Auteur Topic: Nieuwe website GAF92 tbv verkoop hobby materiaal  (gelezen 3263 keer)

Offline rmeer

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 200
Nieuwe website GAF92 tbv verkoop hobby materiaal
« Gepost op: februari 04, 2017, 09:13:13 am »
Nieuwe website voor militaire advertenties generaaltjes.nl (voorheen gaf92)


Waarom een nieuwe site?

Johan Spaans, van GAF92 kon uit tijdsgebrek zijn site niet meer voortzetten. DPA-Holland was welwillend dit over te nemen, omdat deze verkooprubriek in Nederland toch een veelbekeken rubriek is die niet verloren mag gaan.

Wat is er anders?

Achter de schermen zijn er dingen veranderd, maar voor u zou er niet veel anders moeten zijn. De gebruikers en advertenties zijn bovendien overgenomen om continuïteit te waarborgen. Wat u ongetwijfeld direct is opgevallen is de layout. Deze is nu geschikt voor desktop, tablet en mobiel.

Daarnaast bieden we ook de mogelijkheid om evenementen aan te melden, die vervolgens overzichtelijk in een agenda terug te vinden zijn.

De kans is groot dat u via een van de subsites hier bent terechtgekomen:

legervoertuigen.com, armyvehicleclub.nl, war-horses.nl, reo-m35.nl, y-cie.nl, nnlv.nl, yac-zuidholland.nl, dpa-holland.nl, luckyseventh.nl, ktr.nl, clubwheels.nl, santafe-online.nl

Dezen vielen allen onder het GAF92 Generaaltjes systeem, en vanaf heden kunt u alleen hier nog terecht. Wij hebben onder andere ingezet op een mobiel-vriendelijke website, echter door de website in te laden in een andere website kan deze website niet goed worden getoond op een mobiele telefoon. U kunt daarom het beste uw bookmarks/favorieten aan te passen.

Contact

Heeft u vragen, opmerkingen, ideeën of wilt een probleem melden waar u tegen aan loopt? Deze kunt u sturen naar generaaltjes@dpa-holland.nl

Met vriendelijke groet, Nico Wolters (DPA-Holland)
Harley WLA zijspan 1942
Dodge WC 51 1943

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Nieuwe website GAF92 tbv verkoop hobby materiaal
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2017, 16:57:46 pm »
Nu weet ik absoluut niet hoe websites werken maar de opmerking dat ktr.nl onder het GAF92 Generaaltjes systeem viel klopt denk ik niet helemaal
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Jeroen S

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 235
Nieuwe website GAF92 tbv verkoop hobby materiaal
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2017, 20:34:47 pm »
Jawel, via ktr site bekijk je rechtstreeks gaf / generaaltjes advertenties

http://ktr.nl/marktplaats.html

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re: Nieuwe website GAF92 tbv verkoop hobby materiaal
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2017, 23:33:56 pm »
Er is toch duidelijk een verschil tussen

Vallen onder een systeem en een link op je website

Maar goed, nogmaals ik heb er geen verstand van
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline austintilly

  • Administrator
  • Captain
  • *****
  • Berichten: 433
  • Arjan vd Hoek
Re: Nieuwe website GAF92 tbv verkoop hobby materiaal
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2017, 12:56:34 pm »
KTR heeft net als vele andere verenigingen gebruik gemaakt van GAF92 generaaltjes. In plaats van allemaal een eigen marktplaats op te richten, hebben de sites de generaaltjes in hun site opgenomen.
Het was bekend dat GAF92 zou gaan stoppen. Er is op de achtergrond gewerkt aan een overgang naar een nieuwer platform bij DPA.

groene groeten
Arjan
Austin ten saloon 1939(in restauratie)
Austin ten light utility 1940
10 cwt gs-trailer Mk I
10 cwt gs-trailer Mk I (for sale or trade)
BSA folding bike 1942
Dodge WC54 1942
Ford Canada F15a 1944

Offline Nico W

  • Civilian
  • *
  • Berichten: 1
Re: Nieuwe website GAF92 tbv verkoop hobby materiaal
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2017, 15:28:53 pm »
Nu weet ik absoluut niet hoe websites werken maar de opmerking dat ktr.nl onder het GAF92 Generaaltjes systeem viel klopt denk ik niet helemaal

Hoi Rob (en anderen),

De website van ktr.nl viel inderdaad niet onder GAF92, dat was ook niet hetgeen ik probeerde te schrijven.

Het gaat specifiek om de advertenties op GAF92. Johan Spaans, webmaster van GAF92 en beheerder van de generaaltjes rubriek, had voor een tiental verenigingen-websites een aparte ingang voor de advertentierubriek gemaakt, in stijl van de website van die vereniging. Zo leek het net alsof elke vereniging zijn eigen advertentierubriek had, terwijl dit in feite maar 1 rubriek was.

Hier ontstond enige verwarring, was mijn ervaring. Men kende niet zozeer de GAF92 rubriek, maar alleen de "marktplaats" van de site van een vereniging. De boodschap zoals gepost en te lezen op generaaltjes.nl was dan ook bedoeld om gebruikers niet af te schrikken dat ze van bijvoorbeeld legervoertuigen.com opeens op een voor hun vreemde site kwamen.

Als je het exact leest zoals het er stond kan ik het je niet kwalijk nemen ;-) Op generaaltjes.nl heb ik het bericht   aangepast!

Met de groene groeten,

Nico Wolters
Dodge WC 57