Auteur Topic: Correcte thermostaat voor Jeep?  (gelezen 2159 keer)

Offline _Arthur

  • KTR
  • Lieutenant Colonel
  • *
  • Berichten: 1.013
  • Tilburg
Correcte thermostaat voor Jeep?
« Gepost op: september 25, 2018, 20:19:17 pm »
Is dit een originele Jeep-thermostaat, zo te zien eentje die open gaat bij 155graden fahrenheit? Zat in mijn jeep. het zit vast in de open positie lijkt het. Niet zeker of het de moeite waard is om hem weer aan de praat te krijgen of dat ik beter een nieuwe moet kopen.


Offline Richard

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.053
Re: Correcte thermostaat voor Jeep?
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2018, 07:59:55 am »
Kaput is kaput… gewoon nieuwe erin zou ik zeggen, je ziet er niks van
Groeten,
Richard.
Enneh....don't mention the war...

Offline rmeer

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 200
Re: Correcte thermostaat voor Jeep?
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2018, 13:46:43 pm »
overleden en dat zo veel jaar na de oorlog....
Harley WLA zijspan 1942
Dodge WC 51 1943

Offline fschade

  • Corporal
  • *
  • Berichten: 21
Re: Correcte thermostaat voor Jeep?
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2019, 08:57:10 am »
Vraagje, wat is de normale werk temperatuur? rond de 160? Ik heb de laatste tijd last dat hij te warm wordt rond de 180 of net er boven.
Kan dit aan nieuwe motor olie liggen? Dat de smering minder goed is en het blok daardoor te warm wordt?
Of moet ik echt kijken naar de aandrijving van de waterpomp en de doorloop van de koelvloeistof?
Willys MB

Offline Remko

  • Global Moderator
  • Lieutenant Colonel
  • *****
  • Berichten: 1.128
  • Remko Gooijert
Re: Correcte thermostaat voor Jeep?
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2019, 17:12:47 pm »
Vraagje, wat is de normale werk temperatuur? rond de 160? Ik heb de laatste tijd last dat hij te warm wordt rond de 180 of net er boven.
Kan dit aan nieuwe motor olie liggen? Dat de smering minder goed is en het blok daardoor te warm wordt?
Of moet ik echt kijken naar de aandrijving van de waterpomp en de doorloop van de koelvloeistof?

Meestal geeft de temperatuurmeter in het dashboard 180F aan tijdens het rijden.
Als je dan stil staat, en de motor draait niet meer, loopt de temp meestal wel op tot 200 - 220 F

Ik heb jaren rond gereden zonder thermostaat met 120F op de temp meter.
« Laatst bewerkt op: april 27, 2019, 21:53:25 pm door Remko »
Remko

G503 1943 MB
G622 198628  U.S.N. 107917 28-04-1944 Louisville KY
G529 T3  B 50633 s.n.# 20556 d.o.d. 03-01-1943  CX 5713957
G529 MBT 111984 (verkocht)
G529 08-'42 in onderdelen
1944 Zwitserse infanterie paarden / trek /duwkar