Auteur Topic: Restauratie Ford GPW 218392 1944  (gelezen 100466 keer)

Offline David

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 168
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #165 Gepost op: januari 02, 2016, 22:10:54 pm »
Fuelfilter bowl is origineel volgens mij plated, niet geverfd? :oeps:
Mvg,

David

Slatgrill MB II0247, d.o.d. 8 januari 1942

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Restauratie Ford GPW
« Reactie #166 Gepost op: januari 02, 2016, 23:03:31 pm »
Fuelfilter bowl is origineel volgens mij plated, niet geverfd? :oeps:
nu niet meer...  :-( Want dat was hij wel.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2016, 23:05:40 pm door Jeeper »
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #167 Gepost op: januari 06, 2016, 22:34:29 pm »



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #168 Gepost op: januari 06, 2016, 22:35:43 pm »



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #169 Gepost op: januari 21, 2016, 22:19:15 pm »



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #170 Gepost op: januari 24, 2016, 23:22:20 pm »


Early Ford GPW Oliepan ook eindelijk schoon en in de grondverf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Restauratie Ford GPW
« Reactie #171 Gepost op: januari 25, 2016, 19:18:25 pm »
Wat maakt de oilpan early GPW ? Staat er een F in ?
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #172 Gepost op: januari 25, 2016, 21:56:37 pm »
Wat maakt het niet GPW? Ik zou zeggen daag me uit.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Restauratie Ford GPW
« Reactie #173 Gepost op: januari 25, 2016, 22:29:13 pm »
Blijkbaar leer ik nu wat nieuws maar volgens mij zit die met de aangeklonken drain plug op de Wilson Foundry blokken van de Slat en early MB. Overigens zijn er in de early Ford ook Wilson Foundry blokken en Willys chassis geleverd. Maar volgens mij hoort deze dan niet op een GPW blok. Maar corrigeer me maar.
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2016, 22:32:10 pm door Jeeper »
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #174 Gepost op: januari 25, 2016, 22:33:37 pm »
Je bent nooit te oud om te leren 😄 en zo oud ben je ook nog niet!



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Restauratie Ford GPW
« Reactie #175 Gepost op: januari 25, 2016, 23:31:07 pm »
But is yours F marked  ?

April 30, 1942 changed to new style oil pan at the 25755 th or 25855 th GPW motor. ( Notes are unclear which is the correct number at this time )
May 1, 1942 change from using new style oil pan 100 % of time to 50% new style and 50% old style.
Sept. 16, 1943 new style oil pan part # 6675 being used on all GPW motors. This started with the 146630 th motor.
Sept. 30, 1943 150783 th GPW motor is first motor with inside painted oil pan.
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2016, 00:28:23 am door Jeeper »
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Autocar

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 920
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #176 Gepost op: januari 26, 2016, 07:29:03 am »
Dat dan weer wel..........

Autocar

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Restauratie Ford GPW
« Reactie #177 Gepost op: januari 26, 2016, 18:47:55 pm »
Neat, zijn zeldzaam want er zijn maar iets van 2500 van gemaakt. Maar volgens mij heeft deze geen F dus zal MB zijn. Iets minder zeldzaam.
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2016, 10:29:04 am door Jeeper »
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #178 Gepost op: januari 26, 2016, 23:34:52 pm »
Het was regenachtig dus heb ik maar wat f onderdelen gestraald en in de grondverf gezet.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #179 Gepost op: februari 03, 2016, 21:31:24 pm »
Heb twee mooie Gpw motorsteunen gevonden! Gelijk maar in de menie met wat owatrol gezet tegen het roesten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!