Auteur Topic: Berlin patrol 2011 BELANGRIJKE UPDATE 22-05!!!  (gelezen 20346 keer)

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 29-10!!!
« Reactie #15 Gepost op: oktober 31, 2010, 10:21:17 am »
Voordat we op dit forum negatief gaan denken even de uitgang positie van de organisatie. De aanleiding voor dit event is het 50 jarig herdenking van de bouw van de muur. In feite een direct gevolg van de afwikkeling van de oorlog.

Of wij er wat hebben te zoeken met de doelstelling positie van de KTR is denk ik wel aan de orde gezien dit stukje in de aanhef van de twee organiserende clubs. De KTR heeft als doel, in het kort, het bewaren en uitdragen de periode 1939 tm1945. Onze voertuigen zijn dan dus de eerstelijns voertuigen in dit evenement van levende geschiedenis.

The two charitable clubs "West Alliierte in Berlin e.V." and "USMVC e.V." both located in Berlin have been involved for years to preserve historical awareness and knowledge of the time 1945 - 1994. With their members they collect items, vehicles and evidence of this time, provide information for younger generations and support international intercultural exchange.

Die berliner Vereine "West Alliierte in Berlin e.V." und "USMVC e.V." - beide gemeinn?tzig in Berlin ans?ssig - engagieren sich seit Jahren mit ihren Mitgliedern f?r die historische Aufarbeitung der ?ra 1945 - 1994, der Information f?r nachfolgende Generationen, die Bewahrung historischer Zeugnisse aus dieser Zeit und den interkulturellen Austausch.


En voor alles geld natuurlijk je hoeft er niet naar toe je mag er naar toe...
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2010, 10:32:43 am door Dick Jansen »

Offline A Hamer

  • KTR
  • Civilian
  • *
  • Berichten: 2
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 29-10!!!
« Reactie #16 Gepost op: oktober 31, 2010, 10:32:54 am »
Goede morgen allemaal;
Het lijkt ons wel wat ( Summer of 1943 ) We willen graag op de hoogte gehouden worden. Onze insteek is hoofdzakelijk Engels/Canadees op twee en meer wielen en veel tentharingen.

Arie Hamer

summerof1943.com

Offline ingo

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 362
    • Teutotreffen
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 29-10!!!
« Reactie #17 Gepost op: oktober 31, 2010, 10:46:29 am »
@ A.Hammer: ????

WO 2 vuertuigen een de berlijner muur: waroom niet M 38, M 35, M 48...

Groeten

Ingo

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 29-10!!!
« Reactie #18 Gepost op: oktober 31, 2010, 11:41:05 am »
Citaat
@ A.Hammer: Verbaasd?
WO 2 vuertuigen een de berlijner muur: waroom niet M 38, M 35, M 48...
Groeten
Ingo

Alle voertuigen van 1945 zijn v??r 1945 gemaakt... Dus belangstelling van "the summer of 1943" is heel normaal lijkt me.

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 29-10!!!
« Reactie #19 Gepost op: oktober 31, 2010, 12:43:00 pm »
@ A.Hammer: ????

WO 2 vuertuigen een de berlijner muur: waroom niet M 38, M 35, M 48...

Groeten

Ingo

Omdat we die niet in onze club hebben, daarvoor moet je bij andere verenigingen zijn bv Wheels.

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline pb-40

  • Global Moderator
  • Second Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 106
  • Pieter Bergman
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 29-10!!!
« Reactie #20 Gepost op: oktober 31, 2010, 20:07:29 pm »
Zit er zwaar aan te denken om met de brommer die kant op te gaan.


Hey Moos tegen die tijd is mijn brommer ook weer klaar heb wel zin om samen op te rijden

Offline Frankie

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 467
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 29-10!!!
« Reactie #21 Gepost op: oktober 31, 2010, 21:00:28 pm »
Omdat we die niet in onze club hebben, daarvoor moet je bij andere verenigingen zijn bv Wheels.

Grtz Moos

Dat is niet waar Moos. De voertuigen zijn niet welkom bij de vereniging maar wel degelijk binnen leden van de club aanwezig......... Wij hebben bv ook een Nekaf........

Offline Moos

  • Raaijmakers
  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • Berichten: 7.131
  • Engineers, first in, last out
    • 17th Engineers 2nd armored divison
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 29-10!!!
« Reactie #22 Gepost op: november 01, 2010, 17:00:22 pm »
Dat is niet waar Moos. De voertuigen zijn niet welkom bij de vereniging maar wel degelijk binnen leden van de club aanwezig......... Wij hebben bv ook een Nekaf........

Heej Frank,

Punten en komma's..........KTR heeft deze voertuigen niet als club, de leden hebben wel meer rare zooi, ik hoor zelfs verhalen van Austin Champs :-\

Grtz Moos
Join the army go to foreign  countries, meet new people ..........and kill them

http://www.findagrave.com
www.17th-engineers.nl

Offline henk0607

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 72
  • Henk en Yvonne Rath
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 01-11!!!
« Reactie #23 Gepost op: november 02, 2010, 19:30:41 pm »
Nou, ik heb er ook best zin in om naar Berlijn af te reizen met het GMCtje.
De Able Compagnie houdt het in beraad en volgen de informatie stromen .
Uniek, om daar te rijden toch, a once in a live time opportunity.
Heb mij zelf reeds aangemeld als zwaar geinteresserd. ;D
Member of the Mighty Able Compagnie
GMC 353 B2 ex
Dodge wc 63
Ben Hur
Dodge wc 52 ex
M1937 Field Range ex
Adoptant Rodney W Harris American Cemetery Margraten

