Auteur Topic: T 18 transfercase technische vraag  (gelezen 1156 keer)

Offline Smelt

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 22
T 18 transfercase technische vraag
« Gepost op: juli 24, 2018, 22:32:30 pm »
Vrienden, een vraag voor de techneuten die wel eens een T18 transfercase en een T 84 gearbox hebben gereviseerd. Ik heb zowel de T18 als de T84 gereviseerd. Nu wil ik de twee delen weer aan elkaar zetten. Als ik dat gedaan heb zit de versnellingspook muurvast. geen beweging In te krijgen. Ik heb ontdekt dat dit door het metalen staafje komt dat de Interlock plunger heet. Dat zit in een spleet in de T 18 tussen de T 18 en T 84. Volgens G503 is dit een onopvallend maar belangrijk onderdeel dat ervoor zorgt dat de gearbox niet in meerdere versnellingen tegelijk kan raken. Die interlock plunger moet in een uitsparing in beide rails van de versnellingsbak vallen en is net lang genoeg om in 1 van beide rails te vallen. Bij mij raakt ie op de een of andere manier klem. Herkent iemand dit?
groet,
Smelt

Offline Smelt

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 22
Re: T 18 transfercase technische vraag
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2018, 23:46:40 pm »
Allereerst voor Gerard. Dank voor je bericht en je aanbod maar het is gelukt. Vond toch op G503 hoe het moest want er waren meer mensen met dit probleem. De Bak moet in zijn vrij staan bij montage en beide inkepingen recht tegenover elkaar. Groet Kees
groet,
Smelt