Auteur Topic: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)  (gelezen 56056 keer)

Offline Carlo

  • Captain
  • **
  • Berichten: 520
Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Reactie #255 Gepost op: juni 10, 2020, 11:02:48 am »
de foto's staan er nog op op de host. op andere fora ook blijkbaar.
wss ergens iets misgelopen

Gewoon hier posten dan gaat het prima. Het internet staat vol met interessante verhalen/verslagen met verdwenen foto's, zo jammer.  :'(

Alleen heel jammer dat je de foto's zelf(!!) moet verkleinen in een tijd dat een MB meer of minder geen issue meer is... Dat dan weer wel..
Dodge WC62, 1943

Offline yoeri

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 284
Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Reactie #256 Gepost op: juni 13, 2020, 21:25:03 pm »
centraal is handiger, link gebruiken en het werkt..
op andere fora staan die nog gewoon.

nuja, da's de essentie van de zaak niet he  ;)
die heet 64kd.

morgen de eerste veerpakketten weer ineen, heb hoogwaardig synthetisch vet om ertussen te zetten.
enige wat ik nog zoek zijn nieuwe vetnippels, die dat er op staan vervang ik best denk ik

Offline Carlo

  • Captain
  • **
  • Berichten: 520
Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Reactie #257 Gepost op: juni 14, 2020, 08:49:09 am »
De essentie is dat centraal niet handiger is: de site waar de foto's op staan verdwijnt, de link werkt niet meer, de voorwaarden van de host veranderen, etc. etc.
Eind van het liedje is dat er dan weer een paar mooie restauratie verslagen, op diverse fora, waardeloos is geworden.

Maar goed, dit ter zijde. Goed dat je de draad weer op pakt!  :duimomhoog:

Ik ga binnenkort ook maar weer eens verder na weer wat zijstraten genomen te hebben...  ;D
Dodge WC62, 1943

Offline yoeri

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 284
Re: totsie - wc 52 (bevestigd het is een 64KD zonder huisje)
« Reactie #258 Gepost op: augustus 25, 2022, 16:20:26 pm »
weer ff een update in dit lange termijn traject.

de verstevigingsplaten zijn er 2020 af gegaan.
roest daar is deftig en definitief aangepakt.
ook enige ontbrekende zaken gevonden en aan de vooraad toegevoegd.

21 was een jaar van niks voortgang, voornamelijk omdat de grootmoeder waar al 35 jaar geen contact mee was ineens overleden is.
daar zijn de goeie dagen dus opgegaan aan het leegmaken van woning en werkkot van bompa.
heb ik wel een bandzaag uit  1905 voor grote bomen en een vlak/vandiktebank uit zelfde jaarreeks aan over gehouden die niemand wou en weg moesten.

van het jaar ging ik normaal met mn vader de platen terug zetten ( twee machines en een iemand aan elke zijde) maar einde vorig jaar brak hij zn enkel en nu sukkelt hij met de armen.

momenteel aan het zien naar een manier om solo te werken , platen hangen eraan met de 4 bouten van de tussenbalk en enige andere om de positie juist te zetten.

als deze terug staan moet de achterste tussenbalk met bodemplaat aangepakt worden
dwz, die rivetten los en die plaat ervan tussen.
alleen hoe die plaat eraf geraakt is ff een raadsel, ik vermoed dat die op de balk gezet is voor die in de frame ging.
iemand die dat al gedaan heeft en hoe heb je die 90 graden hoeken aangepakt?

wat de foto's betreft, ik zal eens de archief ophalen en een post met verslag maken van start tot nu.
alle foto's in die post dan is dat ook verholpen.


een eerste dodge is niet makkelijk, achter alles lopen zoeken en niks van speciaal materiaal liggen hebben maar ik blijf traag gaan