Auteur Topic: Restauratie Ford GPW 218392 1944  (gelezen 74794 keer)

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #255 Gepost op: november 06, 2016, 17:33:19 pm »
Na jaren van zoeken begint de onderdelen jeep nu eindelijk vorm te krijgen.
Mocht er nog iemand Ford Gpw onderdelen hebben en er afstand van willen doen dan verneem ik het graag. Origineel alleen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #256 Gepost op: november 12, 2016, 11:32:14 am »

Als nieuw😊


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #257 Gepost op: november 12, 2016, 21:56:35 pm »



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #258 Gepost op: november 20, 2016, 18:49:02 pm »


Lager cup verwijderen




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #259 Gepost op: november 21, 2016, 10:14:07 am »
Die lagers zijn aan vervanging toe.....

Zijn redelijk prijzig als je de originele Timken wil hebben, er zijn ook andere merken met gelijke lagers die evt. goedkoper zijn.

Bedrijven als AKN of Brammer hebben ze meestal binnen 24 uur in huis.
Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.130
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #260 Gepost op: november 21, 2016, 10:44:58 am »
In ieder geval kopen bij een lagerboer en niet bij een van de hofleveranciers.

Een keertje rondgoegelen kan zo maar tientjes per lager schelen.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #261 Gepost op: november 21, 2016, 20:28:15 pm »
Gelukkig heb ik niet alleen onderdelen verzameld de afgelopen 7 jaar....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #262 Gepost op: november 21, 2016, 20:32:20 pm »
Met dank aan oa. Lenk van Leersum

Mooi skf vervangingsnummer tov timken



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #263 Gepost op: november 21, 2016, 21:19:12 pm »
Let wel op de verschillende diameters in remcilinders voor en achter....

Maar verzamelen is inderdaad handig, hoef je nu niet in één keer een hele grote kap geld uit te geven.


Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #264 Gepost op: november 21, 2016, 21:26:30 pm »
Thanks for the tip! Wat komt voor en wat achter? Voor mij en de forum lezers!😊


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #265 Gepost op: november 22, 2016, 22:15:46 pm »


Nieuwe parts from the usa


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #266 Gepost op: november 22, 2016, 22:20:12 pm »
voor is part number A-1502 = 1" diameter
achter is part number A-6111 = 3/4" diameter

remschoenen hebben ook ongelijke lengte.
voorzijde is lang 116551 of GP-2021
achter is korter 116552 of GP-2022

Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #267 Gepost op: november 27, 2016, 19:43:14 pm »
deze moet nog....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Ruud Raaijmakers

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 172
  • Restauratie Willys mb 1944
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #268 Gepost op: november 27, 2016, 21:30:20 pm »
goed bezig TOP ! :duimomhoog:

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #269 Gepost op: november 27, 2016, 21:37:43 pm »



Zag iets later dat het om de F-jes ging....  dacht eerst dat je viel over de eindkraters in het electrodelaswerk/

Wel een beetje lange bogen, zat snelheid in het werk....  iets met war-effort
Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart