Auteur Topic: Restauratie Ford GPW 218392 1944  (gelezen 74817 keer)

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #300 Gepost op: april 16, 2017, 07:48:33 am »
Paul de gouden veerstrop krijgt een belangrijke plaats, temeer om een poging te wagen om bij his lordship in de gunning te komen voor een badge van de ....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #301 Gepost op: april 16, 2017, 07:50:14 am »

Moos, this is where it all happens bij gebrek van ruimte, klein sleutel paleisje. Maar de vrouw wil haar tuin weer terug dus ik ben al begonnen mijzelf in te graven, het grasveld is er al uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 411
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #302 Gepost op: april 16, 2017, 09:58:41 am »
Petje af zo'n klus in zo'n ruimte. Straks de jeep met een grote kraan over het dak takelen?
Gr Birnie

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.130
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #303 Gepost op: april 16, 2017, 22:10:34 pm »
Petje af zo'n klus in zo'n ruimte.

Tja, en ik maar denken dat ik stond te eikelen in een klein hokje  ;D

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #304 Gepost op: april 17, 2017, 18:34:34 pm »
Lullig voor je moos, dat je in een klein hokje staat... ik heb gekozen voor een upgrade!



Een Ford in een Ford



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Autocar

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 920
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #305 Gepost op: april 19, 2017, 15:04:08 pm »
Wauw klasse werkplaats............nou komt het helemaal goed, of misschien nog wel beter.
Succes verder, nog ff volhouden en blijf ons verblijden met foto's.

Autocar

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #306 Gepost op: juni 25, 2017, 21:30:14 pm »
bezig het stuurhuis kaal te halenoveral een F


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #307 Gepost op: juni 25, 2017, 21:36:42 pm »

Moos, this is where it all happens bij gebrek van ruimte, klein sleutel paleisje. Maar de vrouw wil haar tuin weer terug dus ik ben al begonnen mijzelf in te graven, het grasveld is er al uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kijk vrouw!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #308 Gepost op: juli 03, 2017, 21:45:32 pm »
Na veel ergernis waar je achterkomt als je ook de motor in losse onderdelen aanschaft kom ik erachter dat ik twee tandwiel aangedreven oliepompen bezit in plaats van ketting aangedreven.
Wie o wie heeft ernog een originele liggen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.102
  • Remko Gooijert
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #309 Gepost op: juli 04, 2017, 10:54:01 am »
Marco,

Pen er uit slaan en alleen het tandwieltje vervangen......  (of is dat TE simpel gedacht)
Remko

G503 1943 MB
G622 198628 (matching #) U.S.N. 107917
G529 T3  B 50633 serial 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (Sold)
Swiss infantry hand/horse cart

Offline hnb1965

  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 85
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #310 Gepost op: juli 08, 2017, 12:21:35 pm »
Draait bij een ketting aangedreven nokkenas niet ook de ontsteking en dus ook de oliepomp de andere kant op als bij een tandwiel aangedreven ? Of draaien de laatste 2 wel in dezelfde richting als je er een ander tandwieltje opzet ? Vr gr Henk B.

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #311 Gepost op: juli 08, 2017, 12:37:47 pm »
Hoi Henk,
Dat klopt. Ik citeer Hendrik van Oorspronk zijn mail:

De reden dat de nokkenas en oliepomp aangepast zijn is vrij eenvoudig: bij e tandwielmotor draait de nokkenas de andere kant op, dan zou de oliepomp en de ontsteking ook de andere kant opdraaien. Als je de vertanding de andere kant op schuin zet blijft de hele handel de goede kant op draaien!
De nokkenas moet je toch helemaal nieuw maken in verband met de kleptiming, dan kan het tandwieltje er ook wel bij en bij de oliepomp hoef je alleen een ander tandwieltje te monteren, simpeler kan het haast niet.

Gr.

Hendrik
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Re: Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #312 Gepost op: juli 08, 2017, 12:39:55 pm »
Ik breng de oliepomp weer in de periode correcte vorm. Net als Remko hierboven aanheeft. In de tijd is dit tandwiel erop gekomen toen deze waarschijnlijk bij een tandwiel motor werd geplaatst.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #313 Gepost op: juli 08, 2017, 19:18:12 pm »



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2017, 20:37:09 pm door Currahee »
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Offline Currahee

  • Captain
  • **
  • Berichten: 434
  • Marco Verhaag
Restauratie Ford GPW 218392 1944
« Reactie #314 Gepost op: juli 17, 2017, 22:29:04 pm »
Vandaag de yoke en het keering geplaatst voorzien van vloeibare pakking op de spiebaan en tussen de keering en het ashuis. Verder de moer en yoke zo gemonteerd dat de splitpen er gemakkelijk uitkan.
Yoke glad gemaakt op de punten waar de lagerbussen van de drijfstang komen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!