Hallo allemaal,
Ik kom nogal eens in de Ardennen en de Eifel, tripje van een dag of in vakantietijden: 2 á 3 dagen met overnachting. Heb tijdens dit soort ritten nog wel eens pech gehad: korte steekas wisselen , contactpunten niet helemaal tiptop, contactswitch naar zn grootje, benzinetank gortdroog!, lekke band....terug uit Normandië stilstaan op het Franse platte land (Omgeving Amiens,...alleen maar tarwevelden) met een lamme krukas, rammelend blok: scheurtje onder de verdeler, gebroken dynamosteun in de Eifel, gelast door een toevallig passerende Duitse boer ........rijden door kniediep modderig water is ook geen aanrader en meer van dat alles maar: wát moet ik nou echt aan reserve onderdelen bij me hebben?
DÃt ligt er allemaal standaard in mijn jeep:
- allerhande sleutels: dop, ring/steek, bougie, hamer, tang, schroevendraaier, stevige ijzerdraad, gaffatape, tieraps enz.
- contactpunten, condensator, bougies, lampen, kabeltjes, stekkertjes, bouten, moeren
- krik, handlier, sleepkabel, remvloeistof slangetje, remvloeistof, koelvloeistof, olie, vloeibare pakking
- v-snaar, handboekjes, ehbo-kist, warme kleding, startkabels
- reserveverlichting achter (magneetversie), kannetje benzine
Zoals jullie zien: het wordt langzaam een onoverzichtelijk rommeltje. Wie heeft er handige tips/ervaringen?
Groeten, Jos