Cornelis,
ik heb begrepen van onze landelijke evenementen coordinator, dat de organisatie ter plekke een beeld wil scheppen tijdens de enorme parade van de periode 1945 - heden, zoals ongeveer in Wageningen gebeurt. Het idee voor de parade is geboren uit het feit dat het volgend jaar 50 jaar is geleden dat de toenmalige DDR de muur oprichtte om de uitstroom van intellectuelen en arbeiders tegen te gaan. Het oprichten van de muur hangt samen met de Koude Oorlog, een Koude Oorlog die begon in 1945 toen Duitsland was verslagen. Daarna volgde de blokkade van Berlijn door de Russen; veel WW2 materieel heeft de West-Berlijners erdoorheen geholpen en uiteindelijk de Russen ertoe bewogen de blokkade te stoppen.
Men wil alle bezettingsmachten in de parade laten meerijden / meelopen, Amerikanen, Russen, Fransen en Engelsen, waarschijnlijk met modern materieel! (Ben wel benieuwd of ze dit allemaal voor elkaar krijgen). De eerste periode, 1945 - 1961 wordt uitgebeeld met WW2 oorlogsvoertuigen; speciaal voor dit blok heeft de organisatie aan KTR gedacht! Het lijkt dus een internationaal en belangrijk podium om ons te profileren..........
Ik denk dat wij er wel degelijk bijhoren dus.
M.b.t. mogelijke antistemming deel ik een beetje je vrees; aan de andere kant zijn we daar niet alleen. Als al die troepen komen worden wij opgeslokt in de (militaire) massa en lijkt mij er geen reden tot angst.
Ik wilde deze wetenschap even met je delen,
Autocar