Auteur Topic: Restauratie Ford GPW 218392 1944  (gelezen 75197 keer)

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #45 Gepost op: maart 01, 2014, 14:36:02 pm »
Maar begonnen het raampje te ontdoen van zijn oude laagjes verf.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Als je toch nog een hele jeep in onderdelen schoon te maken hebt, is misschien "soda blasting" een optie.

Zoek eens op youtube naar 'safe soda blasting'
http://www.youtube.com/watch?v=Rld36m4azk4&sns=em

Lijkt mij ideaal.... ga binnenkort eentje aanschaffen voor blok, bak, vooras, en toekomstig andersoortig hobby projectje(s)

Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart

Offline Rob M

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 152
  • Rob M te Nuenen
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #46 Gepost op: maart 01, 2014, 15:16:31 pm »


Lijkt mij ideaal.... ga binnenkort eentje aanschaffen voor blok, bak, vooras, en toekomstig andersoortig hobby projectje(s)

He Remko

Waar verkopen ze dit ?

Mvg
Rob M
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2014, 15:25:31 pm door Rob M »
1943 Jeep MB
1944 Dodge WC 52
Matchless G3L
BSA folding bike

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #47 Gepost op: maart 01, 2014, 15:33:40 pm »
Hi Remko,

Je hebt gelijk! Ideaal voor de doe het zelfert! Leuk om te verkopen op de beurs.
Mijn broertje kreeg deze week de aanbieding al van dit apparaat, 70 ex en een voorraad soda voor een paar tientjes

http://bakingsodanl.wordpress.com/2013/07/22/sodastralen-sodablasting-met-baking-soda/

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #48 Gepost op: maart 02, 2014, 17:14:21 pm »
Zo de eerste helft met de boormachine met staalborstel kop.... Vermoeiend zeg...
De andere helft bewaar ik voor de soda blaster die in bestelling is!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Wim van Snippenberg

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 397
  • 41Jeepers. Mede-oprichter KTR.
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #49 Gepost op: maart 02, 2014, 17:57:35 pm »
Marco,
is er geen straalbedrijf bij jou in de buurt?
Trouwens met een haakse slijper + staalborstel gaat het heel wat beter dan met een boormachine.

Laat ons de resultaten eens weten van het sodablasting project.

m.v.g.
Wim
Willys MB, Slat Grill, I06I28, december 1941;
British 10 cwt GS-trailer No. 1 1943;
British 10 cwt Mortar ammunition trailer 1944;
British Airborne trailer MKI;
Willys Overland Stake Bed 1956;

BSA charging set 1943;
British Wireless Set No. 19 MkIII.

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #50 Gepost op: maart 02, 2014, 18:34:28 pm »

Marco,
is er geen straalbedrijf bij jou in de buurt?
Trouwens met een haakse slijper + staalborstel gaat het heel wat beter dan met een boormachine.

Laat ons de resultaten eens weten van het sodablasting project.

m.v.g.
Wim

Hoi Wim,

Jah ik had ook een gerestaureerd exemplaar kunnen kopen... Ik denk dat je het antwoord wel kan raden.

Zal eerst het soda blasten even aanzien, kan ik ook het '42 motorblok even opkuisen. Resultaten komen online zodra ik weer wat vrije tijd heb ingeruild voor de hobby!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #51 Gepost op: maart 04, 2014, 19:52:06 pm »
He Remko

Waar verkopen ze dit ?