Offline Autocar

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 920
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 01-11!!!
« Reactie #24 Gepost op: november 03, 2010, 10:56:01 am »
Cornelis,

ik heb begrepen van onze landelijke evenementen coordinator, dat de organisatie ter plekke een beeld wil scheppen tijdens de enorme parade van de periode 1945 - heden, zoals ongeveer in Wageningen gebeurt. Het idee voor de parade is geboren uit het feit dat het volgend jaar 50 jaar is geleden dat de toenmalige DDR de muur oprichtte om de uitstroom van intellectuelen en arbeiders tegen te gaan. Het oprichten van de muur hangt samen met de Koude Oorlog, een Koude Oorlog die begon in 1945 toen Duitsland was verslagen. Daarna volgde de blokkade van Berlijn door de Russen; veel WW2 materieel heeft de West-Berlijners erdoorheen geholpen en uiteindelijk de Russen ertoe bewogen de blokkade te stoppen.

Men wil alle bezettingsmachten in de parade laten meerijden / meelopen, Amerikanen, Russen, Fransen en Engelsen, waarschijnlijk met modern materieel! (Ben wel benieuwd of ze dit allemaal voor elkaar krijgen). De eerste periode, 1945 - 1961 wordt uitgebeeld met WW2 oorlogsvoertuigen; speciaal voor dit blok heeft de organisatie aan KTR gedacht! Het lijkt dus een internationaal en belangrijk podium om ons te profileren..........
Ik denk dat wij er wel degelijk bijhoren dus.

M.b.t. mogelijke antistemming deel ik een beetje je vrees; aan de andere kant zijn we daar niet alleen. Als al die troepen komen worden wij opgeslokt in de (militaire) massa en lijkt mij er geen reden tot angst.

Ik wilde deze wetenschap even met je delen,

Autocar

Offline Rob Pabbruwe

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 82
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 01-11!!!
« Reactie #25 Gepost op: november 04, 2010, 09:37:56 am »
Ik ben van mening dat een ieder voor zich uit moet maken of het iets voor hem/haar is of niet. Als je gaat,dan trekt dit evenement je aan en ga je niet dan heb je voor jou geldende redenen om niet naar Berlijn te gaan met je voertuig. Het leven is heel simpel, zelfs voor meedoen aan evenementen. Dus doe wat je wil..dat geldt voor alles in je leven...als je maar op jouw manier geniet: hoe en waar is jouw keuze! Wees blij dat je kan en mag kiezen.En wat anderen van jouw keuze vinden? Dat zal je toch worst zijn,zeggen we hier.
Studebaker M29C Weasel 1945
Ford GPW 1944
Ford GPW 1944




....

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2010 *** UPDATE 01-11!!!
« Reactie #26 Gepost op: januari 04, 2011, 21:47:29 pm »
UPDATE 04-01-2011

Beste KTR-vrienden,
 
Allereerst wil ik jullie het allerbeste wensen voor 2011 en vooral veel gezondheid en geluk. Verder heb ik uitgewerkte informatie over Berlin Patrol 2010. Het geheel gaat nu vaste vormen aannemen en het programma wordt steeds aantrekkelijker. Het evenement gaat dus door!
Opgeven kan binnenkort als er een officieel inschrijvingsformulier komt. Let wel op het maximum aantal voertuigen internationaal zal 150 stuks bedragen. Er zijn nu toezeggingen uit: Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Rusland, Duitsland, Nederland en Denemarken. Het is een zeer bijzondere aangelegenheid, deze kan je waarschijnlijk maar ??n keer in je leven meemaken, nooit meer zal je met je Jeepie, o.a., door de Brandenburger Tor kunnen rijden.
 
Met "groene"groet,
 
Pieter van Wijngaarden
KTR Evenementen Co?rdinator

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2011
« Reactie #27 Gepost op: januari 19, 2011, 12:20:59 pm »
Hebben jullie de Top Secret gelezen? Mooi... Volgend Pieter hebben er zich al een heleboel mensen aangemeld. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er uit het noorden zelf willen rijden naar Berlijn.  Ik heb een route van Emmen naar Berlijn over B wegen klaar, met een overnachting op een camping in Celle.
Emmen - Celle 265 km en Celle- Berlijn 270 km. Dus beide dagen best relaxt te doen. Graag lees ik hier jullie reacties. Misschien is er van uit het zuiden/oosten/midden van Nederland ook een groep op te zetten die elkaar onderweg ontmoet.

Gr. Dick

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #28 Gepost op: januari 19, 2011, 17:33:22 pm »
Vraagje
Als er max 150 voertuigen International mogen komen, hoeveel dan uit Nederland?
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline henk0607

  • KTR
  • Sergeant major
  • *
  • Berichten: 72
  • Henk en Yvonne Rath
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #29 Gepost op: januari 19, 2011, 19:02:40 pm »
Ook leden van Able Compagnie ,omgeving Rotterdam, hebben interesse in dit evenement.
Hebben ons reeds als zeer belangstellend aangemeld, 150 voertuigen is niet veel denk , gezien de aantallen potentiele inschrijvers.
We wachten met spanning af in ieder geval.
Member of the Mighty Able Compagnie
GMC 353 B2 ex
Dodge wc 63
Ben Hur
Dodge wc 52 ex
M1937 Field Range ex
Adoptant Rodney W Harris American Cemetery Margraten