RDW schouw is echt heel belangrijk vooral als er twijfels zijn over framenummer en/of chassisnummer. En dat hoeven geen twijfels bij jou te zijn maar bij de RDW keurmeester. Ze zijn daar pagus dat ze gestolen exemplaren goedkeuren. Vwb het vinden van onderdelen, er is veel te vinden als je maar wil betalen. Belangrijker is dat je mensen leert kennen en wat dat betreft ben je goed begonnen door op dit forum te schrijven. Meld je ook aan bij de KTR list want daar komt ontzettend veel nuttige info voorbij en iedereen is bereid je te helpen. Ik heb als hobby schrijven en heb vanaf het eerste begin een weblog met heel veel foto's en tips bijgehouden. Mijn blog begint met mijn eerste Jeep, een Nekaf maar die heb ik in 2016 verkocht en geïnvesteerd in de Slat die ik uit de VS heb laten komen. Ik denk dat je daar tussen veel slap geouwehoer wel wat nuttige info vind en heel veel foto's. het adres: www.knutseljeep.blogspot.com
Ik heb met smaak zitten lezen! ben nu in januari 2018, vanavond weer verder. Enorm boeiend geschreven en veel goede informatie voor de beginner. Wat heb jij meegemaakt zeg, niet te filmen. Wel lullig met die dure maar niet juiste onderdelen, hopelijk zijn er wel veel stukken goed geleverd uiteindelijk. Las dat je veel bij Joop kwam, ik heb ook contact met hem gehad en ga er volgende week even langs om te babbelen. Kwam voor onderdelen van mijn Unimogs altijd bij van Dam in Bennekom, ook toevallig een Joop en daar was het altijd heerlijk babbelen en koffiedrinken met geestesverwanten. Helaas werkt Joop daar niet meer en is de nostalgie daarmee ook wat vertrokken.
Zo ver ik ben in je blog, las ik nog niets over het openhalen van het blok. Ik wil in principe alles volledig uit elkaar trekken om te zien wat ik aantref maar ik meet wel eerst compressie zodat ik niets onzinnigs ga doen. Staan maar 18k originele miles op.(aannemelijk)
Hallo JP,
Gefeliciteerd met je aankoop.
Tja, als MB eigenaar kan ik je alleen maar succes wensen met het vinden van de juiste F onderdelen
Van een bekende heb ik vernomen dat hij laatst een F top-bow verkocht aan een Luxemburger en daar €900 voor vroeg (en gekregen heeft) 
Hoewel ik een motorpool restauratie mooi vindt voor een jeep, het is o zo vervelend als je dan na een paar grote regenbuien je eerste rit rijdt wat grotendeels onverhard is.
Groet, en succes...
Remko
Dank je Remko! Ja prijzen zijn zot ja, gelukkig met software redelijk wat op te vangen en rondbellen scheelt ook nog wel eens wat. Ik heb nu ook de achterbank gevonden in Wallonië en die ga ik morgen ophalen samen met een NOS treeplankje. Nu het kapspant nog en wat kleinere beugels en dingetjes zoals een reserviewieldrager, tandem wipers.
Qua restauratie doel is het inderdaad beetje persoonlijk. Mijn Unimogs maakte ik vooral technisch in orde en ging veel 4x4 evenementen af, nu wordt het meer een paradepaardje voor de zondagmiddag.
Afhankelijk van het framenummer heb je wel.of niet een fuel filter nodig...
Veel 1945 GPW hadden deze niet meer, alhoewel ze wel nog de bevestigingsgaten in de firewall hadden.. vanaf ongeveer mei 1945 verdwijnen ook deze gaten...
Denk verder ook aan een deep mud exhaust systeem en tal van andere details...
Heel veel bouten op een 45 GPW waren ongemarkeerd... heel veel 45 GPW hadden af fabriek een MB radiator, enz..
Kan je straks allemaal gaan lezen in de nieuwe GPW restoration guide die tegen het einde van het jaar verschijnt..
Verder zullen de Polen waarschijnlijk jeeps uit Britse stocks hebben gekregen... het is onwaarschijnlijk dat dit 1945 jeeps waren...
Qua fuel filter moet ik inderdaad nog eens checken, dat zou ik moeten zien of er een filter in de tank hangt als ik het goed begrijp. Qua DME moet ik me nog inlezen, wel voorbij zien komen maar niet gecheckt verder. De bouten die ik heb gecheckt, (steekproeven, stuk of 10) waren allemaal F scripted. De radiateur is op de hoek bovenin ook gemarkeerd en origineel zo ik kan zien. Maar moet het nog in detail beschouwen. Jeepdraw is onbetaalbaar qua kennis, heb van Jon ook al wat tekeningen gekregen om bijvoorbeeld het hout te gaan namaken.
Qua Poolse uitvoering ben ik me er van bewust dat het Brits was en dus geen '45. Echter ik heb persoonlijke redenen om voor de Poolse uitvoering te kiezen. Ik ben opgegroeid met de Poolse bevrijders van Breda in mijn directe omgeving. Daar gaan we buiten de lijntjes kleuren maar ik zorg sowieso dat ik het noodnummer zichtbaar ga maken voor een fotodocument. Dan kan ik daar altijd in de toekomst nog wat mee.
Kun je wat meer vertellen over de GPW restoration guide? klinkt interessant!
Bedankt allemaal voor de tips en ik heb me aangemeld bij KTR om ook voor de list aan te melden.