacitor, suppression, generator (1 used over USA WD 686726)

Dus ja: hij zit er wel, maar alleen op de types ná bovengenoemd WD nummer..

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #116 Gepost op: augustus 23, 2013, 20:34:03 pm »
streep 44 zegt het al, vanaf "jaar" 44 vreemd genoeg begint dat volgens mij Harley technisch in september van het jaar ervoor.
De mijne is van eind 41 dus het klopt dat hij er niet op zit.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #117 Gepost op: augustus 23, 2013, 20:41:28 pm »
Vandaag maar weer eens een uurtje aan de brommert gewerkt.

Zadelbrug gespoten en erop, accu geplaatst, laatste smeernippels gekocht en geplaatst (vorkschommels).
Links en rechts wat brandstof gebeuren na getrokken want ik had nog een beetje lekkage.

Het uur van de waarheid, 4x trappen zonder contact, 1x MET en meteen lopen en dat na 2 jaar.
Probleem is alleen dat hij niet blijft lopen, iets in de benzine toevoer of wat ik denk, de benzine zelf.
Ik heb namelijk de meuk die er na 2 jaar uitgekomen is bij het demonteren nu weer ingegooid.
Morgen eerst maar eens verse peut er in en kijken wat er gebeurt voor ik begin te slopen.





Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #118 Gepost op: augustus 24, 2013, 11:18:40 am »
Het lag dus niet aan de benzine, maar aan een combinatie van problemen en vaudten mijnerzijds.

Bij het schoonmaken van de carburateur was ik de vlotterkamer pakking vergeten met als gevolg benzine lekken.
Vervolgens bleek de pakking tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk te dun te zijn waardoor deze niet af dichtte en zodoende valse lucht aanzoog.

Al deze euveltjes opgelost met als resultaat een zeer mooi stationair draaiend blok.

Eens kijken of het droog blijft zodat ik mss wel een proefrit durf te maken, ben benieuwd.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Harley Davidson WLA
« Reactie #119 Gepost op: augustus 24, 2013, 16:23:38 pm »
Yay!!

De brommert vanmiddag tussen de buien door buitengezet en fatsoenlijk afgesteld en de eerste rit in 2 jaar gemaakt.
Waar ik aan dacht toen ik met 40 door de straat reed is dat ik de remmen nog niet afgesteld had.
Gelukkig kwam ik er achter toen er  geen noodzaak was.
Remmen gesteld, koplamp gesteld en vastgezet, sterren en een nummertje erop.
Morgen (of zo) de skidplate eronder, die had ik bewust weggelaten om eventueel de leiding van de oliepomp na te kunnen trekken ivm een eventuele lekkage, niet nodig dus.





Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl