Auteur Topic: Berlin patrol 2011 BELANGRIJKE UPDATE 22-05!!!  (gelezen 20341 keer)

Offline Autocar

  • KTR
  • Major
  • *
  • Berichten: 920
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #30 Gepost op: januari 19, 2011, 21:20:29 pm »
Ik heb nu begrepen dat het er 250 zijn!! Uit landen als Denemarken, Belgie, Frankrijk en Engeland verwacht ik hoogstens 75 voertuigen in totaliteit, zo dat er nog voldoende ruimte overblijft voor KTR. Misschien sluiten wij ons uit Twente wel aan bij Dick in Emmen.

Autocar

Offline ingo

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 362
    • Teutotreffen
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #31 Gepost op: januari 21, 2011, 20:51:03 pm »
deenkt alleen omdat het enthousiasme voor militaire voertuigen in Duitsland niet zo groot is als in Nederland. een rondleiding als de Liberty Tour 2010  is in duitsland niet mogelijk :o

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #32 Gepost op: januari 21, 2011, 20:57:55 pm »
Laten we denken in uitdagingen en kansen ipv doemdenken en problemen.


Offline Duco

  • KTR
  • Captain
  • *
  • Berichten: 488
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #33 Gepost op: januari 21, 2011, 23:24:07 pm »
deenkt alleen omdat het enthousiasme voor militaire voertuigen in Duitsland niet zo groot is als in Nederland. een rondleiding als de Liberty Tour 2010  is in duitsland niet mogelijk :o


Daar zou ik me niet druk om maken, daar hebben ze ook club's van voertuigen uit '39/'45.

MMMZZZLLL Duco
willys/ford jeep mix van beide
white scout car G67
wla/wlc in veel delen
en veel te veel spul wat er bij komt kijken nou

Offline ingo

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 362
    • Teutotreffen
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #34 Gepost op: januari 22, 2011, 18:47:36 pm »
geniet de rit en heb plezier in Berlijn. Denk aan de Tank Museum in Munster of de Luchtvaart Museum in Hannover-Langenhagen

Welke route neemt jullie? Via Haren of Meppen?

Groeten
Ingo

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #35 Gepost op: januari 22, 2011, 19:16:00 pm »
Ik ben van plan om vanaf Emmen te rijden en hoop een heleboel noorderlingen met mij. De route kun je bekijken. Op Google maps Emmen/Berlijn opgeven en bij opties snelwegen/tolwegen uitschakelen. Mooie route over de kleine wegen door Duitsland. Plan is om halverwege in de omgeving van Celle een camping te scoren.

Als Zuiden/Oosten/Midden via Arnhem gaat dan zitten we snel op dezelfde route. En kunnen de beide groepen als ??n groep oprijden richting Berlijn.

Gr.Dick

 


Offline ingo

  • KTR
  • First Lieutenant
  • *
  • Berichten: 362
    • Teutotreffen
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #36 Gepost op: januari 23, 2011, 14:23:38 pm »

Offline ted

  • First Lieutenant
  • **
  • Berichten: 323
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #37 Gepost op: januari 23, 2011, 17:54:05 pm »
ik heb mij vandaag op gegeven via de web site  :)
krijg je dan bericht van ze of nog een inschrijf formulier?

ik wil graag bij een van beide groepen aan sluiten
hoor wel hou het verder gaat

ted

Offline Rob N

  • KTR
  • Brigadier General
  • *
  • Berichten: 2.009
  • Rob N te Meeuwen
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 04-01-2011!!!
« Reactie #38 Gepost op: januari 23, 2011, 18:09:19 pm »
Op de site staat

Registration for this meeting is not open yet.
However, we would appreciate your interest for participation.
Please fill out the form and do not forget a valid e-mail address.
We would contact you as soon as registration will be possible.
Please note, that by filling out this form you do not register yet but help us planning.

Ik denk dat je nog wel bericht krijgt
ga weer fff verder
 :koffie:


Dodge WC 60
Dodge WC 1 (halverwege)
Welding Hobart 400 on a trailer
Wooden Ben Hur

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2011 *** UPDATE 24-01-2011!!!
« Reactie #39 Gepost op: januari 24, 2011, 18:32:33 pm »
Persoonlijk bericht (Online)    
   
Berlin patrol 2011 *** UPDATE 24-01-2011!!!
? Gepost op: Oktober 29, 2010, 15:04:10 ?    Antwoord met citaat Bewerk bericht Verwijder berichten Splits topic
Berichten en informatie van organisatorische aard staan in de opening van deze topic. Alle discussies vraag en antwoorden etc. staan in het vervolg. 
                       
