De Ardennen 2015 en de TFP 2015 zijn ook weer zonder technische problemen achter de rug.
Wel met de voorbereiding voor TFP het klemveertje van de rotor gemold: met schilders-tape ertussen gaat het ook. In de Ardennen met de sneeuw goed gemerkt dat je met verschillende ratio's (2x 1:4,89 achter en 1x 1:5,83 voor) in je diff's de heuvel niet op komt.
EN dat sneeuwkettingen een must zijn!
Momenteel ligt de vooras uit elkaar; ook deze krijgt nu eindelijk de lange overbrenging (1:4,89). Gisteren de voorspanning afgesteld van het pignon, wat een gedoe is dat! +10x keer uit elkaar genomen en iedere keer 0,05mm van de pignon-as afgedraaid (bij gebrek aan vulringen met de juiste dikte).
Voorspanning van de diff-lagers gaat makkelijker maar daar komt dan weer bij dat de backlash van de tandwielen ook goed moet staan. Heb een lagere voorspanning dan voorgeschreven gekozen omdat de lagers hergebruikt worden. De backlash op de krapste maat binnen de tollerantie gezet (0,005" / 0,127mm) omdat deze tandwielen een fijnere vertanding heeft dan de originele sets: pignon is nu 8 tands tegen origineel 6 tands.
Al met al de hele dag mee bezig geweest. Nu kunnen we weer een beetje gaan bouwen.