Auteur Topic: Berlin patrol 2011 BELANGRIJKE UPDATE 22-05!!!  (gelezen 20660 keer)

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
Re:Berlin patrol 2011 UPDATE 20-02
« Reactie #45 Gepost op: februari 24, 2011, 20:37:54 pm »
Het Evenement Berlin Patrol 2011 is bijna volgeboekt. Als je nog wilt aanmelden moet dat wel snel gebeuren.  We verzoeken je ieder geval geen geld aan de organisatie over te maken voordat je van de Evenementen Co?rdinator van KTR een bevestigingsnummer hebt ontvangen.

Pieter van Wijngaarden
KTR Evenementen Co?rdinator

Offline Egbert01

• KTR
  • Private
  • *
Re:Berlin patrol 2011 UPDATE 24-02
« Reactie #46 Gepost op: februari 26, 2011, 10:09:11 am »
Beste mensen,

Ik heb als donateur wel belangstelling om mee te gaan. Ik heb geen voertuig.
Kan ik evt. met iemand vanuit Friesland meerijden? Kosten zouden we dan kunnen delen.
eg.vanijken@knid.nl

Offline henk0607

• KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Henk en Yvonne Rath
« Reactie #47 Gepost op: maart 01, 2011, 12:41:42 pm »
Wij, leden van de Able Compagnie rijden vanuit Rotterdam naar Berlijn toe.
Wij willen zeker aansluiten bij de Collonne vanuit Arnhem danwel Enschede.
Wij kunnen in principe aansluiten in Enschede, maar wilden dan de 10de daar ergens onze tent opzetten om vervolgens uitgerust de Donderdag mee op te rijden.
Is er een gelegenheid in de buurt om te overnachten met 5 wagens en voor deze nacht 1 tent ?
Heeft iemand een suggestie, dan horen wij deze graag.
Groeten
Henk
Member of the Mighty Able Compagnie
GMC 353 B2 ex
Dodge wc 63
Ben Hur
Dodge wc 52 ex
M1937 Field Range ex
Adoptant Rodney W Harris American Cemetery Margraten

Offline ingo

• KTR
  • First Lieutenant
  • *
    • Teutotreffen
« Reactie #48 Gepost op: maart 01, 2011, 21:31:12 pm »
Beste Henk, ik vraag een vriend, hih wont vlakbij de grens in Nordhorn

Groeten

Ingo

Offline ingo

• KTR
  • First Lieutenant
  • *
    • Teutotreffen
« Reactie #49 Gepost op: maart 01, 2011, 21:33:10 pm »
Hoi

Ik heb een lijst samengesteld van mensen die leven op de weg naar Berlijn en kunen ons helpen in geval van nood .

Slepen, onderstations, onderdelen, werkplaats...

Groeten
Ingo

Offline henk0607

• KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Henk en Yvonne Rath
« Reactie #50 Gepost op: maart 02, 2011, 07:55:39 am »
Beste Henk, ik vraag een vriend, hih wont vlakbij de grens in Nordhorn

Groeten

Ingo

Ingo,

That `s great.
Also the man and woman living near the road to Berlin, when nessery to asisit by brreakdowns.
 :duimomhoog: :duimomhoog:
GMC 353 B2 ex
Dodge wc 63
Ben Hur
Dodge wc 52 ex
M1937 Field Range ex

Offline ingo

• KTR
  • First Lieutenant
  • *
    • Teutotreffen
« Reactie #51 Gepost op: maart 02, 2011, 22:20:28 pm »
Beste Henk, ik heb een plaats voor jij! Jij heb een mail! :gestoord:

hulp-punten:

Ik heb allemaal 1 winkel met Jeep, Dodge en GMC onderdelen en 5 mensen mensen, die hulpen kunnen in

Meppen, Rheine, Nordhorn, Braunschweig en buurt van Magdeburg! :duimomhoog:

Offline henk0607

• KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Henk en Yvonne Rath
« Reactie #52 Gepost op: maart 03, 2011, 07:55:57 am »
Ingo,

I will contact you before we leave to Berlin, thanks for your efforts.

