De tub is inderdaad acm II als je naar de gussets kijkt, de steunen op het schutbord. Op de linker aan de bestuurderszijde staat op de foto het nummer waar redelijk is te bepalen wanneer hij is geassembleerd. Echter de sump, daar waar de tank zit is weer vierkant en dat zou vroeg kunnen zijn, of een zelfbaksel van een vorige eigenaar dan is de body inderdaad ACM II en kan dus ook Ford geleverd zijn na januari 1944. De gussets zijn zelfs van het Ford type. Het nummer op de gusset 96438 hoort op een Willys die gebouwd zou zijn op 2 augustus 1944Je chassis heeft een Malt plaatje wat staat voor Maltournee, daar zijn in Frankrijk zeer veel jeeps uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Een nieuw nummer werd dan meegegeven met de Malt aanduiding erbij. Je hebt de pech dat ze daarbij het originele chassisnummer vaak hebben verwijderd wat meestal gebeurde. Dat chassisnummer dateert je chassis. Ford gebruikte de nummers echter nooit op volgorde maar bouwde de Jeeps op basis van een geleverd motornummer in 1 van 3 fabrieken. De periode kan dus daardoor afwijken. Maar veel werden in de oorlog aangepast en overgezet. Als je hem opbouwt als GPW met ACM II body, dus deksels wel GPW, voetsteuntjes etc dan zou hij op basis van het body nummer kunnen doorgaan voor een GPW met een bouwdatum van ongeveer 2 augustus 1944. Deze serie tubs werden echter wel aan Willys geleverd, dus hij heeft inderdaad op een Willys gezeten.
Gefeliciteerd..... Lijkt zo op de foto op een mooi begin van een restauratie.Als ik je weet te localiseren in 058 dan kom ik een mee langs te kijken. Of mag je bij Marcel in de schuur sleutelen ;)
Dankje voor het uitzoeken Olaf! Ik ben weer wat verder met uitdokteren wat het juiste bouwjaar/ dag is! Het is zeker met deze nummers niet 100% uit te zoeken waar hij gediend heeft en welke dag hij geleverd is.En wat bedoel je percies met deksels?
Body is ongeveer eind july gefabriceerd bij ACM, kan geleverd zijn aan Ford en WillysWat is het nummer van het chassis ?Succes met de restauratie.Gr. Menno
Eerst maar even studeren ivm geen klus ruimte... Buiten nog wat te koud en nat
www.jeepdraw.com, daar staan heel wat PDF-jes over vanalles van El Jeepo ( hele TM, carb revisie, etc. etc. ).Ook een tabel met 'colour finishes' van bepaalde onderdelen in, op, en om de jeep.hope it helps ;)
Morgen vooronderzoek RDW Spannend!Na een leuk gesprek en inspectie heb ik groen licht gekregen!!! Aan de body zit nu een rdw tag en aan het frame ook!Sent from my iPhone using Tapatalk
Beste lezers en leden,Graag wil ik me even voorstellen aan de mensen die mij nog niet kennen. Mijn naam is Marco uit Leeuwarden en ik ben vandaag in het bezit van een GPW chassis en Willys MB tub.Ik ben al wat langer lid en heb al heel wat onderdelen in de tijd verzameld.Mijn voorliefde is ontstaan door mijn vader en Pake (opa) die vroeger een aantal chevrolet dump wagens in Rotterdam kocht voor zijn vervoersbedrijf Verhaag uit Birdaard.De nummers zal ik als ik alle verf verwijderd heb hier posten. En bijgevoegd de maagdelijke foto's van een project waar ik de komende jaren wel zoet mee zal zijn.Sent from my iPhone using Tapatalk