Op de ktrmail had ik het al eens aan gekaart dat ik een naam in de passagiers deur had gevonden. "Bohma" Dit blijkt "Bohman"te moeten zijn.
Mijn speurtocht richtte zich eerst op Noorwegen, omdat dit de laatste inzet was van de Ambu en Bohman mij Noors leek. Na heel veel Noorse mails, dank aan google translate, kreeg ik in eens een mailtje van een Noorse archivaris dat de naam niet echt Noors is.
Op the site 595 th Ambulance company motor vond ik veel maar niet de naam. Ik zocht toen nog op Bohma en dat gaf geen resultaat.
Via find a grave ( Bedankt Moos) kwam ik weer op andere sites. Het nationaal Archive zoekprogramma wilde ook persoonsnr's. Die had ik toen niet.
Via het Nationaal WW2 museum in New Orleans kreeg ik wat meer info. En kwam ik bij een interessante naam Alex J. Bohman. Deze had ik ook net gevonden bij 48th Surgical / 128 th Evacuation, een Enlisted verpleger.
Kijk nu eens goed naar de getallen. Hier onder een post van 29 Jan 2022.
Ik ben bezig met een fotodatabase. Hoodnr's en Divisies op basis van oude foto's. Mijn Ambu is gebouwd onder contract nr. W-398-QM-w-652 tot W-374-ORD-2864, 11636 Voertuigen.
Ik probeer een andere Ambu hoodnr in de buurt van de mijne te vinden met foto bewijs en Divisie er op. Vervolgens moet ik uitzoeken hoeveel ambulances in die Divisie hebben gediend. Het aantal voertuigen in de divisie en het verschil tussen beide hoodnr's geeft me een goed idee van waar mijn ambulance gediend zou kunnen hebben.
Op mijn linker bumperret denk ik een 8 ontdekt te hebben en wat wit onder de 8. Er zijn dus al veel afdelingen die niet met een 8 beginnen en misschien wel heeeel veel met..... Maar je moet ergens beginnen.
Het zal nog wel heel wat speurwerk kosten maar het lijkt er op dat ik misschien een spoor heb wat de moeite waard is om verder uit te zoeken.
Is Alex Bohman wel in Europa geweest? Is hij wel co-driver geweest op een Ambulance. Dan het 48th Surgical / 128 th Evacuation door spitten naar meer sporen.
Wordt vervolgt