Auteur Topic: Fokker G.1  (gelezen 3683 keer)

Offline Poppy Books

• Second Lieutenant
  • **
  • Richard Heus
    • www.poppybooks.nl
Fokker G.1
« Gepost op: januari 02, 2015, 20:50:36 pm »
Ben nog niet naar het NMM geweest, voornemen voor 2015.
Vroeg me wel af of de Fokker G.1 er staat. Ik hoorde namelijk dat deze de reis niet helemaal (of helemaal niet) overleefd heeft. Weet iemand iets meer?

Offline Rob N

• KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Rob N te Meeuwen
ga weer fff verder
 :koffie:

Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Dodje

• KTR
  • Captain
  • *
Re: Fokker G.1
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2015, 23:48:03 pm »
dan hebben we de echte motor nog (CRASH museum Aalsmeerderbrug)

Cees S
Dodge wc 51 (01874)

Offline Whitestar

• KTR
  • Captain
  • *
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2015, 09:13:06 am »
Bij het NMM staat de Fokker G1 replica in depot. De Fokker DXXI replica hangt wel op display.

Groet Dennis Buijs

Offline Gustave76

• Civilian
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2015, 09:49:08 am »
Vroeg me wel af of de Fokker G.1 er staat. Ik hoorde namelijk dat deze de reis niet helemaal (of helemaal niet) overleefd heeft. Weet iemand iets meer?
Als donateur van het NMM kan ik het volgende antwoord wat ik kreeg bij navraag tonen, "Aan de  G1 is schade geconstateerd bij demontage t.b.v. het transport van Kamp van Zeist naar NMM. Deze schade komt voort uit de statische belasting gedurende jaren van expositie: er is een knik ontstaan in het stalen frame. Om hem opnieuw te kunnen exposeren zal hij eerst gerestaureerd/gerepareerd moeten worden." Ook werd bevestigd dat de G1 onverbrekelijk verbonden blijft met het NMM. Het is dus afwachten wanneer actie wordt ondernomen om de G1 weer geëxporteerd te krijgen. Gustave76.

Offline Gustave76

• Civilian
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2015, 09:56:58 am »
Correctie, geëxporteerd moet zijn geëxposeerd. Verkeerde woordje aangeklikt om dubbele punt te verkrijgen, sorry. Gustave76.