Henk :duimomhoog:
GMC 353 B2 ex
Dodge wc 63
Ben Hur
Dodge wc 52 ex
M1937 Field Range ex

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
« Reactie #53 Gepost op: maart 08, 2011, 13:20:38 pm »
Ha ha ha, Je bent even 10 dagen op vakantie en er gebeurd een heleboel lees ik.
Able comp uit Rotterdam die massaal uitrukt. Ingo in Duitsland die overal vrienden heeft zo lijkt het wel die ons kunnen en willen helpen bij eventuele pech.
Mensen die graag mee willen maar geen voertuig hebben, daar zal vast wel ergens een plekje voor zijn.

Helemaal goed! Het wordt nu tijd denk om eens te kijken wie, wanneer en hoe richting Berlijn gaan rijden om op die manier de boel een beetje te stroomlijnen en mogelijk de Stadskanaal, Arnhem/Enschede routes met zekerheid op te zetten.

Ik heb Pieter van Wijngaarden gevraagd om de mailadressen van de deelnemers om het ??n en ander in kaart te kunnen brengen. Maar je mag natuurlijk ook zelf contact opnemen.

Gr.Dick

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
Re:Berlin patrol 2011 UPDATE 10-03
« Reactie #54 Gepost op: maart 10, 2011, 17:06:34 pm »
Het evenement Berlin Patrol 2010 is volgeboekt. Honderd Nederlandse Tweede Wereldoorlog voertuigen van Keep Them Rolling zijn nu ingeschreven voor dit evenement en dat is het maximum. Totaal doen er wel driehonderd legervoertuigen mee uit diverse landen van Europa aan Berlin Patrol 2011. Opgeven via de website van Berlin Patrol heeft geen zin, er zijn nu voldoende WOII voertuigen aangemeld. Wie zich nu nog inschrijft bij de Evenementen Co?rdinator van KTR komt op een reservelijst te staan. Dit biedt geen garantie deel te kunnen nemen aan deze megaoperatie.

Pieter van Wijngaarden

Offline ingo

• KTR
  • First Lieutenant
  • *
    • Teutotreffen
« Reactie #55 Gepost op: maart 15, 2011, 22:01:58 pm »
Op Facebook is de Berlin Patrol 2011 ook.

Groeten
Ingo

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
« Reactie #56 Gepost op: mei 12, 2011, 00:21:43 am »

Een tijd terug bent u al eens ge?nformeerd over de tocht  naar Berlijn voor de zelfrijders naar de Berlin Patrol.  Het aantal reacties hield niet echt over gezien de grote groep mensen die richting Berlijn gaan.  Het kan zijn dat het nog veel te vroeg was en ?het? nog niet kriebelde of dat u het gewoon bent vergeten of zelf nog geen plannen had gemaakt.  Er is een plan om op 11 augustus gezamenlijk richting Berlijn te gaan. Het zelf rijden naar Berlijn kan heel relaxt en goed over de Duitse provinciale wegen.  

Omdat we eigenlijk wel willen weten wie er wat voor voelen om mee deze groep mee te gaan brengen we dit plan nogmaals bij u onder de aandacht.
Graag uw reactie als u met deze groep mee wil maar ook als u niet mee wil dit scheelt ons een boel werk om iedereen weer opnieuw te benaderen.

The road to Berlin

Er is al  de nodige energie in een plan gestopt. Route?s, plaatsen om te tanken en ons Duits lid Ingo heeft inmiddels voor de nodige hulp onderweg gezorgd mocht er iets fout gaan en er moet gesleuteld moet worden.  Zie de tabel verder op in deze mail.

Het Noorden vertrekt uit Stadskanaal via Emmen richting Berlijn. Gelderland/Overijssel en de rest van Nederland starten in Arnhem en pikken in Enschede de groep Overijssel op. Voor deelnemers uit Noord Holland is het even uitkienen wat voor hun het dichtstbijzijnde startpunt is.

Het aardige van de route naar Berlijn is dat de twee stromen elkaar onderweg bij Diepholz tegenkomen. Daar smelten de twee groepen samen en gaan na een lunchpauze onderweg gaan naar Celle waar een overnachting  is op een camping. De volgende dag richting Berlijn waar we dan rond 17.00 uur kunnen aankomen.

De voordelen van in een grote groep rijden is natuurlijk de veiligheid, bij nood elkaar kunnen helpen en het belangrijkste de gezelligheid!

