Auteur Topic: Trekstang  (gelezen 10046 keer)

Offline GertGPW

  • KTR
  • Sergeant
  • *
  • Berichten: 29
  • Gert Polman
Re: Trekstang
« Reactie #15 Gepost op: februari 04, 2016, 13:45:09 pm »
Vergeet ik nog, gebruik wel vrijloopnaven!
Gert
op zoek naar Engelse motorfiets
ex Ford GPW 1942
ex Bantam T3 1945
ex WLA 42

Offline Carlo

  • Captain
  • **
  • Berichten: 520
Re: Trekstang
« Reactie #16 Gepost op: februari 04, 2016, 19:56:02 pm »
Vergeet ik nog, gebruik wel vrijloopnaven!
Gert

Ook op de achterwielen!  ;D


Ik heb achter een Suzuki Samurai wel eens een rollend chassis van een Range Rover versleept (chassis, assen en motor). Ging heel prima, flink gangetje gemaakt (60/70km/h).

Na heropbouw van het chassis met assen en motor er weer op het kunstje herhaald. Op een of andere manier was hij een stuk verder uit de veren gekomen waardoor de vooras niet meer zelf centreerde: binnen no time de voorwielen dwars en de combinatie geschaard! Gebeurde gelukkig bij een hele lage snelheid al. Moet er niet aan denken als het bij 60/70km/h was gebeurd! :-S
Dodge WC62, 1943

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Trekstang
« Reactie #17 Gepost op: februari 04, 2016, 20:01:53 pm »
Tja een landrover  ;D

Die hoort ook niet gesleept te worden, dat is het slepende voertuig  8)
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline RJB

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 20
    • We Do Finance
Trekstang
« Reactie #18 Gepost op: februari 05, 2016, 00:22:30 am »
Ik sleep mijn Jeep ook. Versnellingsbak in de vrij.
En de tellerkabel los.

Wat wordt er bedoeld met de tussenbak vrij en/of steekassen los?
Wat moet er nog meer gebeuren om geen schade op te lopen?