Auteur Topic: Black out lamp 'oorlogs' of niet??  (gelezen 1259 keer)

Offline hel

• Sergeant
  • *
Black out lamp 'oorlogs' of niet??
« Gepost op: maart 24, 2020, 16:29:56 pm »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een 'oorlogse' black out lamp voor op het spatbord van de MB. Kan ik aan een lamp zien of die oorlogs is? Dank alvast!

Groeten, Jos Helgers

Offline Jeeper

• KTR
  • Major
  • *
Black out lamp 'oorlogs' of niet??
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2020, 00:34:08 am »
Dag Jos,

De merken hebben soms een datum stempel op de achterzijde. Zoek voor je Jeep één van Corcoran Brown dan zit je altijd goed.
Olaf
1942 Dodge WC 51 (gehad)
1944 Dodge WC 52 (gehad)
1943 Ford GPW (gehad)
1942 Dodge WC 62 (gehad)
1943-45 Ford GPW (gehad)
1943 Harley WLA (gehad)
1943 BSA Foldingbike (gehad)
1944 Willys MB matching (actueel)
1944 Willys MB Navy (actueel)

Offline hel

• Sergeant
  • *
Re: Black out lamp 'oorlogs' of niet??
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2020, 21:32:10 pm »
Hallo Jeeper,

Gevonden! Corcoran Brown.......'ergens' in Zuid Frankrijk. Beugeltje heb ik mee gefoeteld: repro met een 'f'-je. Gedemonteerd... in de epoxy en donderdag in OD want vrijdag is het een 'weekendje ZLimburg en Eifel'.
Ga er maar van uit dat de lamp oorlogs is. Mijn andere BO is een Prestolite....ooit gekocht als 'oorlogs'?? Ik lees dat deze echter correct is voor een MB maar dan periode Korea. Ja, 2nd Armored.....veel jeepjes hadden ( en ik heb foto's vd bevrijding van Zuid Limburg!) een dubbele BO...'quirky thing about 2nd A'. Bumpermarkings: 2nd armored, 41st inf. regiment,  3th battalion . Wat betreft die foto's van 2nd armored in Zuid Limburg: altijd (tijdens meetings) moeten lachen om jeepers die hun pioneerschepje in de handgreep van een body hadden gepropt, zie ik op diezelfde foto's dat men dat in die tijd écht deed. Hahaha, ach ja: weer wat geleerd.

Groet, veel sleutel- en rijplezier, Jos