Auteur Topic: scheurtje in blok bij schroefdraadpin 4.  (gelezen 1611 keer)

hel

  • Gast
scheurtje in blok bij schroefdraadpin 4.
« Gepost op: mei 30, 2018, 21:32:32 pm »
Hallo allemaal,

Ik dacht dat het probleem met het vervangen van de koppakking verholpen was maar niets is minder waar. Bij het torgue'en trok ik schroefdraadpin 4 zowat uit het blok (torque 50 lb ft). Ik meen een scheurtje te zien tussen pin en bredere 'vloeistofgleuf'. Ik baal als een stekker want dit is een oorlogs blokje. Al het tweede want het eerste blok heb ik een jaar of 5 geleden ook al vervangen vanwege een scheurtje. Jammer van de oorlogse blokjes en steeds weer een aanslag op mijn beurs. Is een scheurtje te repareren en kan de schroefdraad hersteld worden?

Groetjes, Jos

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re: scheurtje in blok bij schroefdraadpin 4.
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2018, 07:40:31 am »
Goedemorgen, Idd jammer van zo'n blokje. Neem eens contact op met Willem van Jemax. Die kan er misschien nog wat mee. Hij kan stitches(?) zetten, afkrammen van scheurtjes.
Mvg Hans Birnie

Offline Carlo

  • Captain
  • **
  • Berichten: 520
Re: scheurtje in blok bij schroefdraadpin 4.
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2018, 18:51:03 pm »
Bij dit soort scheurtjes zouden er naar mijn mening "hondebotjes" dwars op de scheur moeten worden aangebracht om de stevigheid (enigzins) terug te krijgen.

Wat ik van Jemax tot nu toe gezien heb is het dichtmaken (lekvrij) van een scheur. Prima natuurlijk, maar hierbij wordt geen stevigheid herwonnen.
Dodge WC62, 1943