Auteur Topic: Restauratie ford gpw 236146 HIJ STAAT OP KENTEKEN,24-5-2012  (gelezen 76393 keer)

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 425
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #60 Gepost op: maart 01, 2011, 09:42:38 am »
Gelijk dan maar even een vraag over de ontsteking,Autolite Wo-A1244.Waarom zitten er zulke prijs verschillen bij diverse leveranciers, vari?rend van 195 e tot 350 e.Waarbij de 1ste een nos is en de laatste een gereviseerde. En ik weet dat er ook een discussie is geweest over de mail over Ducellier ontstekingen.Tevens zoek ik ook nog een 6V voltage regelaar.
Heeft iemand een goede tip of iets dergelijks voor de ontsteking?
Gr Hans

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #61 Gepost op: maart 01, 2011, 09:49:06 am »
vari?rend van 195 e tot 350 e.

Helaas zijn er te veel handelaren die denken dat alles wat zij hebben goud is,
maar ja er zijn er natuurlijk altijd die die belachelijke prijzen betalen en daarmee is de noodzaak om met je prijzen te zakken weg.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline the hermanetor

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 213
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #62 Gepost op: maart 01, 2011, 16:29:31 pm »
Helemaal met je eens moos de hobby word o aardig naar de klote geholpen  :boos:
Herman Roelofs--------------Wieringerwaard

1942 GMC CCKW 353
1944 Fruehauf M18
1941 Generator M7 Detroit Wax Paper.co
1942 BSA Foldingbike
1940-1945 Hele bult bende

Offline Rene

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 343
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #63 Gepost op: maart 01, 2011, 21:45:49 pm »
Zal het niet zo zijn dat sommige mensen veel geld overhebben om hun Jeeppie te restaureren of kompleet te maken  :o

Ik ben nu 5 jaar bezig  :'( maar heb prijzen echt heel erg zien stijgen.
Gelukkig is voor mij het einde hopelijk in zicht (als het meezit) ;D
Jeep is 60% done, parts are 70% on order, family is 80% hungry, bank account is 90% empty, wife is 100% pissed

Willys MB 152669 06-19-1942
Ford GPW 259933 05-10-1945 verkocht

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 425
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #64 Gepost op: maart 01, 2011, 22:01:18 pm »
Hoi rene, misschien heb ik ergens een topic gemist.Heb je ergens foto's geplaatst?
Gr Hans

Offline Rene

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 343
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #65 Gepost op: maart 04, 2011, 19:30:42 pm »
Nee je hebt niets gemist .
Ik heb nergens foto's geplaatst .
Ook helaas bijna geen foto's gemaakt (als ik al tijd heb om iets te doen denk ik niet aan foto's maken.)

Bovendien ligt het projekt weer eens stil.
Vrouw moest een nieuwe blokhut  ???

Terwijl de oude in mijn ogen nog wel voldoet  :neenee:

Groet ikke
Jeep is 60% done, parts are 70% on order, family is 80% hungry, bank account is 90% empty, wife is 100% pissed

Willys MB 152669 06-19-1942
Ford GPW 259933 05-10-1945 verkocht

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 425
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #66 Gepost op: maart 19, 2011, 18:49:13 pm »
Vandaag een heel mooi moment,het plaatsen van mn motorblok.











Nu nog verder afbouwen.
Gr Birnie

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #67 Gepost op: maart 19, 2011, 19:32:20 pm »
Die foto van dat karretje moet je plaatsen onder het topic handige tooltjes.

Mooi zoals het dek van de kar de contouren van de carterpan volgt  ;D
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 425
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #68 Gepost op: maart 21, 2011, 17:05:00 pm »

Grijs laagje

Molly Ratchet

  • Gast
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #69 Gepost op: maart 21, 2011, 17:28:53 pm »
Ik durf het bijna niet te melden want je hebt de zaken zo te zien perfect onder controle maar :
Ga je nog timing merktekens op poelie / distributiedeksel zetten ?
? la Nee-kaf / hotsknots ?
Daar heb je later veel gemak van  ........ ;D
Ook Nekaf bouten aan de benzinepomp is een sleutelvriendelijke modificantie .

Ed.

Offline Robby101

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 403
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #70 Gepost op: maart 21, 2011, 18:55:18 pm »
zeker een mooi moment.. keep up the good work
"Where the road ends, the fun begins"

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 425
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #71 Gepost op: maart 21, 2011, 20:39:50 pm »
Hoi Ed en anderen
Aangezien ik zoveel mogelijk allerlei instructieboeken aan hou denk ik niet dat er merk tekens opkomen.Maar goed advies sla ik nooit in de wind.Zoals met de brandstofpomp zag ik een tijdje terug iets over diverse oplossingen voor het linkerboutje.Tuurlijk wil ik zo origineel mogelijk blijven maar soms moet je ook je gevoel volgen.Maar kan je me iets meer vertellen over de merktekens op poelie/distributie deksel?
Gr Hans

Molly Ratchet

  • Gast
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #72 Gepost op: maart 21, 2011, 21:59:38 pm »
Hoi Ed en anderen
Aangezien ik zoveel mogelijk allerlei instructieboeken aan hou denk ik niet dat er merk tekens opkomen.Maar goed advies sla ik nooit in de wind.Zoals met de brandstofpomp zag ik een tijdje terug iets over diverse oplossingen voor het linkerboutje.Tuurlijk wil ik zo origineel mogelijk blijven maar soms moet je ook je gevoel volgen.Maar kan je me iets meer vertellen over de merktekens op poelie/distributie deksel?
Gr Hans


Welzeker ,  Ik vind het altijd nogal lastig om de het ontstekingstijdstip "ign" op het vliegwiel netjes recht op ( voor) de streepjes te zetten .
Ook met de stroboskoop kom je er niet ?cht lekker voor .
Gedoe met spiegeltjes is ook niet wat dus nu je er zo mooi bij kunt zou ik de merktekens precies op tijd zetten ( liefst een graad of 4 vroeger dan origineel) en maak nu een merkteken op de poelie (met een los zaagblaadje of zo) en een corresponderend pijltje schroef je aan de boutjes van de distributiedeksel .
Kun je in het vervolg bij elke beurt gewoon de scoop van bovenaf op de poelie richten.   



Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 425
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #73 Gepost op: maart 21, 2011, 22:18:10 pm »
Bedankt, daar kan ik wat mee(merk op poeli).
Die brandstofpomp zal wel een groot probleem worden.Ik heb nl geen ruimte meer in mn garage voor een nekaf om daar dan de boutjes uit te halen... :gestoord: ;D

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.112
  • Remko Gooijert
Re:Restauratie ford gpw 236146
« Reactie #74 Gepost op: maart 23, 2011, 21:24:26 pm »
even wat opgeschoont... als moderator zijnde.
Remko

G503 1943 MB
G622 198628  U.S.N. 107917 xx-05-1944
G529 T3  B 50633 s.n.# 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (verkocht)
G529 08-'42 in onderdelen
1944 Zwitserse infanterie duwkar