Ik heb tijdtabellen klaar wanneer Noord, Gelderland/Overijssel kunnen starten om ongeveer tegelijk in Diepholz te zijn. De snelheid ligt zo ongeveer rond de 40 km gem. p/u. Wil je de route goed bekijken ga dan naar Google maps en tik de route in Stadskanaal- Berlijn of Arnhem ? Berlijn. Zet in het ?opties keuzemenu? de snel-en tolwegen uit.

Noord:
Vertrek uit Stadskanaal: 10.15
Stadskanaal via Emmen ? Diepholz 140 km.  3.30 uur

Arnhem/Enschede:
Vertrek uit Arnhem: 7.45 naar Enschede voor groeperen met Overijssel.
Vertrek uit Enschede: 10.15
Enschede- Diepholz 135 km.  3.30 uur

Veer deelnemers N-Z Holland is het even uitzoeken wat het dichtste bij is, Stadskanaal of Arnhem/Enschede

Groeperen in Diepholz  rond 13.45 /14.15 uur
Vertrek Diepholz 30 minuten na groepering richting Celle (126Km.) voor overnachting.
Zie kaartjes.

Het is u waarschijnlijk opgevallen dat er nog geen exacte locaties in Stadskanaal, Emmen, Arnhem en Enschede zijn waar de groepen starten en elkaar ontmoeten. We zouden heel graag zien dat er iemand in die plaatsen is dit op zich wil nemen in de plaatsen ivm de plaatselijke bekendheid.  Veel werk is het niet, geschikte locatie vinden, deelnemers opvangen en de stoet in beweging brengen en de route volgen.

Graag voor 1 juni uw reactie want de camping moet wel op de hoogte zijn van onze komst.  Ik wil wel in ??n keer boeken maar iedereen rekent persoonlijk af!

Voor de lunch onderweg is het handig dat u zelf een lunchpakketje maakt zodat we niet afhankelijk zijn. Op de provinciale wegen zijn vaak niet die grote tankstations als die aan de Duitse autobaan.  In Diepholz bij het meetingpoint is er voldoende tijd om te lunchen.

Als je wilt aansluiten graag de volgende info verstrekken en mailen naar regio co?rdinator noord, Piet de Geus.  degeuspiet@gmail.com

Naam:
Startplaats:
Mailadres:
GSM:
Aantal personen:
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2011, 00:34:53 am door Dick Jansen »

Offline Willem

• KTR
  • Second Lieutenant
  • *
Re:Berlin patrol 2011 UPDATE 12-05
« Reactie #57 Gepost op: mei 12, 2011, 00:32:23 am »
Voor een locatie in Stadskanaal wil ik wel meehelpen.

Willem Keizer
t'knoal

Offline Dick Jansen

• Global Moderator
  • First Lieutenant
Re:Berlin patrol 2011 BELANGRIJKE UPDATE 22-05!!!
« Reactie #58 Gepost op: mei 22, 2011, 13:24:28 pm »
BREAKING NEWS**BREAKING NEWS**BREAKING NEWS**BREAKING NEWS**BREAKING NEWS**BREAKING NEWS

Beste deelnemers aan Berlin Patrol 2011,

Er is een belangrijke wijziging opgetreden in het programma van Berlin Patrol. Vanwege de aanhoudende droogte, waarbij de brandalarmfase IV van kracht is, mag niet gekampeerd worden op de locatie Kummersdorf-Gut. Dit is medegedeeld door het Brandenburgischen Waldgesetz. De kans is alleen maar groter dat dit ook niet mag in augustus omdat het dan nog droger en warmer is dan nu. De organisatie heeft het besluit moeten nemen hier niet te gaan kamperen. Inmiddels is een nieuw terrein gevonden in de stad Berlijn zelf. In de voormalige Amerikaanse sector wel teverstaan. Omdat het gras hier korter is is er geen brandgevaar en dit stuk valt bovendien ook niet onder het Duitse staatsbosbeheer. Wat hier zeker gesteld is dat er douches zijn, water en elektra. Het nieuwe kamp ligt ook dichter bij allerlei interessante programmapunten in de stad Berlijn.
De voordelen op een rijtje van het nieuwe terrein:
- Valt niet onder staatsbosbeheer
- Geen (bos)brandgevaar
- Kindvriendelijker; geen munitie of gevaarlijk oud ijzer op het terrein
- Betere infrastructuur
- Het maken van interessante excursies in en om de stad (Kummersdorf-Gut was 40 kilometer van de stad)
- Wij mogen met onze voertuigen door de stad rijden. Als aangetoond kan worden dat het voertuig ouder is dan 30 jaar hebben we geen milieusticker nodig.

