Auteur Topic: Restauratie ford gpw 236146 HIJ STAAT OP KENTEKEN,24-5-2012  (gelezen 79666 keer)

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #90 Gepost op: juni 14, 2011, 22:04:37 pm »
Na diverse gesprekken over de vervolg stappen heb ik maar besloten de body er op te zetten.Ik wilde eerst proefdraaien zonder body, maar het kriebelde wel heel erg om deze stap te maken.En zo gebeurde het.
Eerst de body en chassis wisselen van plaats.



De garage maar weereens goed schrobben

De body hoog op getakeld ivm stuurstang

Beetje strak mikken en laten zakken

Voil?

Wat een heerlijk moment

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #91 Gepost op: augustus 17, 2011, 21:01:40 pm »
Het eind van de vakantie was bedoelt om nog wat spuitwerk aan de voorkant van de jeep te doen.Ben eerst maar eens gaan graven of ie er nog wel stond.



Na het nodige graaf werk kon de voorkant nog een keer in 1 keer in het groen zodat er minder kans is op onderling kleur verschil.


Gr.

Offline paul emondt

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 404
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #92 Gepost op: augustus 17, 2011, 22:47:17 pm »
Hans, Mooi man, als ik je zo in de jeep zie zitten deed je vast ,brm ,brm,brm Ja toch,het kind komt altijd weer boven. Groet pPaul.

Offline Ronald H.

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 216
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #93 Gepost op: augustus 21, 2011, 10:24:42 am »
jij gaat ook lekker Hans :duimomhoog:
wordt volgende zomer ook rijden??

gr
Ronald

ps. heb je het motortje al eens laten lopen?
2nd Inf. Div...... Second to None.........Indianhead

Ford GPW 1944

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #94 Gepost op: augustus 29, 2011, 21:25:51 pm »
Het weekend weer diverse onderdelen gekocht.Oliefilter,benzinefilter diverse leidingen.Die worden nu gestraald en deze week voorzien van een kleurtje zodat ze misschien het weekend gemonteerd kunnen worden.Ook maar vast het raam geplaatst.
Gr.


Offline Ronald H.

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 216
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #95 Gepost op: september 11, 2011, 11:47:41 am »
Hans

zo te zien heb je alles al gemonteerd zitten, heb in mijn rest. topic vermeld hoe je hem makkelijk kan starten

maar nu toch in je topic rond gekeken te hebben, valt me op dat je rechter spatbord niet de steunen heeft voor het bevestigen van je regulator?
misschien dat ze eraf gehaald zijn of het is een frans spatbord.

ik denk ik vermeld het even voordat je straks alles in elkaar geschroeft hebt zitten

grt
ronald
2nd Inf. Div...... Second to None.........Indianhead

Ford GPW 1944

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #96 Gepost op: september 12, 2011, 10:35:51 am »
 >:(
Was me niet eens opgevallen, maar nu je het zegt. Ik mis die beugels. Weet jij of deze ergens te koop zijn? Denk bij armyparts4u misschien?
Bedankt voor de aansluit tips.Ik had al een beetje zoiets in mn hoofd maar ja beter even informeren voor de zekerheid.
Gr Hans

Offline Ronald H.

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 216
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #97 Gepost op: september 17, 2011, 10:29:26 am »
waar ze te koop zijn weet ik zo niet, misschien zelf maken, in oosterbeek zit er ook een die alle plaatwerk namaakt, staat ook altijd op de ktr beurs met repro ford delen, maakt mooi spul en betaalbaar, al moet ik zeggen dat die ook niet op een paar mm. kijkt

grt
Ronald
2nd Inf. Div...... Second to None.........Indianhead

Ford GPW 1944

Offline Mr suzuki

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 120
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #98 Gepost op: september 17, 2011, 20:55:32 pm »
waar ze te koop zijn weet ik zo niet, misschien zelf maken, in oosterbeek zit er ook een die alle plaatwerk namaakt, staat ook altijd op de ktr beurs met repro ford delen, maakt mooi spul en betaalbaar, al moet ik zeggen dat die ook niet op een paar mm. kijkt

grt
Ronald
Mooi spul en allen maar handwerk,heb eens in de wp bij die man gekeken,gouden handjes die man.
betere repo is er niet. :)

