Auteur Topic: REm  (gelezen 892 keer)

Offline frankske123

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 112
REm
« Gepost op: augustus 06, 2022, 23:45:58 pm »
Mooi warm weer. Ritje gemaakt. Ik rijd achteruit in mijn garage en zet de motor stil. Ik doe mijn beschermhoes over de jeep en dan duw ik mijn jeep manueel een metertje achteruit. Krijg hem niet van zijn plaats ??? Precies of alle remmen vastzitten. De dag erna even de krik eronder en ... alle wielen draaien normaal en de rem werkt gewoon. Toch voor de zekerheid het links voorste remcilindertje vervangen en het systeem ontlucht. Raar.  De dag erna weer hetzelfde. Heeft de warmte van de uitlaat soms invloed op de hoofdremcilinder. Waardoor deze vast komt te zitten ? Ik heb er een hitteschildje onder staan .

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re: REm
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2022, 09:18:51 am »
Ik denk dat je je probleem beter onder de loep moet nemen. Je zegt: "alle wielen draaien normaal". Dan denk ik, vreemd dat de jeep niet van z'n plek komt. Als je remmen het gewoon doen denk ik eerder iets in de versnelling, dat deze niet goed ontkoppeld.
Vandaar dat je even goed moet kijken wat of waar het probleem zit.
Gr Hans

Offline frankske123

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 112
Re: REm
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2022, 10:55:56 am »
Wielen draaien normaal als ik heb de dag erna even opkrik. ik moet wel zeggen dat ik alvorens achteruit de garage inrijd ik hem effe stilzet om de antenne te verwijderen. Dan start ik hem terug en rijdt de garage in. rem en zet hem in neutraal. dan breng ik de beschermhoes aan en duw hem een metertje naar achter. Zou het kunnen dat de hoofcilinder door de uitlaatwarmte blokkeert bij het induwen en als hij afkoelt hij gewoon terug in positie komt waardoor de remmen loskomen ? ik heb de bedieningsas van de hoofdcilinder al wat meer uitgedraait zodat de plunjer volledig vrijkomt bij het loslaten van het pedaal. Zo kan de olie beter terugvloeien naar het reservoir. Heb ooit vaporlock gehard bij warm weer. Ik heb toen de benzineleidingen geisoleerd. Geen probleem meer gehad. Kan zijn dat je het stuk uitlaat net onder de remcilinder ook moet isoleren. Er zit trouwens al een hitteschildje onder de remcilinder maar of dat bij warm weer voldoende is. Sommigen zetten zelfs een hitteschildje onder hun carburator.  ??? een vriend van mij heeft ook al problemen met zijn remmen met dit warme weer. Hij wou alle cillindertjes en de hoofdcilinder gaan vervangen. ik ga mijn jeep eens meteen opkrikken als het zich weer voordoet.

Offline frankske123

  • Second Lieutenant
  • **
  • Berichten: 112
Re: REm
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2022, 16:01:12 pm »
Net een flinke rit gemaakt. Jeep in garage gezet. geen remprobleem. ??? ??? ???   :gestoord:

Offline hhbirnie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 451
Re: REm
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2022, 07:23:40 am »
Mooi dat het nu goed lijkt. Gewoon goed in de gaten houden. Goed remmen is altijd wel fijn  :gestoord:

Offline Carlo

  • Captain
  • **
  • Berichten: 520
Re: REm
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2022, 09:38:53 am »
"Warm weer" (dus 10 tot 15°C warmer dan "Normaal weer") zou geen factor mogen zijn bij een remsysteem.

Zeker als je weet dat het bij de remmen zelf makkelijk meer dan 100°C kan worden.
Dodge WC62, 1943

Offline Johan Willaert

  • Colonel
  • ***
  • Berichten: 1.863
  • '29th Let's Go!'
    • The Liberator
Re: REm
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2022, 10:55:33 am »
ik heb de bedieningsas van de hoofdcilinder al wat meer uitgedraait zodat de plunjer volledig vrijkomt bij het loslaten van het pedaal.

Die moet toch sowieso ALTIJD een minimum vrij spel hebben bij niet ingetrapt pedaal
Huffman D50546
Westfield Columbia MG138969 (Men's)
Westfield Columbia MG140418 (Women's)
HD 42WLA31854
Ford GPW56685
Bantam T3 56433(Est)
John Wood M3A4 17564
Johnston Lawn Mower Co RL35-A 1255
BSA Mark V* T136102
The Liberator