Mvg
Rob M

Ik hoorde dat Ferwerda in Leeuwarden e.e.a. Verkoopt, maar als zij het verkopen, verkopen het er meer.
Denk aan Brezan, Lasaulec (waar we korting schijnen te krijgen) of een andere goede automaterialen / garage benodigdheden winkel.
Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #52 Gepost op: maart 04, 2014, 19:55:19 pm »
Mijn broertje heeft het besteld bij Ype Kramer in Leeuwarden. Het ligt in de zaak, zal er straks even heen als de kids op 1 oor liggen! ;D
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #53 Gepost op: maart 04, 2014, 20:23:07 pm »
Mijn broertje heeft het besteld bij Ype Kramer in Leeuwarden. Het ligt in de zaak, zal er straks even heen als de kids op 1 oor liggen! ;D


Ben er vandaag 2 keer langs gereden..... Morgen geen tijd, donderdag wel. Quanta Costa ?? Weet je dat zo?
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2014, 20:26:36 pm door Remko »
Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #54 Gepost op: maart 04, 2014, 21:25:56 pm »
72,50 ex btw met korting, had er wel wat meer van verwacht, zit geen eens een luchtslang koppeling aan... maar even in het hok graven.
Hoop dat de resultaten fenominabel zijn, dan is de prijs iig verklaarbaar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #55 Gepost op: maart 04, 2014, 21:57:31 pm »

Hoi Wim,

Jah ik had ook een gerestaureerd exemplaar kunnen kopen... Ik denk dat je het antwoord wel kan raden.

Zal eerst het soda blasten even aanzien, kan ik ook het '42 motorblok even opkuisen. Resultaten komen online zodra ik weer wat vrije tijd heb ingeruild voor de hobby!


Sent from my iPhone using Tapatalk

@wim,

Je hebt gelijk vwb grote delen laten stralen! Zoals tub of chassis voor kleine lastig te reinigen onderdelen is de soda blaster een goed alternatief. Net de grille even gespoten maar ik heb maar een 4 bar compressor, resultaat gaat langzaam en de bestrating vertoont soda korrels.
Als je hieraan begint zorg dan voor een stuk zeil zodat je het residu op kan vangen en afvoeren.
Zal dit weekend de compressor bij de garage gaan gebruiken. Zal het resultaat hier dan laten zien!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #56 Gepost op: maart 15, 2014, 19:25:57 pm »



Sent from my iPhone using Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Rob M

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 152
  • Rob M te Nuenen
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #57 Gepost op: april 09, 2014, 09:49:40 am »
72,50 ex btw met korting, had er wel wat meer van verwacht, zit geen eens een luchtslang koppeling aan... maar even in het hok graven.
Hoop dat de resultaten fenominabel zijn, dan is de prijs iig verklaarbaar!


Sent from my iPhone using Tapatalk

En werkt het ?

Mvg
Rob M
1943 Jeep MB
1944 Dodge WC 52
Matchless G3L
BSA folding bike

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #58 Gepost op: april 09, 2014, 21:10:52 pm »
Vandaag even de soda blaster getest na weken geen tijd te hebben. Ik had mijn nette kleren aan en dat was geen goed idee. Halverwege ben ik gestopt. Helaas zat er een dikke koeklaag vet op dit onderdeel waar hij wat moeite mee had. Je ziet het niet helemaal duidelijk als je spuit. Binnenkort zal ik de grille proberen, daar zit geen vet op. Maar dan wel met oude kleren;-)




Sent from my iPhone using Tapatalk
« Laatst bewerkt op: april 09, 2014, 21:12:53 pm door Currahee »
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Wim van Snippenberg

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 397
  • 41Jeepers. Mede-oprichter KTR.
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #59 Gepost op: april 09, 2014, 21:23:08 pm »
Marco,
dergelijke kleine vettige onderdelen laten zich perfect reinigen in een bak met thinner, benzine o.i.d. en dad met een kwast de vettigheid er af borstelen. De dikke klodders vet/olie haal ik altijd eerst weg net een schroevendraaier en/of Stanley mes o.i.d.

Veel succes
Wim
Willys MB, Slat Grill, I06I28, december 1941;
British 10 cwt GS-trailer No. 1 1943;
British 10 cwt Mortar ammunition trailer 1944;
British Airborne trailer MKI;
Willys Overland Stake Bed 1956;

BSA charging set 1943;
British Wireless Set No. 19 MkIII.