                                                 
                                                        ********

Beste co?rdinatoren e.a. organisatoren,
 
In het weekend van 13 augustus 2011 zal er een groot evenement plaatsvinden in het centrum van Berlijn. In dat weekend wordt herdacht dat vijftig jaar geleden de beruchte muur werd opgetrokken en beide Duitslanden verdeeld bleven tot 1991.
Twee clubs in Berlijn die zich bezighouden met klassieke legervoertuigen willen dit gedenken met een grote parade op 13 augustus met authentieke historische legervoertuigen door de stad. Deze verenigingen zijn de "West Alliierte in Berlin e.V." en de "United States Military Vehicles Collectors e.V." (USMVC e.V).
Het geheel zal plaats vinden in een georganiseerd weekend met overnachtingen op een groen kamp. Onze Vereniging KTR is ook uitgenodigd en middels dit schrijven wil ik aan jullie (co?rdinatoren) vragen of bij jullie achterban er belangstelling bestaat voor deelname aan dit weekend. Als KTR zullen wij de tijd direct na de val van Berlijn in mei 1945 nabootsen en als groep deelnemen in de parade.
 
Over deelname kosten en dat soort zaken is nog niets bekend. Ik ben momenteel in onderhandeling met de organisatie. Als er ge?nteresseerden zijn kunnen we kijken om oprijwagens te huren o.i.d. om de voertuigen te verplaatsen. Er naar toe rijden kan natuurlijk ook maar de afstand Utrecht - Berlijn is wel 640 km (Utrecht - Normandi?, Bayeux: 664 km).
 
Het is zeker uniek aan deze eenmalige grote parade midden door Berlijn mee te doen.
 
Als er belangstelling is (graag met hoeveelheid voertuigen/personen) laat dit dan voor aanstaande maandag weten. Het gaat nog slechts om een begroting.
 
foto's in de bijlage: het programma voor de parade in 1945 en foto van de parade.
 
Kijk ook eens op www.berlin-patrol.com
 
Met "groene" groet,
 
Pieter van Wijngaarden
KTR Evenementen Co?rdinator







                              UPDATE 29-10-'10


                                               *********
Beste co?rdinatoren en organisatoren,
 
Hierbij het voorlopige programma van Berlin Patrol 2010 in het weekend van 13 augustus. Er zijn inmiddels aardig wat aanmeldingen binnen en net zoveel vragen. Deze vragen stel ik ook aan de organisatie en uiteraard hou ik jullie op de hoogte van dit unieke evenement wat maar eenmaal gaat plaatsvinden. De vorige keer was de parade van 21 juli 1945!!!!
Het verzoek is dit bijgevoegde programma, maar ook de info die ik jullie nu en binnenkort ga verstrekken, door te geven aan de leden/donateurs in jullie regio.
 
Voorlopig enkele antwoorden:
- er wordt ook door tanks en andere rupsvoertuigen deelgenomen
- maaltijden e.d. worden verstrekt
- camping plaatsen beschikbaar
- wapens en munitie wordt nagevraagd
- het aantal deelnemers is onbeperkt
- voertuigen worden bij afwezigheid (bijvoorbeeld stadsbezoek) bewaakt
- er is een Europese deelname van militaire voertuigen, incl Bundeswehr
- er is "tanz" and Ballroom in de avonduren
 
Het zou mooi zijn als we in ??n grote colonne (Polish, Canadian, British, American) naar Berlijn kunnen optrekken.

                       
                                  UPDATE 01-11-2011

Beste regio-co?rdinatoren en organisatoren,
 
Tot op heden hebben we ruim 50 (voorlopig)ingeschreven voertuigen voor het evenement "Berlin Patrol 2011" in het weekend van 13 augustus.
De organisatie in Berlijn voert komende week besprekingen over de veiligheid e.d.van het evenement. Het wordt een Europese party met veel deelnemers. De inschrijvingen bij KTR gaan gewoon door en nogmaals, het wordt een uniek gebeuren. Berlijn is: Reichstag, Brandenburger Tor, Berliner Dom, Alexander Platz, Kaiser Wilhelm Gedachtniskirche, Checkpoint Charley, e.v. Dit zal beslist leuke foto's opleveren van je voertuig. Dus schrijf je (voorlopig) in. We houden je op de hoogte over de ontwikkelingen. Verder is men nog bezig toestemmingen te krijgen voor het rijden met tracks door het centrum van Berlijn. Ook over het dragen van gedeactiveerde wapens wordt nog onderhandeld.
 
