Auteur Topic: Sorry!!  (gelezen 2387 keer)

hel

• Gast
Sorry!!
« Gepost op: november 15, 2018, 22:57:27 pm »
Ik probeer mijn jeepje zo origineel mogelijk te houden maar ik moet nu toch het volgende bekennen: ik heb één van de voorwielen verwisseld voor een CJ-velgje....ben voornemens een tweede CJ-velg te monteren. Het rij- en met name stuurgedrag van de jeep is véél beter. Na lang en veel gefreubel met het stuurhuis, wielen uitlijnen, toe-spoor bijstellen en wel of geen shims, bandenspanning en verschillende bandenmerken (ik ga dus écht geen lood aan mijn velgen hangen!) ga ik het maar eens zó proberen. Mijn oorspronkelijk idee was de originele rims te vervangen door repro omdat ik links en rechts wel eens hoorde dat de oorlogse rims kwalitatief ( staal?) gewoon níet goed zijn...daarna in twijfel vanwege het feit dat repro's geen garantie bieden het gewenste rijgedrag  te 'leveren'.
Ik kan jullie garanderen dat je in de donkere dagen van december in de Ardennen,  in een jeepje mét sneeuwkettingen (die van een Opel Vectra passen prima!) , op een doorgaande weg met stevige sneeuwbuien en vrachtwagens op twéé meter afstand van je jerrycan hoopt dat je gebakje met de rest van de weggebruikers meekan en ik durf zelfs toe te geven dat ik dan een extra lichtbalk achterop heb want ik wil graag gezien worden. Maar allèh: wie weet in het zuiden van ons landje een adres waar ik mijn originele velgen goed kan laten richten zonder daar een bakje Babipangang aan lood aan te hangen? Zoals ik al zei: sorry! voor al die puristen die zweren bij origineel.....in dit geval(?) ga zelfs ík om: veiligheid voor alles. Paaf!