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #99 Gepost op: september 19, 2011, 15:00:19 pm »
Het zal dan wel weer op een stukje huisvlijt en MarineWerf uit draaien  ;D. Maar voorlopig concentreer ik me even op het draaiend krijgen van het blokje. Afgelopen weekend weer een handje vol onderdelen geregeld,oa kniekoppelinkjes  voor olie druk meter, temperatuurmeter met aansluiting. En uiteraard past de tempstift niet in de pocket die er in zat. Voordat die er uit was was ik ook weer een paar uur verder.Hij zat er zo muurvast in dat ik even bang was dat hij  zou afbreken. Maar met kruipolie en met een hamertje tikken tegen de socket en een dosis geduld..... :duimomhoog:
Het moment van draaien komt steeds dichterbij al loop ik iedere keer tegen kleine dingetjes aan. Maar het lijkt er op dat het in  oktober echt wel gaat lukken.
Nu heb ik 2 adviezen gekregen voor de 1ste keer draaien. Uiteraard bougies er uit
 1- alleen op de startmotor draaien tot er olie druk is, dan bougies er in en starten
 2-in hogere versnelling slepen tot er olie druk is en dan bougies er in en aanslepen.
Mag ik gesleept dan wel de openbare weg(geen kenteken) op,al is het een B weg waar ik rijd?
Gr Birnie

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #100 Gepost op: september 19, 2011, 15:10:13 pm »
Zonder kenteken mag je niet op straat, ook niet om te slepen.
Maar ja vloeken mag ook niet en ik ken mensen............

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #101 Gepost op: september 29, 2011, 10:37:44 am »
Afgelopen weekend de jeep start klaar afgebouwd. Accu er op diverse eleckabels getrokken. Tempmeter en oliedrukmeter aangesloten. Koelwater er in.
En gister(woensdag 28-09) het blokje met de hand getornd. Gaat nog wel wat zwaar ondanks dat de bougies er uit zijn. Vervolgens gedraaid met de startmotor en alles zag er goed uit, al lijkt me de draai snelheid nog wat laag.
Aankomend weekend ligt een mogelijke live start in het verschiet. Wordt vervolgt.
Gr Birnie

Offline Cees C.

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 162
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #102 Gepost op: september 29, 2011, 11:42:33 am »
Kijk, begint er nu dus op te lijken. Succes Hans :duimomhoog:

gr.

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #103 Gepost op: oktober 03, 2011, 17:44:04 pm »
De eerste proefrit is iets minder voorspoedig gelopen.Ondanks dat het leek of ik voldoende olie druk had,toch blijkbaar niet genoeg....Slecht ontlucht denk ik, en in mn enthousiasme toch te vlug de motor willen hebben lopen  :-[  Gevolg uit gelopen lager vd krukas. Zondag middag iemand van het revisie bedrijf er bij gehad en die heeft aangeboden het blok helemaal na te lopen voor de zekerheid ondanks dat het maar 1 lager lijkt en dan bouwt hij hem ook gelijk dicht. Dus nu even wat werk met uit bouwen maar straks met zekerheid een 100% goed blok.

Wat een gaaf gevoel.....

Zoeken naar de reden vh zwaar tornen na proefrit.

Het gewraakte krukaslager

Offline Ronald H.

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 216
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #104 Gepost op: oktober 08, 2011, 08:13:06 am »
Dit is echt Balen Hans :( (nog maar zachtjes uitgedrukt)

ben je er inmiddels achter hoe dit heeft kunnen gebeuren, te weinig olie, kanaaltje verstopt oid.??

succes verder
2nd Inf. Div...... Second to None.........Indianhead

Ford GPW 1944