Met vriendelijke groet,
 
Pieter van Wijngaarden
KTR Evenementen Co?rdinator

Voor opgave mail to: evenementen@ktr.nl


UPDATE 04-01-2011

Beste KTR-vrienden,
 
Allereerst wil ik jullie het allerbeste wensen voor 2011 en vooral veel gezondheid en geluk. Verder heb ik uitgewerkte informatie over Berlin Patrol 2010. Het geheel gaat nu vaste vormen aannemen en het programma wordt steeds aantrekkelijker. Het evenement gaat dus door!
Opgeven kan binnenkort als er een officieel inschrijvingsformulier komt. Let wel op het maximum aantal voertuigen internationaal zal 150 stuks bedragen. Er zijn nu toezeggingen uit: Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Rusland, Duitsland, Nederland en Denemarken. Het is een zeer bijzondere aangelegenheid, deze kan je waarschijnlijk maar ??n keer in je leven meemaken, nooit meer zal je met je Jeepie, o.a., door de Brandenburger Tor kunnen rijden.
 
Met "groene"groet,
 
Pieter van Wijngaarden
KTR Evenementen Co?rdinator

UPDATE 24-01-2011

Vandaag is de inschrijving geopend voor de Berlin Patrol 2011. De KTR evenement co?rdinator Pieter van Wijngaarden zorgt er voor dat er binnenkort een speciale KTR inschrijving komt. Zodat de Nederlandse afvaardiging als ??n geheel wordt aangemeld.
Wacht dus even op dat inschrijfformulier. Voor meer informatie kijk op deze site. www.berlin-patrol.com

Ik ben wel benieuwd naar de zelfrijders uit het noorden. Misschien kunnen we Ik ben van uit Emmen richting Berlijn te rijden via B-wegen met een overnachting op een camping in Celle.




Gr.Dick
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2011, 18:46:09 pm door Dick Jansen »

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2011 INSCHRIJVING GEOPEND!!
« Reactie #40 Gepost op: februari 01, 2011, 18:27:47 pm »

Beste KTR-vrienden,
 
Hierbij het laatste nieuws van het evenement "Berlin Patrol 2011":
 
- Het totaal aantal deelnemers  (internationaal) is verhoogd tot 350 voertuigen.
- De volgende landen doen nu mee: Zwitserland, Denemarken, Belgi?, Duitsland, Nederland, Engeland, Frankrijk en Polen.  De Russen waarschijnlijk niet want die mogen niet het land uit met hun groene voertuigen!
- Vergeet niet op het inschrijfformulier je handtekening te zetten. Ik heb al verschillende formulieren terug moeten sturen omdat er geen handtekening op stond.
- Mocht het evenement door de organisatie afgelast worden krijg je je geld terug, dit heb ik inmiddels op papier staan.
- De US Army volgt het evenement ook en heeft beloofd dat de Bevelhebber van de US Army Europe Command en Seventh Army het kampement bezoekt.
 
 
Met "groene" groet,
 
Pieter van Wijngaarden
KTR Evenementen Co?rdinator
 

Offline mercedes

  • Civilian
  • *
  • Berichten: 1
Re:Berlin patrol 2011 INSCHRIJVING GEOPEND + update 08-02
« Reactie #41 Gepost op: februari 16, 2011, 00:38:23 am »
hallo   met jan ik heb een vraag wil graag de betaling doen maar kan paragraaf 5 niet vinden hoe moet dat.groetjes jan

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2011 INSCHRIJVING GEOPEND + update 08-02
« Reactie #42 Gepost op: februari 16, 2011, 09:19:39 am »
In de TOPSECRET staat het bankrekening nummer van de organisatie. Als betalingskenmerk gebruik je je soort voertuig en kenteken.


Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2011 INSCHRIJVING GEOPEND + update 17-02
« Reactie #43 Gepost op: februari 17, 2011, 11:01:02 am »
Berlin patrol gangers?

 
Ik weet niet hoe iedereen naar Berlijn gaat maar er zullen een boel zelf rijders zijn. De KTR zet geen konvooi op en het mooie idee van de stoomtrein??? Als ik de deelnemers (tot) 15 feb.) bekijk zijn er grofweg drie groepen te maken, Noord, Overijssel, Gelderland en de rest van Nederland.

