Hallo allemaal,
Ik lees al jaren jullie berichten en dacht "...laat ik eens mee gaan babbelen.." want na 5 lange jaren restaureren en inmiddels alweer wat jaartjes 'mb-avonturen' begin ik het 'gebakje' zelf al een beetje te begrijpen. Misschien heb ik wel eens een waardevolle tip, je kan nooit weten! Mijn naam is Jos Helgers en woon in de zuidelijke provincie. Ik ben zo ongeveer een jaartje of tien trotse en liefhebbende eigenaar van een Willys MB. Een jeep is altijd mijn droom geweest, achteraf enorme spijt dat ik pas op 40-jarige leeftijd toe ben gekomen aan mijn liefhebberij, maar goed: je moet er 'plek' voor hebben, centjes en af en toe tijd. Dat had ik allemaal niet toen ik 23 was.
Mijn streven is de jeep in een redelijke 'museumstaat' te houden, dwz. dat ik probeer zoveel mogelijk 'oorlogs' materiaal te bemachtigen. Gesterkt/ gepokt en gemazeld door mijn eerste miskoop: een mix van CJ, MB en Hotseknots, Deux Cheveaux, Mazda en weet ik allemaal niet wat, 6 volt startmotor en 24 volts accu, kan ik enorm veel plezier beleven in het vinden van een oorlogse decontaminatortube op een Franse brocante, originele oorlogse canvas halfdoors - passen voor geen meter meer in de body maar goed, ze zijn oorlogs- .
Desondanks spaar ik mijn jeepje niet, de Belgische- en Luxemburgse Ardennen liggen een uurtje rijden hiervandaan en ook het Limburgse heuvelland en de Duitse Eifel mogen zich verheugen in één van mijn bezoekjes. Heerlijke tochten, alleen of samen met mijn vrouw een tweedaagse trip door Eifel en Ardennen en de steevaste vader-dochter-campeertoestand in de eerste week van de zomervakantie. Hiervoor heb ik een pijnlijke modificatie aan mijn jeep moeten doen: een trekhaakcombie van haak én kogel zodat ik een bagage-aanhangertje kan trekken. Voor de puristen onder ons: oprecht sorry! Allèz, wie weet tot ziens en alvast net zo veel plezier met/in jullie groene hobby als dat ik heb. Paaf!