Auteur Topic: Restauratie Ford GPW 218392 1944  (gelezen 100633 keer)

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #270 Gepost op: november 28, 2016, 07:52:13 am »
Zag iets later dat het om de F-jes ging.

Haha, pagina of 19 later... volgens mij gaat het bij Ford Gpw bezitters enkel om de FFjes
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Blitzbuggy

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 625
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #271 Gepost op: november 28, 2016, 10:46:50 am »
Los van de tijd en moeite die het kost om "F" onderdelen te vinden is de grote grap dat Willys onderdelen, zeker in NOS verpakking vele malen moeilijker te vinden zijn.

Ford heeft een veelvoud aan spare parts mogen produceren tijdens de oorlog vergeleken met Willys Overland.

Maar, het blijft een indrukwekkende prestatie om overal een "F" op te krijgen.

Gr Jacco
____________________

1940 Ariel W/NG
1941 Ford GP
1943 BSA M20
1945 Royal Enfield WD/CO

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #272 Gepost op: november 28, 2016, 12:48:15 pm »
En dan zijn er ook nog F-slagletters in omloop...... Dus hoe origineel is je gevonden onderdeel.... Echt met Fje..... of nagemaakt ook met Fje.😊😊🔧🔧🔧gr Birnie

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #273 Gepost op: november 28, 2016, 16:13:32 pm »
WOFjes is dat ook iets waard  ;D

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #274 Gepost op: december 27, 2016, 17:02:30 pm »


Iemand een idee welke pluggen ik gebruiken moet voor de Gpw krukas? Deze passen niet😭


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #275 Gepost op: januari 03, 2017, 23:31:33 pm »
Na ww2 eindelijk de veren weer los gemaakt

Wie heeft deze klemmen nog met de bouten?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #276 Gepost op: januari 08, 2017, 13:38:36 pm »
Nieuwe gpw onderdelen binnen!



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #277 Gepost op: januari 08, 2017, 20:50:11 pm »
Toolbox slotjes van straalzand ontdoen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #278 Gepost op: januari 21, 2017, 17:18:21 pm »
Hotchkiss ?

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.127
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #279 Gepost op: januari 22, 2017, 20:20:29 pm »
Hotchkiss ?

Grtz Moos

Nee Moose, dat moet toch met het bekende H700 Ford sleuteltje  :-*  Weet je toch  :duimomhoog:
Remko

G503 1943 MB
G622 198628  U.S.N. 107917 28-04-1944 Louisville KY
G529 T3  B 50633 s.n.# 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (verkocht)
G529 08-'42 in onderdelen
1944 Zwitserse infanterie paarden / trek /duwkar

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #280 Gepost op: februari 05, 2017, 14:53:37 pm »
Achteras montage



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #281 Gepost op: februari 11, 2017, 22:03:33 pm »
Nieuwe aankoop


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #282 Gepost op: februari 11, 2017, 22:17:50 pm »
Vliegwiel probleem verlopen met nieuwe bouten. Gaten opgeboord.
In het centrum van het vliegwiel komt nog een naaldlager ipv bronzen bus.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #283 Gepost op: februari 11, 2017, 22:23:32 pm »
En de achterplaat van de motor????
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #284 Gepost op: februari 12, 2017, 10:11:01 am »
De nieuwe boutjes van de krukas hebben we gisteren vastgezet met speciale loctite. Dat zal vandaag wel droog zijn waardoor de boutjes op hun plek blijven.
De volgende stap is het vliegwiel verwijderen en voorzien van een nieuwe tanden ring, licht af laten draaien op het oppervlakte en een naaldlager in het centrum plaatsen waar hij aan de price-as vast komt. Bronzen lagers slijten sneller waardoor dat vliegwiel landszaak gaar schommelen wat weer negatieve gevolgen heeft voor alles daarachter, versnellingsbak en tussenbak.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2017, 22:18:17 pm door Remko »
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!