Het zelf rijden naar Berlijn kan heel goed over de Duitse B-wegen en kan heel relaxt in twee dagen. Het Noorden vertrekt uit Stadskanaal richting Berlijn. Gelderland en de rest van Nederland starten in Arnhem en pikken in Enschede de groep Overijssel op. Gezamenlijk rijden de groepen dan richting Berlijn. De voordelen van in een grote groep rijden is natuurlijk de veiligheid, bij nood elkaar kunnen helpen en het belangrijkste de gezelligheid!

Het aardige van de route naar Berlijn is dat de twee stromen elkaar onderweg bij Diepholz tegenkomen. Daar kunnen de twee groepen samensmelten en onderweg gaan naar Celle waar overnacht kan worden op een camping. De volgende dag richting Berlijn waar we dan rond 16.00 uur kunnen aankomen. Ik heb tijdtabellen klaar wanneer Noord, Gelderland/Overijssel kunnen starten om ongeveer tegelijk in Diepholz te zijn. Dit gebaseerd op vertrek op 11 augustus aankomst 12 augustus in Berlijn.

Wil je de route goed bekijken ga dan naar Google maps en tik de route in Stadskanaal- Berlijn of Arnhem ? Berlijn.

Zet in het ?opties keuzemenu? de snel-en tolwegen uit.

 
Tijdlijn.

Noord:
Vertrek uit Stadskanaal: 10.15
Stadskanaal ? Diepholz 140 km.  2.50 uur

 
Arnhem:
Vertrek uit Arnhem: 8.00 naar Enschede voor groeperen met Overijssel.
Vertrek uit Enschede: 10.15
Enschede- Diepholz 135 km.  2.50 uur
(Voor de deelnemers uit Noord- en Zuidholland is het misschien handig om mee te rijden met de groep Arnhem.)

Groeperen in Diepholz  rond 13.15 uur
Vertrek Diepholz 20 minuten na groepering richting Celle (126Km.) voor overnachting.

Er zullen wel een paar mensen moeten zijn die de boel in Arnhem en Enschede wat stroomlijnen.

Ik hoor graag van de Berlin Patrol deelnemers om iets te gaan organiseren.

Gr.
Dick





Ontmoetingsplek Diepholz


« Laatst bewerkt op: februari 17, 2011, 11:14:29 am door Dick Jansen »

Offline Dick Jansen

  • Global Moderator
  • First Lieutenant
  • *****
  • Berichten: 335
Re:Berlin patrol 2011 INSCHRIJVING GEOPEND + update 20-02
« Reactie #44 Gepost op: februari 20, 2011, 23:17:23 pm »
Beste Regio-Co?rdinatoren e.v.
 
De aanmeldingen stromen binnen bij de organisatie van Berlin Patrol. Ook uit het buitenland komen nu veel aanmeldingen binnen. Dit heeft voor ons als KTR wat minder gunstige gevolgen want we mogen nu "maar" met 100 voertuigen deelnemen. Om de verdeling van WOII en na-oorlogse voertuigen in evenwicht te houden willen we niet dat het WOII gehalte de overhand krijgt. Dus wie nog mee wil wees er vlug bij. We zitten nu bijna aan de 100 ingeschreven voertuigen. Daarna beginnen we aan een reservelijst. Totaal (internationaal) zijn er nu 200 voertuigen ingeschreven (dat is minimaal 2 kilometer convoy).
 
Verder nog wat info:
- geen inschrijfgeld voor kinderen beneden de vier jaar
- elektriciteit wordt nog aan gewerkt, maar let wel op het is geen offici?le kampeerplaats
- water en douche faciliteiten wordt nog aan gewerkt i.s.m. het museum
- het is een groen kamp en verzocht wordt dit zo ook in te richten, d.w.z.: legertenten o.g., historisch verantwoorde kleding dat past bij het voertuig, minimaal gepast groen.
- voor "witte" tenten en caravans/campers zal nog gekeken worden of daar plaats voor is, anders: camoufleren of camping in de buurt van de campground zoeken.
 
Van diverse kanten wordt ik nu benaderd voor de aan te rijden route naar Berlijn en initiatieven dit te organiseren. Wie wil dit oppakken? Het is wel zo dat over de gehele week heen de mensen zullen vertrekken naar Berlijn. Dus misschien is het wel aardig te beginnen met een binnen-route uit te zetten (vertrek: noord, midden en zuid). Gezien de aanmeldingen zijn er veel die er een tweeweeks uitstapje van maken.