Het Convoy op zaterdag naar Berlin-Gatow:
Dit gaat gewoon door (is nu ook dichterbij). We mogen vanwege de grote van het convoy niet in ??n groep rijden maar zullen in groepjes rijden met keuzes uit vier vershillende (historische) routes. Daar worden we officieel ontvangen en staan opgesteld op de flightline van het luchtvaartmuseum. Officieel rijden we de routes "individueel", maar toevallig wel dezelfde kant op.

De mogelijke uitjes die op de andere dagen gereden kunnen worden (one day trips), met info die verkregen wordt op het kampement door de organisatie:
- Geallieerde museum Clayallee (www.alliiertenmuseum.de)
- Flughafen Tempelhof
- Afluisterstation uit de Koude Oorlog van de US Army op de Teufelsberg (kon afluisteren tot aan Kiev)
- Checkpoint Charly
- Checkpoint Bravo
- Herdenkingsmonument Bahnhof Grunewald
- Herdenkingsmonument Pl?tzensee
- Glienicker Br?cke
- Slot Cecilienhof (Conferentie van Potsdam)
- Herdenkingsmonument KGB gavangenis (Potsdam)
- Voormalige hoofdkwartier van het Oberkommando des Heeres (Bendlerblock)
- Grote bunker Tiergarten
- Voormalige hoofdkwartier van de het Russische leger in Karlshorst
- B?cherstadt W?nsdorf (voormalig hoofdkwartier Wehrmacht) AANRADER
- Deelname in groepsverband aan offici?le programma op 13 augustus (www.50jahremauerbau.nl)
- Reichstag
- Stasi hoofdkwartier met museum in v.m. Oost-Berlijn
- Onderwereld van Berlijn; bunkers onder de grond
- Stasi gevangenis Hohensch?nhausen.

Verder zijn bij de infostand op het kampement ook nog andere evenementen voorhanden.

Wat nu te doen:
- Eventueel afzeggen van hotelaccomodatie als dat zich vlakbij Kummersdorf-Gut bevindt. Heeft u hier moeite mee dan zal de organisatie hierbij assisteren.
- De verplaatsing van het kampement naar een andere locatie geeft u het recht af te zeggen voor het evenement. U zult dan uw geld terug krijgen. Als u dit wilt moet u dit melden aan de organisatie met kenteken, inschrijfnummer en bankrekeningnummer.
- Als u accoord gaat hoeft u niets te doen en krijgt u op tijd alle benodigde informatie hoe het kampeerterrein aan de Unkel-Tomstrasse bereikt kan worden.

Conclusie:
De verplaatsing van het kampement is naar mijn inziens terrecht. Ik ben er geweest en het is een prachtig bosrijk terrein met hoog gras en ver verlaten van de bewoonde wereld. De kans is zeer groot dat ook in augustus het brandgevaar nog van kracht is en het evenement alsnog wordt afgeblazen. Het nieuwe terrein aan de Unkel-Tomstrasse lig in de voormalige Amerikaanse sector. Het lijkt me een goede beslissing van de organisatie wat meer voordelen dan nadelen oplevert.

Binnenkort komen we ook met voorbeelden van t-shirts e.d. met logo's "Berlin Patrol".

Binnenkort ontvangt u ook van de organisatie dit bericht. Heeft u vragen stel ze gerust aan hun of via mij.

Wij hopen dat u begrip heeft voor deze situatie en dat we er met zijn allen een paar leuke en interessante dagen van maken.

Met vriendelijke groet,

Pieter van Wijngaarden

Offline ingo

• KTR
  • First Lieutenant
  • *
    • Teutotreffen
Re:Berlin patrol 2011 BELANGRIJKE UPDATE 22-05!!!
« Reactie #59 Gepost op: mei 22, 2011, 16:14:02 pm »
hoi

Als iemenad in de buurt van Rheine (Hengelo + 30 KM) woensdag 10 Augustus  campeeren will, om dan donderdag de Convoi naar Celle te rijden, verstuur een email na mij.

Wij hebben er een plaats voor +- 10 tenten.

Als er zijn meer, kun ik probeeren, in de kazerne een plaats te vinden.

Groeten

Ingo