Auteur Topic: Restauratie Ford GPW 218392 1944  (gelezen 75203 keer)

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #210 Gepost op: juni 29, 2016, 22:32:24 pm »
Regen regen regen 😓😓😓😓 dan maar zandstralen



En na 70+ jaar ziet de koperen glijring het daglicht weer. De vetplug moet ook vervangen worden aangezien die niet meer afdicht.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #211 Gepost op: augustus 03, 2016, 20:59:15 pm »
Mooie steekassen original ford




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #212 Gepost op: september 18, 2016, 10:27:01 am »
Frame met een goede vrind weggebracht, gestraald en in de 2K lak!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Re: Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #213 Gepost op: september 21, 2016, 21:32:30 pm »
Zoals ik eerder noemde zou ik bezig met de motor. Dat heb ik gedaan! Alles schoonmaken en monteren, prachtig werk totdat ik merk dat de krukas niet vrijuit loopt..... Blijken de legerkappen niet bij het blok te horen terwijl dat wel verteld was toen ik het blok kocht.....grrrrrr
Gelukkig kan vriend Jan Wieringa ook lijnboren. Hij is klaar hoorde ik vandaag. Vrijdag de 30e september een verlofdag genomen voor de grote dag! Assemblage van het hart!!!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline ARPO

  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 41
Re: Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #214 Gepost op: september 22, 2016, 12:13:06 pm »
Marco, mag ik vragen waarom je het chassis niet mat hebt gespoten?
Willys MB 1945, Weasel M29C

Offline David

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 160
Re: Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #215 Gepost op: september 22, 2016, 17:10:24 pm »
Ik denk dat dat natte verf is?
Mvg,

David

Slatgrill MB II0247, d.o.d. 8 januari 1942

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.130
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #216 Gepost op: september 22, 2016, 19:56:02 pm »
Ik denk dat dat natte verf is?

Trage verf dan, ik heb mijn chassis (Dodge) 2x gespoten en de voorkant was al droog voor ik halverwege was.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Rob N

  • KTR
  • Colonel
  • *
  • Berichten: 1.987
  • Rob N te Meeuwen
Re: Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #217 Gepost op: september 22, 2016, 21:01:58 pm »
Als je dit (het snelle drogen) stoort kun je er misschien wat trage thinner in doen

Deze methode hebben wij toen ook toegepast om de WC60 nog ÊÊn keer in het geheel te spuiten
Dan is heel de auto nog nat en zie je geen overspray op het al gedroogde gedeelte
ga weer fff verder
 :koffie:


Joepie, een nieuw project gekocht. Later meer info

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #218 Gepost op: september 22, 2016, 22:04:29 pm »


Traag drogende verf! We waren vergeten te zeggen dat de grondlaag mat moest zijn 😂😂😂😂
Gelukkig is het maar grondverf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.130
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #219 Gepost op: september 23, 2016, 09:20:27 am »
Als je dit (het snelle drogen) stoort kun je er misschien wat trage thinner in doen

Deze methode hebben wij toen ook toegepast om de WC60 nog ÊÊn keer in het geheel te spuiten
Dan is heel de auto nog nat en zie je geen overspray op het al gedroogde gedeelte

Nee, vind het wel handig als alles snel droog is en eventuele overspray is na de eerste rit toch niet meer te zien ;-)
 
Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #220 Gepost op: september 30, 2016, 22:08:34 pm »
Engine assembly time! Blok is gestiched ivm scheur, geboord, gevlakt, voorzien van nieuwe klepzittingen, gehoond en tot overmaat van ram uiteindelijk gelijnboord.
Ik heb het blok niet helemaal klaar gekregen maar de nokkenas, klepstoters, krukas, zuigers en vriesplaatjes zitten erin!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Autocar

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 920
Re: Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #221 Gepost op: oktober 03, 2016, 08:35:32 am »
Genieten, genieten en nog een keer genieten van het fotomateriaal en het schitterende werk!!

Autocar

Offline Ruud Raaijmakers

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 172
  • Restauratie Willys mb 1944
Re: Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #222 Gepost op: oktober 03, 2016, 19:56:49 pm »
ziet er goed uit Marco . :duimomhoog:

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 411
Re: Restauratie Ford GPW
« Reactie #223 Gepost op: oktober 04, 2016, 09:31:01 am »
72,50 ex btw met korting, had er wel wat meer van verwacht, zit geen eens een luchtslang koppeling aan... maar even in het hok graven.
Hoop dat de resultaten fenominabel zijn, dan is de prijs iig verklaarbaar!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Of het fijn werkt of niet hebben we niet meer gehoord. Het lijkt me te licht voor onze hobby.
Gr Birnie

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 224655 1944
« Reactie #224 Gepost op: oktober 04, 2016, 10:58:54 am »
Klopt Hans,
Te licht en veel te veel rotzooi geeft het.
Ik heb nu een kleine straalkast maar je kan beter een middelgrote hebben met een kanon van een compressor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!