Auteur Topic: Ardennenrit komende winter 2014/2015  (gelezen 9576 keer)

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #45 Gepost op: januari 27, 2015, 21:35:15 pm »
Betere suggesties hoor ik altijd gaag.
Setje sneeuwkettingen in de jeep kieperen  8)

Offline Floor

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 154
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #46 Gepost op: januari 27, 2015, 22:02:33 pm »
Yep, die gaan volgende keer zeker mee. Ik moet ze nog aanschaffen.
Beter profiel maakt ook al veel uit. Met de gewone auto heb heb ik het wel allemaal bij als ik sneeuw verwacht. :-X

Maar goed, dat zijn preventieve oplossingen maar als je eenmaal aan het glijden bent zal je toch wat moeten ...

Don't panic and carry a towel
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2015, 22:08:43 pm door Floor »

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #47 Gepost op: januari 27, 2015, 22:18:29 pm »
Hier een linkje naar een Ardennen compilatie van foto's en film.
Gr Birnie
https://www.youtube.com/watch?v=sEniRZ0OgAA&feature=youtu.be

Offline Carlo

  • Captain
  • **
  • Berichten: 520
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #48 Gepost op: januari 27, 2015, 22:28:56 pm »
Betere suggesties hoor ik altijd gaag. Beste stuurlui staan namelijk altijd aan de wal....

Bij afdalingen sowieso uit de 4x4 (of 6x6) halen zodat alle wielen hun eigen toerental kunnen draaien. Hierdoor houdt je beter grip en is de auto veel beter te besturen (zolang je de wielen niet laat blokkeren!!).
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2015, 22:31:38 pm door Carlo »
Dodge WC62, 1943

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #49 Gepost op: januari 28, 2015, 10:13:44 am »
Beste Floor,

Ik noem je niet gestoord...ik snap dat je iets probeert als je wegglijd maar tegengesteld gaan rijden kan je steekassen slopen....volgens mij moet je in de rij/glij richting in de versnelling rijden en evt bij remmen of iets gas geven als je grip verliest. Of dat nou in 4x4 of 4x2 moet weet ik zo ook niet...maar 4x4 lijkt me beter.
Koppeling blijf je af!!

Je moet ook niet vergeten dat als je op een helling staat/glijd/rijd dat je voertuig feitelijk nog zwaarder wordt, als je wielen tegengesteld spinnen en 1 krijgt grip is het gedaan met de as....en nee de steekassen kunnen dat niet hebben.

Ik stond niet aan wal, maar had wel in ieder geval kettingen aangeschaft en ook bij me evenals een steekas...je weet maar nooit wie hem stuk rijd :gestoord:

We hebben alles gereden tot punt 70 zonder kettingen, gewoon rustig in 4x4 laag berg op en af...

Ik zie op de film van Hans mensen behoorlijk vlug van de heuvel gaan en dan dus ook dwars gaan...berg op gaan ze weer net iets te langzaam waardoor ze weer terug glijden etc

Als zo iemand voor of achter me zit laat ik hem lekker passeren of ik houd hem of haar op flinke afstand
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #50 Gepost op: januari 28, 2015, 10:25:04 am »
Citaat
Steekassen zullen het wel kunnen hebben. De wielen kunnen gewoon vrij bewegen anders zou je niet glijden. Je geeft geen volle peut gas.

Betere suggesties hoor ik altijd gaag. Beste stuurlui staan namelijk altijd aan de wal....

Als je inderdaad blijft glijden maakt het niet uit, het probleem komt op het moment je grip krijgt (en daar hoop je toch op).
Dan gaat je jeep met mach 24 naar achteren, de aandrijving naar voren, de assen in tweeën.

Wat mijn stuurmanskunsten aan wal betreft, ik was er al voorbij dus dat zal wel meevallen.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline Floor

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 154
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #51 Gepost op: januari 28, 2015, 16:51:31 pm »
Wanneer de  :gestoord: = :gestoord:  staat dan vat ik dat op als gestoord ja. Misschien dat het niet zo bedoeld was maar zo las ik het wel.  Maar goed, zand erover. Na zo'n mooi weekend met fantastische sfeer heb ik geen zin in geneuzel.

Zodra ik merkte dat ik naar achter begon te glijden, en dat was op een stuk waar ik geen snelheid kon maken, heb ik de wielen rustig laten doordraaien. De asrichting en wielrichting blijven daardoor gewoon dezelfde kant opdraaien. Het is wat anders wanneer je al van de berg aan het afrollen bent (wielen draaien tegengesteld) en dan de versnelling in de vooruit zet.
Wat ik deed lijkt op het krachtenspel die op de assen werken wanneer je iets aan het slepen bent. Je wielen en assen willen vooruit maar worden tegengewerkt door 'iets' wat naar de andere kant trekt, gewicht of zwaarte kracht.

@moos, we hebben tot een punt of 15 na het soeppunt gereden. Geen idee welk nummer, ik zat achter het stuur. Toen was het tegen 16:15 en was het tijd om richting huis te gaan.
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2015, 16:58:33 pm door Floor »

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #52 Gepost op: januari 28, 2015, 17:29:45 pm »
Wanneer de  :gestoord: = :gestoord:  staat dan vat ik dat op als gestoord ja. Misschien dat het niet zo bedoeld was maar zo las ik het wel.  Maar goed, zand erover. Na zo'n mooi weekend met fantastische sfeer heb ik geen zin in geneuzel.

Inderdaad niet zo bedoeld, ik zie nu dat de smiley zo heet...gelukkig kunnen wij wel tegen een cartoon :-X
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #53 Gepost op: januari 28, 2015, 19:24:40 pm »
 :stop: :knuffel: :koffie: :drinken:

In deze volgorde graag heren  :duimomhoog:
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline dispatchrider

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 243
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #54 Gepost op: januari 28, 2015, 22:42:58 pm »
Off topic bericht verplaatst naar http://forum.ktr.nl/index.php/topic,3884.0.html

Grtz Moos
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2015, 07:20:06 am door Moos »

Offline Floor

  • KTR
  • Second Lieutenant
  • *
  • Berichten: 154
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #55 Gepost op: januari 29, 2015, 22:19:56 pm »
Zo, gisteravond laat nog wat zitten prullen met photoshop. Ik heb wat zitten experimenteren met verouderen van foto's. Niet allemaal even overigens en ook met wisselend resultaat. Aldoende leert men.

klik hier voor nog wat meer foto's van Ardennenrit

Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Ardennenrit komende winter 2014/2015
« Reactie #56 Gepost op: februari 04, 2015, 18:07:27 pm »
Ik zal nog even kijken maar zeker geen film misschien een foto. De films probeer ik deze week op you-tube te zetten. Dan zet ik hier wel een linkje. De foto's staan al op t net, hier onder de link.
https://picasaweb.google.com/102357851015537130824/Ardennen
Even een kleine indruk.


Gr Birnie

Ik zit net nog eens naar de foto's te kijken en het valt me op dat de jeeps maar "eenvoudig" vast gemaakt zijn :o wellicht zet ik er overdreven veel bevestigingen op, maar gezien het feit dat het wat heuvelachtig is daar of stel je moet uitwijken....just a thought
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2015, 22:51:00 pm door Richard »
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...