Persoonlijk bericht (Online)
Berlin patrol 2011 *** UPDATE 24-01-2011!!!
? Gepost op: Oktober 29, 2010, 15:04:10 ? Antwoord met citaat Bewerk bericht Verwijder berichten Splits topic
Berichten en informatie van organisatorische aard staan in de opening van deze topic. Alle discussies vraag en antwoorden etc. staan in het vervolg.
Beste co?rdinatoren e.a. organisatoren,
In het weekend van 13 augustus 2011 zal er een groot evenement plaatsvinden in het centrum van Berlijn. In dat weekend wordt herdacht dat vijftig jaar geleden de beruchte muur werd opgetrokken en beide Duitslanden verdeeld bleven tot 1991.
Twee clubs in Berlijn die zich bezighouden met klassieke legervoertuigen willen dit gedenken met een grote parade op 13 augustus met authentieke historische legervoertuigen door de stad. Deze verenigingen zijn de "West Alliierte in Berlin e.V." en de "United States Military Vehicles Collectors e.V." (USMVC e.V).
Het geheel zal plaats vinden in een georganiseerd weekend met overnachtingen op een groen kamp. Onze Vereniging KTR is ook uitgenodigd en middels dit schrijven wil ik aan jullie (co?rdinatoren) vragen of bij jullie achterban er belangstelling bestaat voor deelname aan dit weekend. Als KTR zullen wij de tijd direct na de val van Berlijn in mei 1945 nabootsen en als groep deelnemen in de parade.
Over deelname kosten en dat soort zaken is nog niets bekend. Ik ben momenteel in onderhandeling met de organisatie. Als er ge?nteresseerden zijn kunnen we kijken om oprijwagens te huren o.i.d. om de voertuigen te verplaatsen. Er naar toe rijden kan natuurlijk ook maar de afstand Utrecht - Berlijn is wel 640 km (Utrecht - Normandi?, Bayeux: 664 km).
Het is zeker uniek aan deze eenmalige grote parade midden door Berlijn mee te doen.
Als er belangstelling is (graag met hoeveelheid voertuigen/personen) laat dit dan voor aanstaande maandag weten. Het gaat nog slechts om een begroting.
foto's in de bijlage: het programma voor de parade in 1945 en foto van de parade.
Kijk ook eens op
www.berlin-patrol.com Met "groene" groet,
Pieter van Wijngaarden
KTR Evenementen Co?rdinator
UPDATE 29-10-'10
Beste co?rdinatoren en organisatoren,
Hierbij het voorlopige programma van Berlin Patrol 2010 in het weekend van 13 augustus. Er zijn inmiddels aardig wat aanmeldingen binnen en net zoveel vragen. Deze vragen stel ik ook aan de organisatie en uiteraard hou ik jullie op de hoogte van dit unieke evenement wat maar eenmaal gaat plaatsvinden. De vorige keer was de parade van 21 juli 1945!!!!
Het verzoek is dit bijgevoegde programma, maar ook de info die ik jullie nu en binnenkort ga verstrekken, door te geven aan de leden/donateurs in jullie regio.
Voorlopig enkele antwoorden:
- er wordt ook door tanks en andere rupsvoertuigen deelgenomen
- maaltijden e.d. worden verstrekt
- camping plaatsen beschikbaar
- wapens en munitie wordt nagevraagd
- het aantal deelnemers is onbeperkt
- voertuigen worden bij afwezigheid (bijvoorbeeld stadsbezoek) bewaakt
- er is een Europese deelname van militaire voertuigen, incl Bundeswehr
- er is "tanz" and Ballroom in de avonduren
Het zou mooi zijn als we in ??n grote colonne (Polish, Canadian, British, American) naar Berlijn kunnen optrekken.
UPDATE 01-11-2011
Beste regio-co?rdinatoren en organisatoren,
Tot op heden hebben we ruim 50 (voorlopig)ingeschreven voertuigen voor het evenement "Berlin Patrol 2011" in het weekend van 13 augustus.
De organisatie in Berlijn voert komende week besprekingen over de veiligheid e.d.van het evenement. Het wordt een Europese party met veel deelnemers. De inschrijvingen bij KTR gaan gewoon door en nogmaals, het wordt een uniek gebeuren. Berlijn is: Reichstag, Brandenburger Tor, Berliner Dom, Alexander Platz, Kaiser Wilhelm Gedachtniskirche, Checkpoint Charley, e.v. Dit zal beslist leuke foto's opleveren van je voertuig. Dus schrijf je (voorlopig) in. We houden je op de hoogte over de ontwikkelingen. Verder is men nog bezig toestemmingen te krijgen voor het rijden met tracks door het centrum van Berlijn. Ook over het dragen van gedeactiveerde wapens wordt nog onderhandeld.
Met vriendelijke groet,
Pieter van Wijngaarden
Voor opgave mail to:
evenementen@ktr.nlUPDATE 04-01-2011
Beste KTR-vrienden,
Allereerst wil ik jullie het allerbeste wensen voor 2011 en vooral veel gezondheid en geluk. Verder heb ik uitgewerkte informatie over Berlin Patrol 2010. Het geheel gaat nu vaste vormen aannemen en het programma wordt steeds aantrekkelijker. Het evenement gaat dus door!
Opgeven kan binnenkort als er een officieel inschrijvingsformulier komt. Let wel op het maximum aantal voertuigen internationaal zal 150 stuks bedragen. Er zijn nu toezeggingen uit: Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Rusland, Duitsland, Nederland en Denemarken. Het is een zeer bijzondere aangelegenheid, deze kan je waarschijnlijk maar ??n keer in je leven meemaken, nooit meer zal je met je Jeepie, o.a., door de Brandenburger Tor kunnen rijden.
Met "groene"groet,
Pieter van Wijngaarden
UPDATE 24-01-2011
Vandaag is de inschrijving geopend voor de Berlin Patrol 2011. De KTR evenement co?rdinator Pieter van Wijngaarden zorgt er voor dat er binnenkort een speciale KTR inschrijving komt. Zodat de Nederlandse afvaardiging als ??n geheel wordt aangemeld.
Wacht dus even op dat inschrijfformulier. Voor meer informatie kijk op deze site.
www.berlin-patrol.comIk ben wel benieuwd naar de zelfrijders uit het noorden. Misschien kunnen we Ik ben van uit Emmen richting Berlijn te rijden via B-wegen met een overnachting op een camping in Celle.
Gr.Dick