Je mag van mij gerust ongedoopte olie gebruiken in de Jeep of waar dan ook in, maar denk er dan wel aan dat je iedere 1000 mijl moet verversen en dat je waarschijnlijk na 20000 mijl toe bent aan een revisie en dat alles erg vervuilt van binnen. Je zou natuurlijk ook een gewone gedoopte olie kunnen gebruiken de auto slijt dan zowat niet meer, de motor vervuilt niet meer van binnen en alles blijft gewoon in een veel beter conditie.Dus als je verstandig bent gebruik je altijd een gedoopte olie en in de Jeep kun je best een 15W/50 gebruiken, is misschien een beetje aan de dikke kant, maar als de motor al wat gesleten is kan dat niet echt kwaad.GroetnHendrik van Oorspronk
Maar hoe zit het dan met de additieven in de gedoopte olie. Volgens mij tasten deze de bronzen ringen/bussen/lagertjes aan in de motor, of heb ik dat mis.Mij is namelijk altijd verteld geen gedoopte olie te gebruiken i.v.m. slijtage. Motoren uit wo2 waren namelijk niet bestand tegen deze additieven.gr. Martin
Beste MartinHendrik is de 2e generatie in een olie handel en 2e generatie KTR.Willem / Menno zijn 2e generaties in een autobedrijf .... ook tot aan de snorharen in het groene spul. Daar gaan ze niet mee lopen pronken maar dat lijkt mij een goeie reden hun advies te volgen
ik volg advies van Keize Sr. 15W40 diesel in de vers gerefiseerde MB
De Kroon olie is voor turbo's, dus goed.De Eurol is voor oldtimers, te zacht gedoopt, niet voor turbo motoren, dus slechte reinigende eigenschappen.Neem dan de duurdere 15W40 voor turbo motoren van Eurol