Auteur Topic: Restauratie Ford GPW 218392 1944  (gelezen 75190 keer)

Offline Ceesw

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 153
    • filmprops.nl
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #75 Gepost op: april 19, 2014, 20:37:34 pm »
Marco
Tip voor de volgende keer, monteer de tussen stift niet meer. Dan kan je hoog en laag gebruiken zonder de vierwiel aandrijving aan te zetten. is heel handig als je in bevrijding ritjes rijd waarbij je heel langszaam moet rijden. Ik gebruik deze mogelijkheid al jaren bij mijn GPA tot volle tevredenheid.
Cees

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Restauratie Ford GPW
« Reactie #76 Gepost op: april 19, 2014, 23:14:43 pm »
Naast rijden in laag met alleen achter aandrijving, is hoog vierwiel ook mogelijk ( als je een steekas verspeeld in de zandbak)


Remko

G503 MB
G503 MB 321991 (Reserve blok)
G529 T3 B 50633 CX5713957
G529 T3 111984 (TE KOOP)
G529 MBT
« Laatst bewerkt op: april 19, 2014, 23:26:59 pm door Remko »
Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #77 Gepost op: april 21, 2014, 16:31:33 pm »
Aha... Lag gewoon op de boekenplank....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #78 Gepost op: april 21, 2014, 16:33:34 pm »
5 min later


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #79 Gepost op: april 21, 2014, 16:38:25 pm »

en toch is er een trucje voor omdat de interlock stift ze anders tegenhoud. Heb voor je nog wel zo'n boek, ben klaar met mijn revisie. Is een reprint van de uitgebreide uit de jaren 50. Stuur me maar een pm mocht je er belang bij hebben, is alleen te ruil ;-)

Waarom antwoordde je niet op een eerdere post van me waar ik vroeg hoe het moest? Dan hoefde de schakelstang niet doormidden!


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Restauratie Ford GPW
« Reactie #80 Gepost op: april 21, 2014, 18:54:37 pm »
Waarom antwoordde je niet op een eerdere post van me waar ik vroeg hoe het moest? Dan hoefde de schakelstang niet doormidden!


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
omdat ik niet iedere dag hier zit te lezen.........vaak wel, soms niet.
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Floor

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 154
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #81 Gepost op: mei 15, 2014, 10:03:22 am »
Gevonden (zie mails :D).
Mooie restauratie!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #82 Gepost op: mei 27, 2014, 19:52:53 pm »
Dit mb blok kan ik kopen maar twijfel over de dubbele nummers... Iemand tips of idee├źn en wat het ongeveer kosten mag?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #83 Gepost op: mei 27, 2014, 19:53:56 pm »



Sent from my iPhone using Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #84 Gepost op: mei 27, 2014, 20:17:33 pm »


Net links hiervan is nog een nummer, deze combinatie is maand-dag  van de giet-datum

Als je de carterpan en pakking er af (mag) halen/steken, staat er in de buurt van het achterste lager ook een datum, meestal 5 dagen na de datum op de zijkant. Deze datum is de 'machinale-bewerkings' datum (wanneer het blok geboord,hoond, tapt etc. is )

Gezien het nummer is het een blok uit eind 43 begin 44.

Correct me if i'm wrong
Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #85 Gepost op: mei 27, 2014, 20:52:57 pm »
Volgens de verkoper 11-13-44, laat 1944 dus, maar het dubbele mb nummer vindt ik wat apart.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.043
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #86 Gepost op: mei 27, 2014, 21:22:31 pm »
Het "model" van de slagnummers lijkt me wel hetzelfde. Waarschijnlijk toen gedaan?
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Wim van Snippenberg

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 397
  • 41Jeepers. Mede-oprichter KTR.
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #87 Gepost op: mei 27, 2014, 22:28:22 pm »
Marco,
Zo te zien een generatorblok, dus waarschijnlijk weinig gelopen. De prijs is sterk afhankelijk van een aantal zaken, zoals:

1. compleetheid;
2. is het blok los;
3. loopt de motor;
4. welke overmaten hebben de lagers en zuigers etc.

en zo zijn er nog wel een aantal punten te bedenken.

m.v.g.
Wim

Willys MB, Slat Grill, I06I28, december 1941;
British 10 cwt GS-trailer No. 1 1943;
British 10 cwt Mortar ammunition trailer 1944;
British Airborne trailer MKI;
Willys Overland Stake Bed 1956;

BSA charging set 1943;
British Wireless Set No. 19 MkIII.

Offline Jeeper

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 932
Restauratie Ford GPW
« Reactie #88 Gepost op: mei 27, 2014, 22:44:25 pm »
Nummer is overgeslagen maar dat mag de pret niet drukken. Alleen de letters MB zijn correct, de cijfers niet. Dus waarschijnlijk moeilijk daar de leeftijd op vast te stellen. Voor de juiste prijs een mooi blok. Datum zal je dus inderdaad op de carter rand terug vinden als deze er nog staat, die kans is vrij groot. Carburateur is de 539s maar wel verkeerd opgebouwd, zoals Wim zegt waarschijnlijk als generator blok gebruikt. Zou het nummer wel correct zijn dan is deze inderdaad van eind 43. Staat deze bij een ons bekende aannemer ?
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2014, 22:57:10 pm door Jeeper »
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW
« Reactie #89 Gepost op: mei 27, 2014, 22:55:42 pm »

Marco,
Zo te zien een generatorblok, dus waarschijnlijk weinig gelopen. De prijs is sterk afhankelijk van een aantal zaken, zoals:

1. compleetheid;
2. is het blok los;
3. loopt de motor;
4. welke overmaten hebben de lagers en zuigers etc.

en zo zijn er nog wel een aantal punten te bedenken.

m.v.g.
Wim

Compleetheid: alles wat je op de foto ziet. Inwendig mooi los en goede compressie (draaien met stang).
Klopt het is een oud generator blok, en is lopend aan de kant gezet. Verkoopprijs is 1900. Mochten er geïnteresseerden zijn stuur mij dan een pm.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!